Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Selger bilen og i den forbindelse lurer jeg på hva mer jeg må ordne annet enn eierskiftemelding. Er det selger eller kjøper av bruktbil som leverer eierskiftemeldingen til Biltilsynet/"trafikkstasjon"? (teit ord..) Og det var alt?
Konstabel Snabel Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Selger har ansvaret for at salgsmelding blir levert til en trafikkstasjon. Om vognkort del 1 og del 2 er utstedt på bilen, skal del 2 fylles ut som en salgsmelding og leveres til trafikkstasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Kan det ikke bare sendes i posten til denne "trafikkstasjonen"?
Konstabel Snabel Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Jo. Men det er selgeren av bilen som har ansvaret for at det blir gjort.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Ok, takk for svaret, Snabel! Da satster jeg på at du har rett i at man bare kan sende det i posten.
Konstabel Snabel Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Her står det: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+sa...ng/Salgsmelding
Trillrund Skrevet 20. august 2009 #7 Skrevet 20. august 2009 Du kan godt sende per post, men bare husk at både selger og kjøper MÅ skrive under. Og som sagt, har du del 2, så er det denne som er "eierskiftemelding". Bilen blir ikke omregistrert før del 2 er innlevert, underskrevet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå