Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er akkurat ferdig med Millenium-triologien, og syns den var kjempebra!

Er ikke noe bok menneske, har bare lest noen få i hele mitt liv.. Men disse var virkelige supre!

Ble skikkelig engasjert både i historiene og i menneskene i disse bøkene.

Nå er jeg da ferdig med disse :sur:

Jeg har prøvd meg på flere andre bøker, men finner sjeldent noe som fenger.. Syns Da Vinci koden var bra og Engler og demoner. Men disse er de eneste bøkene jeg har likt, og har begynt på flere andre.

Hjelp!!??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg mener at milleniums-triologien stiller i en klasse for seg selv. De inneholder elementer fra så mange sjangere.

Men, har du prøvd noe annen nordisk krim? F.eks Jo Nesbø's Harry Hole serie? Der blir man i alle fall veldig engasjert og involvert i hovedpersonens liv..

Skrevet
Vel, jeg mener at milleniums-triologien stiller i en klasse for seg selv. De inneholder elementer fra så mange sjangere.

Men, har du prøvd noe annen nordisk krim? F.eks Jo Nesbø's Harry Hole serie? Der blir man i alle fall veldig engasjert og involvert i hovedpersonens liv..

Er ikke så veldig begeistret for Norske forfattere.. Vet ikke hvorfor, men har ikke funnet noen som klarer å fenge meg. Jeg begynte på Jo Nesbø sin Hodejegerne, men den ble fort lagt vekk, syns den virket kjedelig. Vet ikke om det er i den serien da :)

Skrevet

Henning Mankells bøker er fantastiske og du setter definitivt inn i historien. Prøv de:)

Skrevet

Camilla Läckbergs bøker er også gode, i tillegg til Mankells.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Tusen strålende soler av Khaled Hosseini

Skrevet
Er ikke så veldig begeistret for Norske forfattere.. Vet ikke hvorfor, men har ikke funnet noen som klarer å fenge meg. Jeg begynte på Jo Nesbø sin Hodejegerne, men den ble fort lagt vekk, syns den virket kjedelig. Vet ikke om det er i den serien da :)

Hodejegerne er ikke i Harry Hole-serien, nei. Den er riktignok kjempespennende den også - starter bare veldig treigt.

Serien om Harry Hole starter med Flaggermusmannen, deretter Kakkerlakkene, Rødstrupe, Sorgenfri, Marekors, Frelseren og Snømannen. Også den nye, Panserhjerte, som kommer i slutten av september *gledeseg* :)

Skrevet

Nattefokk skrevet av Johan Theorin er veldig bra, den bør du lese.

Ellers er også Camilla Lackberg`s bøker om Erica Falck veldig gode.

Skrevet

Helt enig i begge!

Skrevet

Enig med du, i begge :) Anbefaler også Skumringstimen, den første boka av Johan Theorin.

Gjest emilie78
Skrevet

Jeg vil anbefale Midtvinterblod av Mons Kallentoft. Knallbra svensk krim!

Skrevet

Ja, Nattefokk og Skumringstimen er absolutt å anbefale. Virkelig bra skrevet.

En helt annen sjanger og en helt annen bok jeg vil anbefale er : "Drømmehjerte" av Cecilia Samartin, virkelig en herlig bok.

Anbefales også å lese : La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson.

Men disse 2 siste er ikke krim altså, men veldig bra :)

Skrevet

Åsa Larssons bøker om Rebecka Martinsson er også fantastisk bra! Er også enig i at Jo Nesbø og Camilla Läckbergs bøker er et must.

Skrevet

Synes i det hele tatt at svenskene er kjempeflinke til å skrive krim! Jeg liker den jordnære stilen, er ikke så begeistret for f.eks. amerikansk krim (med visse unntak), det blir ofte litt svulstig og fremmed.

• 2 uker senere...
Skrevet
Henning Mankells bøker er fantastiske og du setter definitivt inn i historien. Prøv de:)
Ja! Jeg begynte "midt i" bøkene om Wallander ("Før frosten") og ble så grepet at jeg leste den til langt på natt. Og det er sjelden at jeg gjør! Etter det har jeg lest alle Wallander-bøkene, selv om jeg ikke er superglad i krim.

Anbefaler også Liza Marklund sine bøker.

• 1 måned senere...
Skrevet

Bøkene til Arnaldur Indridason er også verdt å prøve. Spennende å lese krim fra Island, blir litt mye svensk og norsk krim til tider... Men for all del, jeg er glad i Harry Hole jeg, og Panserhjerte skuffet ikke :)

• 2 uker senere...
Skrevet
Bøkene til Arnaldur Indridason er også verdt å prøve. Spennende å lese krim fra Island, blir litt mye svensk og norsk krim til tider... Men for all del, jeg er glad i Harry Hole jeg, og Panserhjerte skuffet ikke :)

Enig i at bøkene hans er veldig gode. Veldig stillferdige, liksom, men likevel kjempespennende!

Skrevet
Tusen strålende soler av Khaled Hosseini

Heelt enig. Du går virkelig glipp av noe hvis du ikke leser denne. Skikkelig bra! Man blir veldig engasjert i personene i boka.

Skrevet

Ser at Henning Mankell er nevnt, men vil anbefale hans aller beste i Wallander-serien: ett skritt etter (steget efter) - den er helt sinnsykt bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...