Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 De er hjernevaska av en høyrevridd, privat og kommersiell fjernsynsverden. Det er derfor tilbakeskrittspartiet ønsker å fjerne lisensen og privatisere NRK. De vet hvilken politisk profil media får når det bare er kapitalkreftene som styrer. Det heter frihet, noe du ikke er spesielt opptatt av. I USA velger folk selv sin skjebne. Det er mulighetenes land.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Når 1 av 6 ikke kan få et basalbehov som helsetjeneste oppfylt, så er det et stort problem. For dem ja. Men det betyr ikke det samme som at det er rett å dytte sine problemer over på andre mennesker. Heldigvis å ser de fleste amerikanere dette og vil kjempe mot denne idiotiske planen til Obama.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 For dem ja. Men det betyr ikke det samme som at det er rett å dytte sine problemer over på andre mennesker. Heldigvis å ser de fleste amerikanere dette og vil kjempe mot denne idiotiske planen til Obama. Den eneste grunnen til at de kjemper i mot det er fordi det er sosialistisk
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Men mange av dem igjen har ikke fullgode forsikringer. Og spørsmålet er snarere hvorfor dette er riktig? Fordi de ikke har stelt seg slik at de kan finansiere sin egen eksistens. Om du ikke tjener til livets opphold så skal du selvsagt heller ikke spise!
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Jeg antar at du mener at Norge burde inføre Nasjonal Helsetjenste og slutte med Universiell helsetjenste. Universell helsetjenste er et mye bedre alternativ en nasjonal helsetjenste Du antar feil. Det Norge bør gjøre er å avskaffe den såkalte velferdsstaten 100% og gi folk sin frihet tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Den eneste grunnen til at de kjemper i mot det er fordi det er sosialistisk Det kan jeg ikke uttale meg om før jeg har spurt dem. Men om så er tilfelle så er det en av de aller aller beste grunnene til å kjempe mot noe. Alt som lukter av sosialisme er noe svineri og bør bekjempes med alle midler! McCarty visste dette.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 Du antar feil. Det Norge bør gjøre er å avskaffe den såkalte velferdsstaten 100% og gi folk sin frihet tilbake. Hva slags Norge er det du vil ha et anarki hvor det ikke finnes noen lover ? Og er ikke Norge fritt ? Om ikke på hvilken måte er ikke norge fritt?
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 Det kan jeg ikke uttale meg om før jeg har spurt dem. Men om så er tilfelle så er det en av de aller aller beste grunnene til å kjempe mot noe. Alt som lukter av sosialisme er noe svineri og bør bekjempes med alle midler! McCarty visste dette. McCarty bekjempet Kommunisme ikke Sosialisme det er en forskjell mellom disse 2 ideologier
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #9 Skrevet 19. august 2009 Hva slags Norge er det du vil ha et anarki hvor det ikke finnes noen lover ? Og er ikke Norge fritt ? Om ikke på hvilken måte er ikke norge fritt? Nei. Fravær av velferdsstat og snylteordninger er ikke det samme som anarki. Landet skal styres av lover, der de eneste lover som skal gjelde er de som beskytter mot overgrep og frihetskrenkelser. Forbrytelser uten et klart offer er ikke forbrytelser! Norges Lover kan slankes ned til 20-30 sider.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #10 Skrevet 19. august 2009 McCarty bekjempet Kommunisme ikke Sosialisme det er en forskjell mellom disse 2 ideologier McCartys definisjon var vid. Sosialismen og sosialdemokratiet er også bygget på Marx sine ideer og omfattes derfor også av denne kampen. A good commie.... osv..
Max Motstand Skrevet 19. august 2009 #11 Skrevet 19. august 2009 Det heter frihet, noe du ikke er spesielt opptatt av. Det heter frihet for storkapitalen. Hvilket jeg ikke er spesielt opptatt av, nei. Jeg er opptatt av frihet for den vanlige mann og kvinne. Hvilket fordrer statlig regulering og positive rettigheter. I USA velger folk selv sin skjebne. Det er mulighetenes land. En påstand som faller av den enkle grunn at den sosiale mobiliteten er vesentlig større i Skandinavias velferdsstater. Det er tvert i mot velferdsstaten som er mulighetenes land. USA er en rigid hengemyr av manglende muligheter. Her snakker vi det amerikanske marerittet.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #12 Skrevet 19. august 2009 Det heter frihet for storkapitalen. Hvilket jeg ikke er spesielt opptatt av, nei. Jeg er opptatt av frihet for den vanlige mann og kvinne. Hvilket fordrer statlig regulering og positive rettigheter. En påstand som faller av den enkle grunn at den sosiale mobiliteten er vesentlig større i Skandinavias velferdsstater. Det er tvert i mot velferdsstaten som er mulighetenes land. USA er en rigid hengemyr av manglende muligheter. Her snakker vi det amerikanske marerittet. Frihet for storkapitalen er frihet for alle. Heldigvis så ser den jevne amerikaner det på en helt annen måte enn deg. At de i et øyeblikks vanvidd kom til å velge en fyr som Obama som ikke bare er sosialist men til og med endrer ikke dette faktum. USA er verdens mektigste stormakt og den desidert største økonomien i verden. De har to ganger i historien reddet ynkelige europeere fra Tysklands sosialistiske terror og etter dette beskyttet dere mot kommunistisk invasjon i 60 år. I dag er USA beskjeftiget med å beskytte verden fra muslimske terrorister. USA er garantisten for små ynkelige bananrepublikker som norge sin eksistens, og den takken de får er patetisk moralisering og arroganse. Det er som hunden som skal moralisere overfor den hånden som mater den.
Max Motstand Skrevet 19. august 2009 #13 Skrevet 19. august 2009 Fordi de ikke har stelt seg slik at de kan finansiere sin egen eksistens. Om du ikke tjener til livets opphold så skal du selvsagt heller ikke spise! Her overser vi glatt sentrale faktorer som arbeidsdeling, ja. Det er heller psykopater som selvsagt ikke skal spise.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #14 Skrevet 19. august 2009 Her overser vi glatt sentrale faktorer som arbeidsdeling, ja. Det er heller psykopater som selvsagt ikke skal spise. Vi overser ikke noe som helst. For den som vil finnes det alltid en utvei.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #15 Skrevet 19. august 2009 Frihet for storkapitalen er frihet for alle. Heldigvis så ser den jevne amerikaner det på en helt annen måte enn deg. At de i et øyeblikks vanvidd kom til å velge en fyr som Obama som ikke bare er sosialist men til og med endrer ikke dette faktum. USA er verdens mektigste stormakt og den desidert største økonomien i verden. De har to ganger i historien reddet ynkelige europeere fra Tysklands sosialistiske terror og etter dette beskyttet dere mot kommunistisk invasjon i 60 år. I dag er USA beskjeftiget med å beskytte verden fra muslimske terrorister. USA er garantisten for små ynkelige bananrepublikker som norge sin eksistens, og den takken de får er patetisk moralisering og arroganse. Det er som hunden som skal moralisere overfor den hånden som mater den. les litt historie lille venn. Krigen 2 verdenskrig ble avjort da Russerene vant slaget ved stalingard
Gjest Utlogget nå Skrevet 19. august 2009 #16 Skrevet 19. august 2009 Den eneste grunnen til at de kjemper i mot det er fordi det er sosialistisk Men forstår den amerikanske "mannen i gata" hva sosialisme egentlig er? McCarty bekjempet Kommunisme ikke Sosialisme det er en forskjell mellom disse 2 ideologier Nemlig. Og her tar nok amerikanere ofte feil. Redde for det som er "europeisk"... les litt historie lille venn. Krigen 2 verdenskrig ble avjort da Russerene vant slaget ved stalingard Og hva var det tråden skulle handle om? Helsereform!!!!
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #17 Skrevet 19. august 2009 les litt historie lille venn. Krigen 2 verdenskrig ble avjort da Russerene vant slaget ved stalingard Den ble vunnet vet at amerikanske bombefly bombet tyskland tilbake til steinalderen og deretter invaderte europa i tidenes største militæroperasjon. Men jeg forstår din fetish for sovjeterne. Den er helt i tråd med det folkelige sentiment her i verdens siste sovjetrepublikk.
Gjest Melchizedek Skrevet 19. august 2009 #18 Skrevet 19. august 2009 Den ble vunnet vet at amerikanske bombefly bombet tyskland tilbake til steinalderen og deretter invaderte europa i tidenes største militæroperasjon. Men jeg forstår din fetish for sovjeterne. Den er helt i tråd med det folkelige sentiment her i verdens siste sovjetrepublikk. Som en som har studert historie så kan jeg si deg at krigen ble vunnet av et sammarbeid mellom de allierte. Ikke av 1 land alene.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #19 Skrevet 19. august 2009 Men forstår den amerikanske "mannen i gata" hva sosialisme egentlig er? Nemlig. Og her tar nok amerikanere ofte feil. Redde for det som er "europeisk"... Og hva var det tråden skulle handle om? Helsereform!!!! Amerikanerne forstår meget godt hva sosialisme er for noe. Ingen folk i verden har mistet flere soldater i kamp mot sosialismen. Å gjøre USA om til en sovjetrepublikk som Obama vil er å spytte på troppenes minne. Han burde ta seg en spasertur ned til veggen og kikke på alle navnene der. Hver enkelt av disse mennene er bedre enn denne glatte kenyaneren!
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #20 Skrevet 19. august 2009 Og kjempe mot og gi alle helsetjenste er galskap. Men i et land hvor de rike har så mye makt som de har. Så er det ikke så rart Det er fornuft. Å stjele andres penger er en forbrytelse. Om det er enkeltmennesket eller staten som stjeler er irrelevant.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå