Gå til innhold

Nygift! (langt innlegg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå gift på 9. dagen, har akkurat kommet tilbake fra bryllupsreise, og har lyst til å fortelle litt om dagen min og mine erfaringer.

Nesten best å begynne med dagen før:

La meg ikke så altfor sent fredag hos foreldrene mine (pikerommet), og lå i senga og la den siste finishen på talen, og sov faktisk godt den natten. Våkna av at mor og far ropte på meg, de hadde heist flagget og ville gjerne være de første til å gratulere meg.

Vi fikk tid til litt småting og tang, jeg koste meg med å se på gavene som hadde kommet og som vi hadde pakka ut, og så spiste vi frokost sammen med mormor og søstera mi. Og ja: stemningen rundt bordet bar preg av at det var en spesiell dag. De som skulle være på kjøkkenet kom mens vi spiste, og vi overlot da alt ansvar til dem, så slapp vi å tenke mer på det. Kjæresten min kom med nyvaska og nypolert bil, den som vi skulle bruke som brudebil. Kjente suget i magan da jeg så ham kjøre opp gardsveien hjemme. Han dro ganske raskt (rakk å gi en klem) før far kjørte meg til frisøren, og han var nok allerede da ganske nervøs (rolige, staute hedmarkingen..), mens jeg var relativt rolig. Hadde pakka med meg en bag sånn at jeg hadde noe å legge klærne mine i etter at jeg hadde skifta. Kom til frisøren, og tenkte da at jeg skulle overlate det meste til henne, og det følte jeg meg veldig komfortabel med. Vi hadde en veldig god tone, og jeg ble veldig fornøyd med resultatet selv. Det gikk forholdsvis raskt, og vi hadde rikelig med tid, jeg var hos henne klokka 10, og halv 12 var vi ferdige, da sto det bare igjen å skifte kjole, sette på slør og legge på lebestiften (jeg har kort, kort hår). Forloveren min skulle komme med mat og litt drikke, og skulle komme halv tolv.. hun kom ti på tolv, hadde forsovet seg. Heldigvis var jeg fortsatt relativt rolig, hadde nemlig ikke på meg klokka, så jeg hadde eg. ikke peiling på hvor mye den var... Men da hun kom spiste vi litt baguetter, litt druer og tok en latte i salongen. Plutselig hadde klokka blitt fem på halv ett, vielsen var klokka ett, og jeg satt fortsatt i vanlige klær.. Da ble jeg litt stressa, men det var gjort på minutter å ta på seg kjolen og slør + lebestift. Så kom far, og vi var klare for å dra til kirken. På vei til kirken så at at far hadde glemt knapphullsblomsten, og foreslo at vi skulle reise hjem og hente den, men heldigvis kom vi på at brudgommens far også skulle ha knapphullsblomst, og da reiste vi til kirken, far gikk diskret (men meget nervøs..) inn for å hente og låne hans blomst under vielsen. Vi ankom kirken i god tid, og jeg var fortsatt relativt rolig. Etter at min forlover hadde kommet seg på plass, kjente jeg at jeg ble skjelven, og jeg skal love dere at jeg var det under hele Mendelssohn opp til alteret, hvor kjæresten min sto og venta på oss. Og jeg lover dere: til min store overraskelse felte jeg ikke en eneste tåre under vielsen, enda jeg er svært lettrørt. Jeg var mer opptatt av å få meg med det som skjedde. Og vielsen gikk veldig fort, enda vi bevisst hadde forsøkt å legge inn et par "pustelommer" med ulike innslag underveis. Presten var rørt (vi kjenner ham), far overrasket med diktlesing (selvskrevet) i kirken. Brudgommen var NOE sen, i mine øyne icon_smile.gif, med å si JA første gang, så jeg forsøkte å gi ham et lite, diskret dult i siden, noe alle så (jeg følte humring i salen). Totalt sett er vi meget fornøyd, og jeg kunne sikkert holdt på å fortelle massevis fra vielsen. Uansett: så bar det videre til gards, og der tok vi bilder (en kompis av oss), en kjempemorsom bildeseanse, mest i svart/hvitt-bilder.

Så startet middagen, og maten ble en suksess (selvkomponert 3-retters med røkelaks, kalkun og tiramisu). Av 13 gjester var det 8 som holdt taler, det var nydelige og svært personlige taler. Jeg må innrømme at vi i forkant hadde vært spente på dette med å ha så få gjester, hvordan festen ville bli, men det ble altså en suksess fra ende til annen. Det ble en meget personlig markering, og en akkurat passe balanse mellom humor og alvor (stillhet da vi skulle begynne å spise, helt til mannen min kommenterte det doble settet med bestikk som lå foran ham: "jeg har fått to gafler, jeg! Er det noen som ikke har fått?" Og dette var nok til å få opp stemningen). Vi satt tre timer til bords, og etter en times benstrekk var det kaffe. Da overrasket foreldrene våre med å ha trykket opp et lite hefte, med bilder og tekster fra våre liv (gammel stil). Dette leste de opp vekselvis, og dette var en stor overraskelse for oss. De har hatt det veldig moro mens de har laget dette + at de har blitt mye bedre kjent!

Klokka halv ti forlot vi hjemgården min, da samlet vi alle ute, takka for festen og takka deretter alle personlig (klem og noen få ord enkeltvis). Og så dro vi avgårde til gardermoen, der vi skulle ta inn på brudesuite. Og det er en annen historie.. Men jeg kan røpe så mye som at det på ingen måte ble noen nedtur (må innrømme at jeg etter års samboerskap ikke hadde tenkt på mye på denne natten). Og søndag, grytidlig, tok vi første fly til Roma og hadde ei vanvittig herlig uke der.

Gled dere, jenter og gutter! Dette er en stor dag! Vi gjenopplever den til stadighet, og synes fortsatt det er overveldende - og høytidelig! Til sommeren blir det skikkelig vennefest! Gleder oss til det også.

Det ble et langt innlegg dette, men det hjertet er fylt av renner munnen over med!

Gunhild

Videoannonse
Annonse
Gjest Snorkfrøken
Skrevet

Det hørtes fantastisk ut! Gratulerer så mye icon_smile.gif12

Skrevet

GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN SOM VAR! Helt sikkert ufattelig at dagen er over, men alikevel så er det jo bare så vidt begynnelsen på deres liv sammen. Høres ut som dagen var kjempevellykket og at det blir et kjempeminne for livet. Gleder meg så utrolig mye til den store dagen vår, og det er skikkelig morsomt å høre om andres opplevelser og minner. Tusen takk for innlegget ditt, det varmer en vordende brud.12

Skrevet

Hørtes flott ut...

icon_smile.gif

Gleder meg selv til min store dag.

Det kribler i kroppen når jeg leser innlegg som dette...

GRATULERER!!!!!12

Skrevet

Oioi...gleder meg jeg icon_smile.gif

Gratulerer så mye!12

Gjest Sunflower
Skrevet

Høres ut som en utrolig flott og vellykket dag, gratulerer så mye og lykke til videre som "ektefolk"!

Skrevet

Gratulerer !! Det hørtes ut som en perfekt dag icon_smile.gif12

Gjest *Perser*
Skrevet

GRATULERER SÅ MYE icon_smile.gif det hørtes ut som en eventyrlig dag icon_smile.gif

kos dere masse icon_smile.gif

32dager igjen for oss icon_smile.gif

Skrevet

GRATTIS GUNHILD!!

Ja, nå var det gjort. Og det med stil og lykke høres det ut som. BRA!

Men jeg vil jo se deg med kjolen i selve bryllupet også,- kan du ikke sende bilder da? Han hadde vel ikke sett den? Hva syntes han? Fikk vel tårer i øynene og klump i halsen tenker jeg?! HURRA og lykke til videre:)

Skrevet

Ååå, jeg kjenner det går frydegrøss gjennom meg når jeg leser det. For en fantastisk dag.

Jeg gleder meg til min.

Klem til dere begge12

Skrevet

Gratulerer! hoppe.gif

Høres ut som en vakker dag! icon_smile.gif Lykke til med ekteskapet!12

Skrevet

Gratulere så mye. Det hørtes ut som en nydelig dag. Jeg ser at du er fra hedmark. Var det du som skulle gifte deg på Hamar?

Skrevet

Gratulerer så mye!!!

Jeg håper vifår en like fin dag som dere har hatt icon_smile.gif

Skrevet

Hei Gunhild!

Gratulerer sååå mye! Det var spennende å lese, må si jeg gleder meg jeg også! Hadde vært morsomt å se bilder, ja!

Lykke til videre i ekteskapet! Ta vare på kjærligheten!!;-)

Henriette:-)

Gjest svenskbrud
Skrevet

hjerter_rundt.gif

Grattis! Det kryllar av fjärilar i magen på mig när jag läser vad du skrivit.

Lycka till!!!!!

Skrevet

Graulerer så mye begge to, virker på meg som at dagen ble helt perfekt, å det skulle den jo selvfølgelig også bli....Lykke til vidre12

Skrevet

G R A T U L E R E R !

Fikk klump i halsen og tårer i øynene jeg..

Til lykke!

Klem fra Atilla

Skrevet

Ååååå - det høres så flott ut!!! Gratulerer så mye! Dere gjorde jammen denne dagen til deres egen!

Sier som de andre: nå gleder jeg meg voldsomt til vår dag, 14. juni!

Lykke, lykke til videre!

Skrevet

He he. Du er jo like utålmodig som meg! Jeg syntes også at min kjære tok seg for god tid med å svare så han fikk også en liten dult i siden. Jeg klarte også å holde tilbake tårene under hele vielsen men så snart vi var ute av kirkedøra kom alle tårene. Supert at dere hadde et velykket bryllup. Gratulerer så mye fra meg og velkommen inn i KGB. ( Kvinneguidens Gifte Bruder )

Skrevet

Takk for gratulasjoner - jeg/vi svever nok litt fortsatt - og jeg har fortsatt masse inntrykk å fordøye, tenker fortsatt på talene, stemningen. Jeg var hos foreldrene mine i går, første gang etter at selskapet ble holdt, og fikk se gavebordet sånn på ordentlig, og tenk - brudebuketten var fortsatt like fin, selv 10 dager etterpå (de hadde spraya'n med vann og lagt den kaldt i kjelleren). Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med brudebuketten - jeg er ikke helt typen som digger tørka blomster, og alle blomstene (orkideene) lar seg visst ikke tørke heller. Den får nok dø en stille død, og så kan jeg heller kose meg med bildene av den!

Vi får bildene til helgen -kompisen som tok bildene er nesten mer spent enn hva vi er icon_wink.gif

Jeg kan gjerne skanne bilder og sende til dem som vil se. Da jeg ikke har den begavelsen at jeg vet åssen jeg legger ut bilder her, kan jeg heller sende til dem som ønsker. Men de andre bildene som familien tok, er framkalt, og de var morsomme!

Hvis det er noen som lurer på noe, deler jeg gjerne flere av mine erfaringer med dere. Bare spør!

Gunhild

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...