Gå til innhold

Er han noe å satse på?

Gjest Cynthia

Anbefalte innlegg

Gjest Cynthia

Etter at det ble slutt mellom meg og eksen, har jeg vært på tre dater med en ganske kjekk type. Han er en del eldre enn meg (31), har god utdannelse, tjener meget bra, og er i det hele tatt en type man ikke ville ha sett for seg som singel. Da vi var ute sammen forrige gang kom inn på temaet eks-kjærester, og han fortalte at han hadde vært sammen med en dame i 4 år. Barnehageassistent og veldig glad i barn. Alt hadde vært greit mellom dem, men i bunn og grunn følte han ikke at hun var den rette å slå seg ned med. Slik jeg tolket ham vil det si gifte seg og få familie med.

Vi ble kjent gjennom noen felles venner, så han trodde opprinnelig at jeg er eldre enn jeg er. Da han fikk vite at jeg var 10 år yngre, sa han at det var ok, fordi jeg "ikke virker akkurat yngre enn jeg er."

Misforstå meg rett - jeg vet ikke om han er den rette for meg, og jeg har ingen planer om å slå meg ned med familie etc. på flere år ennå. Men jeg må si at jeg blir litt på vakt når en såpass unik type (for å være i den alderen) er singel. Han gir uttrykk for at han gjerne vil date (og mer) over en tid, men kan det være at jeg har funnet en som er sammen med meg bare fordi han ikke ønsker forpliktelser? Jeg vil nok tilbake i et forhold etter å ha datet litt...

Føler meg ikke klar for å ta opp dette med ham, så jeg spør her inne hva dere tenker. Greit å stikke før man blir brent, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at det ble slutt mellom meg og eksen, har jeg vært på tre dater med en ganske kjekk type. Han er en del eldre enn meg (31), har god utdannelse, tjener meget bra, og er i det hele tatt en type man ikke ville ha sett for seg som singel. Da vi var ute sammen forrige gang kom inn på temaet eks-kjærester, og han fortalte at han hadde vært sammen med en dame i 4 år. Barnehageassistent og veldig glad i barn. Alt hadde vært greit mellom dem, men i bunn og grunn følte han ikke at hun var den rette å slå seg ned med. Slik jeg tolket ham vil det si gifte seg og få familie med.

Vi ble kjent gjennom noen felles venner, så han trodde opprinnelig at jeg er eldre enn jeg er. Da han fikk vite at jeg var 10 år yngre, sa han at det var ok, fordi jeg "ikke virker akkurat yngre enn jeg er."

Misforstå meg rett - jeg vet ikke om han er den rette for meg, og jeg har ingen planer om å slå meg ned med familie etc. på flere år ennå. Men jeg må si at jeg blir litt på vakt når en såpass unik type (for å være i den alderen) er singel. Han gir uttrykk for at han gjerne vil date (og mer) over en tid, men kan det være at jeg har funnet en som er sammen med meg bare fordi han ikke ønsker forpliktelser? Jeg vil nok tilbake i et forhold etter å ha datet litt...

Føler meg ikke klar for å ta opp dette med ham, så jeg spør her inne hva dere tenker. Greit å stikke før man blir brent, kanskje?

Ut i fra det du forteller klarer ikke jeg å se hvorfor noen varsellamper burde blinke. :klø: Skjønner heller ikke hvorfor - hva for noe grunnlag - du har til å tro at han skyr forpliktelser.

NOK EN GANG HELT UMULIG Å VINNE - denne karen var altså FOR UNIK TIL Å VÆRE SINGEL ergo må det være noe feil, og du dumper han. Stakkaren - selv om han er kjekk osv. - blir gående singel han da for ever, om alle dine medsøstre er like FJERNE I HUE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, skjønner ikke helt hva problemet er?

Du tror han kan ha problemer med forpliktelser bare fordi han er singel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cynthia
Ehm, skjønner ikke helt hva problemet er?

Du tror han kan ha problemer med forpliktelser bare fordi han er singel?

Fordi han er 31, tjener betraktelig bedre enn de fleste på sin alder og ser smashing ut, lurer jeg selvfølgelig på hvorfor, ja.

Han virker interessert i å se hvordan ting utvikler seg mellom oss, og det lover forsåvidt positivt.

Når jeg tenker meg om, er det kanskje min usikkerhet som er problemet. Levde i et dødt forhold altfor lenge, og mistet all form for selvtillit. Venninner som liker å spekulere gjør det ikke akkurat bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*
Fordi han er 31, tjener betraktelig bedre enn de fleste på sin alder og ser smashing ut, lurer jeg selvfølgelig på hvorfor, ja.

Han virker interessert i å se hvordan ting utvikler seg mellom oss, og det lover forsåvidt positivt.

Når jeg tenker meg om, er det kanskje min usikkerhet som er problemet. Levde i et dødt forhold altfor lenge, og mistet all form for selvtillit. Venninner som liker å spekulere gjør det ikke akkurat bedre.

Du er en golddigger. Mer er det ikke å si om det saken. I grunnen ganske kvalmt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Han har vel ikke truffet noen siden exen da? Eller at de fleste jenter tenker som deg, at han er opptatt -således ikke sjekker han opp, eller ikke gir han en sjangse for at "noe må være feil". Helt ufattelig at det er mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cynthia
Du er en golddigger. Mer er det ikke å si om det saken. I grunnen ganske kvalmt...

Hahahaha

Den var morsom. Golddigger er vel det siste jeg er.

Faktisk foretrekker jeg å ha en kjæreste som tjener noenlunde det samme som meg. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*
Hahahaha

Den var morsom. Golddigger er vel det siste jeg er.

Faktisk foretrekker jeg å ha en kjæreste som tjener noenlunde det samme som meg. ;-)

Vel, slik du formulerte deg så hørtes det hvertfall ut som om det var enkelte kvalme golddiggertendenser ute og gikk ;)

Uansett, du lurer jo egentlig på om han er helt normal med tanke på at han er singel som 31? Hvis du er så i tvil bør du heller la han gå videre og få ei jente han fortjener, som setter pris på han og ikke lurer på om han ikke er helt funksjonell til tross for at han er singel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vurderer å stikke fra han, fordi hun er usikker på om han er den rette - hvordan i alle dager gjør det henne til en golddigger?? Du vet, en golddigger gjør det motsatte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cynthia
Vel, slik du formulerte deg så hørtes det hvertfall ut som om det var enkelte kvalme golddiggertendenser ute og gikk ;)

Uansett, du lurer jo egentlig på om han er helt normal med tanke på at han er singel som 31? Hvis du er så i tvil bør du heller la han gå videre og få ei jente han fortjener, som setter pris på han og ikke lurer på om han ikke er helt funksjonell til tross for at han er singel...

Overhodet ikke. Har det veldig greit økonomisk, men det er ikke akkurat temaet i denne tråden, så skal ikke legge ut mer om det her. ;)

Som nevnt lenger oppe, så tror jeg at jeg må gå lenger inn i meg selv og se om det er jeg som har noen issues etter det forrige forholdet mitt. Også bør jeg kanskje fortelle ham hva jeg faktisk er på jakt etter neste gang vi møtes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinad

skjønner godt at du lurer. jeg tenker at folk på 30+ som har rømt ut av langvarige forhold må ha en slags forpliktelsesangst. du bør være klar på hvilke forventninger du har.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager? Enten er de for lite klare til å binde seg, ellers er de for opphengt i forpliktelser, ellers er de egentlig helt normale, oppegående mannfolk som ikke klikket like godt med eksen som de hadde håpt. Og da er det åpenbart en eller annen skjult feil for herregud hvorfor er han singel, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss ta et veddemål!

Jeg setter 10:1 på at Cynthias date rundpuler henne ørten ganger og deretter dumper henne innen utgangen av september.

Noen som tør vedde imot?

(Cynthia får 5% av gevinsten uavhengig av utfallet. Vi skal tross alt ikke profittere på henne!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kirstengiftekniv

Hvis jeg var i din situasjon, ville jeg ha stolt på magefølelsen. Kroppsspråk, væremåte og det som ligger mellom linjene kan si like mye om et menneske som det som kommer ut av munnen på vedkommende. ;)

At han vil date deg selv om du er yngre ser jeg ikke på som spesielt rart. Menn runder nedover og vi oppover.

Å snakke om hva en forventer seg av en eventuell kontakt er positivt. Det ville jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok undret litt ja om han var en kjenning av meg..10 års alders forskjell mellom 21 og 31 er en del ja...mellom 30 og 40 er det ikke så mye..er snakk om modenhet og livserfaring..og hvor man som oftest er i livet ved forskjellig alder..Så jeg hadde ikke syntes det var rart at han var singel..det virker mer modent enn å hoppe inn i nye forhold som de yngre gjør..

Helt ærlig fra mitt perspektiv så ville jeg antatt at han har vært i ett seriøst forhold som ikke fungerte og akkurat nå har han ikke så lyst til å investere så mye, derfor er det mer lettvint å date ei på 21..da det ofte ikke er så seriøst og krevende i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jenteee
skjønner godt at du lurer. jeg tenker at folk på 30+ som har rømt ut av langvarige forhold må ha en slags forpliktelsesangst. du bør være klar på hvilke forventninger du har.

lykke til

H E R R E G U D.

Det kan da finnes flere grunner til at noen er singel enn de der to.

Kan ikke begynne å lete etter feil før man i det hele tatt har gitt det en sjanse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten er du forelska og da satser du på fyren, eller så er du det ikke. Det er faktisk ikke så mye vanskeligere eller verre enn det.

Personlig er det ikke noe jeg er mer pisselei av enn folk som sier til meg: "Hvorfor er du singel, du virker jo helt perfekt, noe må jo være galt med deg!"

Er det så vanskelig å forstå at noen av oss faktisk ikke har behov eller ønske om å ha en kjæreste bare for å ha det? Men at vi faktisk trives bedre alene, eller i et halvveis forhold. Men det er vel å ha noen feil og mangler, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reveal ii

*skal ikke bruke "jeg er sjokkert" uttrykk*

Jeg var selv singel i 4 år fra jeg var 26-30. Jeg er ei oppegående jente, normalt utseende, grei inntekt etc etc.

Og jeg fikk stadig til spørsmål om hvorfor i all verden jeg var singel. For et dumt spørsmål!

Jeg var singel av den enkle grunn at jeg rett og slett ikke hadde truffet han som var bra nok for meg, som fikk hjertet mitt til å hoppe. For det fortjener jeg- og tar da ikke til takke med "hva som helst", bare for på død og liv skulle ha en kjæreste. Jeg er et voksent menneske som fint klarer meg alene- og nøt singeltiden:-) Hadde fokus på karriere og venner. Etter 4 år traff jeg plutselig drømmemannen, han som får hjertet til å hoppe, han som utfordrer meg, tilfredstiller meg etc.

Hadde jeg ikke tilfeldig møtt han, så ser jeg ikke bort i fra at jeg hadde vært singel den dag i dag.

Kanskje noe tilsvarende er tilfelle med daten din? Kanskje han ikke er desperat, kanskje han ikke tar til takke med noen som ikke er bra nok?

Men nå har han jo møtt deg- og er interessert i deg! TA DET SOM ET KJEMPEKOMPLIMENT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gi nå mannen en sjanse ;) Han har vært i et forhold i 4 år, men det tok slutt fordi hun ikke var den rette. Kanskje du er den rette?

Ingen varsellamper som lyser hos meg i hvert fall. Jeg er selv 31 år, og mange i min omgangskrets er fortsatt single. Noen har aldri funnet seg noen å satse på, mens andre har vært i lange forhold, uten at noe er galt av den grunn. Gi det en sjanse :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ylva Virvla

Han høres bra ut.

Kanskje han ikke har truffet noen han liker før nå?

Dessuten har han jo brukt fire år av livet sitt på å være sammen med eksen (og antagligvis andre damer). Mange bra menn som er single, vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...