Gå til innhold

Bra gressklipper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale en god gressklipper? Den skal kunne klippe en plen på ca 300 kvm.

Gjerne en "best i test"-klipper, som kanskje t.o.m kan være på tilbud nå om høsten!?

TAKK!

:)

Skrevet

Vi har en elektrisk Flymo på hjul med oppsamler, og er veldig fornøyd. Den klipper godt høyt gress (les gjerne 20 cm høyt). Den tåler mye, for vår står ute hele året, men starter hver vår villig opp når den får strøm :-)

Hvis du har skråning som du klipper jevnlig, anbefaler jeg sveve Flymo, den kan du "pendle" i skråningen med et tau.

Gjest Gjest_Petronella_*
Skrevet

Med en plen på 300 kvadrat så må du ikke engang tenke på elektrisk klipper. Skaff deg en skikkelig motorklipper.

Jernia har ofte tilbud på slike - der kjøpte jeg min.

Skrevet

Klippo har svært gode klippere av høy kvalitet. Blir kalt "evighetsmaskinen" og brukes av parkvesenet i flere kommuner. Styr unna de rimeligste Stiga-klippere, de har både jeg selv og flere jeg kjenner dårlig erfaring med.

Skrevet
Med en plen på 300 kvadrat så må du ikke engang tenke på elektrisk klipper. Skaff deg en skikkelig motorklipper.

Jernia har ofte tilbud på slike - der kjøpte jeg min.

Vår plen er godt over 300 kvadrat, og jeg har klippet den med elektrisk klipper siden 1994 uten problemer. En elektrisk motor tåler mye! Tidligere hadde vi bensinklipper, men hvis gresset ble litt høyt, ble den bare kvalt. Den elektriske klipper like godt gress som er over 20 cm høyt....

Drømmer om en oppladbar, selvklippende liten sak... Sikle, sikle...

Gjest Gjest_Petronella_*
Skrevet
Vår plen er godt over 300 kvadrat, og jeg har klippet den med elektrisk klipper siden 1994 uten problemer. En elektrisk motor tåler mye! Tidligere hadde vi bensinklipper, men hvis gresset ble litt høyt, ble den bare kvalt. Den elektriske klipper like godt gress som er over 20 cm høyt....

Drømmer om en oppladbar, selvklippende liten sak... Sikle, sikle...

Det er selvsagt en stor ulempe å måtte drasse på en skjøteledning over hele plenen - dessuten fører lang skjøteledning til spenningsfall som gjør at klipperen yter mindre.

I tillegg så klipper motorklipperen bredere enn de elektriske - 40-50 cm mot ca 30 cm for en elektrisk.

Mitt råd er ihvertfall en bensindrevet bioklipper. Da slipper du oppsamling av gress og du tilbakefører avklippet gress som næring til plenen. Jeg ser at de av naboene som har bioklipper har de aller flotteste gressplenene. Så jeg er ihvertfall ikke i tvil om hva jeg hadde valgt.

Skrevet
Det er selvsagt en stor ulempe å måtte drasse på en skjøteledning over hele plenen - dessuten fører lang skjøteledning til spenningsfall som gjør at klipperen yter mindre.

I tillegg så klipper motorklipperen bredere enn de elektriske - 40-50 cm mot ca 30 cm for en elektrisk.

Mitt råd er ihvertfall en bensindrevet bioklipper. Da slipper du oppsamling av gress og du tilbakefører avklippet gress som næring til plenen. Jeg ser at de av naboene som har bioklipper har de aller flotteste gressplenene. Så jeg er ihvertfall ikke i tvil om hva jeg hadde valgt.

Åj, det høres spennende ut....må "google" det gitt. Vet du ca pris for en bra bioklipper? Vil ikke ha den billigste, ei heller en svært dyr en... :)

Skrevet
Klippo har svært gode klippere av høy kvalitet. Blir kalt "evighetsmaskinen" og brukes av parkvesenet i flere kommuner. Styr unna de rimeligste Stiga-klippere, de har både jeg selv og flere jeg kjenner dårlig erfaring med.

Klippo ja, holder i 30år minst. :)

Skrevet
Klippo ja, holder i 30år minst. :)

Jepp - og for all del; kjøp ikke noe annet enn bioklipper.

Skrevet

Hittil har jeg bare funnet en svinedyr bioklipper fra Klippo: kr 7900 :roll:

DET er for dyrt...

Skrevet
Hittil har jeg bare funnet en svinedyr bioklipper fra Klippo: kr 7900 :roll:

DET er for dyrt...

Ja - kvalitet koster. Klipper-maskinene kan du trygt kjøpe brukt også, sjekk finn.no

Gjest Gjest_Hedda_*
Skrevet

Viking har kjempegode bioklippere til langt lavere pris.

Vil også anbefale klippere fra Honda - vet ikke om de har bioklipper, men de har utrolig gode klippere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...