Gå til innhold

Fortelle en potensiell ny kjæreste om status

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke lett
Skrevet

For å gjøre en lang historie kort, har jeg møtt på en fyr før forholdet til eksen har vært helt avklart. Vi har funnet tonen og liker hverandre godt, og har ganske lik historie i form av forhold vi er på vei ut av men som ikke er formelt avsluttet, så begge er gift (på papiret). Begge har egentlig gitt uttrykk for å like det faktum at vi hadde det så likt, for det har vel gjort at vi har hatt forståelse overfor hverandre når det har vært vanskelig på "hjemme"bane.

Nå er det blitt slik at jeg og min eks har begynt å finne tilbake til hverandre, og jeg hadde en avtale med min nye flamme for å fortelle han dette. Avtalen gikk i vasken pga forhold ingen av oss rådde over, og jeg endte opp med å fortelle ham dette på nett senere på kvelden fordi jeg ønsket å være ærlig og ikke gi ham falske forhåpninger. Hvorpå han blir kjempeforbanna og skjeller meg ut etter noter for at jeg ikke har anstendighet nok til å møte han face to face engang. For ordens skyld møter jeg ham gjerne for å snakke ut, men valgte altså å røpe status på nett for at han ikke skulle gå å glede seg til neste gang vi møttes uten grunn.

Er nå fryktelig lei meg for å ha såret ham, og selvfølgelig ekstra lei meg fordi han ble så sint. Har jeg virkelig vært så urimelig mot ham? Har kjent han et par måneder, og vi har møtt hverandre 5-6 ganger totalt, men hatt mye kontakt på nett i tillegg. Ingen av oss har lovet hverandre noe, vi har vel heller vært ærlige mot hverandre om at vi ikke kunne love noe.

Nå sitter jeg og er litt målløs og føler meg dum :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du berge ekteskapet ditt kan du selvfølgelig ikke fortsette å bry deg om følelsene til den potensielle kjæresten. Ekteskapet ditt vil aldri fungere om du skal ta hensyn til andre menn enn den du er gift med. Kutt ham ut helt og glem ham for godt, om det er mannen din du vil ha.

Gjest Supermimz
Skrevet

Han hadde ikke en grunn til å bli så flyvende sinna,,han er da gift selv. Det er mulig det er andre faktorer som spiller inn her, han har kranglet med dama, bitter over at det ordnet seg for dere og ikke for han og hans kone osv. Og så er det dette med å si det over nettet..det er nesten slik at det er lettere å bli forbannet og kjefte når man kan skrive teksten i stedet enn å måtte si det rett ut, forstår du?

Han virker som en lite hyggelig mann, jeg liker ikke de som blir så forbannet..Så flott at du har ordnet det med din mann.

Ikke bry deg mere med han andre.

Gjest egoismen lenge leve
Skrevet

Jeg har vært i hans sko. Min kjæreste var den som var sikrest på at han ville gå fra kona fordi det var dødt og det var han som snakket mest om livet vi skulle få sammen og som la planer for oss. Vi ble enig om å ha en pause for å ordne opp på hver vår kant og da vi møttes igjen avsluttet han forholdet vårt. Jeg skjønner at han må ofre forholdet til meg hvis han kan lappe sammen ekteskapet sitt men jeg er også sint og føler meg lurt og brukt. Jeg skjønner ikke at det går ann å legge planer om et nytt samliv hvis det er så lett å velge det bort og jeg skjønner ikke at et forhold som er så dårlig kan bli bra over natta. Er man så usikker får man la være å trekke inn andre og leke med andres følelser. Og du TS burde skjønne hvorfor mannen er sint. Han har vært en nødhavn som du har lekt med fordi du trodde du kom til å bli alene. Du skjønner vel at han føler seg brukt og lurt når det er så lett for deg å dumpe han. Håper han ikke tar deg tilbake hvis forholdet ditt med mannen din ryker likevel.

Skrevet

Jeg skjønner godt at han er sint. Dere har begge to, på lik linje, betraktet hverandre som potensielle fremtidige kjærester.

Også har du ikke engang respekt nok for han til å si det til han ansikt til ansikt, men tar det på nett!!

Han er også helt sikkert forbanna på seg selv fordi han har overvurdert deg i forhold til redelighet, og det er sårt.

Til en av de over i tråden, selv om ts og x mannen er i ferd med å finne tilbake til hverandre, så er det mulig å behandle andre mennesker anstendig også. Hun har selv satt seg i situasjonen der hun har spilt på flere hester og visst at hun måtte gi en av dem en ubehagelig beskjed.

Skrevet
Jeg skjønner godt at han er sint. Dere har begge to, på lik linje, betraktet hverandre som potensielle fremtidige kjærester.

Også har du ikke engang respekt nok for han til å si det til han ansikt til ansikt, men tar det på nett!!

Han er også helt sikkert forbanna på seg selv fordi han har overvurdert deg i forhold til redelighet, og det er sårt.

Til en av de over i tråden, selv om ts og x mannen er i ferd med å finne tilbake til hverandre, så er det mulig å behandle andre mennesker anstendig også. Hun har selv satt seg i situasjonen der hun har spilt på flere hester og visst at hun måtte gi en av dem en ubehagelig beskjed.

Planen var å fortelle det face to face, men da avtalen vår ikke ble noe av, føltes det mer fair å fortelle det enn at han skulle gå å glede seg til vårt neste møte på "feil" premisser.

Og når det gjelder å leke med andres følelser og være redelig, han var i akkurat samme situasjon selv, og har selv sagt rett ut til meg at han ikke vil love meg noe men at jeg akkurat her og nå har betydd noe for han. Vårt "forhold" har vært helt likeverdig, og at det var jeg som var den som måtte avslutte fordi jeg ønsker å prøve å finne tilbake til eksen, er helt tilfeldig. Det kunne like godt vært han som dumpa meg. Det hadde nok vært trist og jeg ville sikkert fått sårede følelser, men regner med jeg ikke ville blitt fly forbanna om det skjedde slik det nå har skjedd andre vei. Hadde vi vært kjærester og vært sammen en stund ert det selvfølgelig dårlig stil å slå opp på tlf eller mail eller hva som helst, men et "forhold" som bare har vært "her og nå", ingen forpliktelser og ingen forventninger...vel, jeg synes han overreagerte.

Skrevet

Kunne du ikke ha skrevet at dere må treffes face to face fordi du hadde noe dere måtte snakke om? Selv om dere er gift på hver deres kant utenom, så går det an å avslutte et forhold på en ordentlig måte.

Skrevet

NEI, ikke si noe. Gi deg selv en ny sjanse. Han ser på deg med helt nye øyne. La han nyte det han ser. Alle har baggasje...Nyt at du kanskje har en ny sjanse med cupid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...