Gå til innhold

Rælingen/Fjerdingby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg og mannen min er på husjakt og vurderer en bolig på Fjerdingby ved Rælingen, rett utenfor Lillestrøm. Vi har ikke barn enda, men det kommer nok etter hvert og jeg lurer derfor på om noen er kjent med om dette er et område som er bra å vokse opp i (eller å bo igenerlt for voksne også for den sags skyld). Sikkert ikke så mange som vet noe om det, men jeg tar med meg det jeg kan få av positivt og negative erfaringer om området.

På forhånd tusen takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta en titt på levekårs statistikken i kommunen:)

da finner du ofte svar på mye. kan også være lurt å lese på kommunenes hjemmesider på hva de tilbyr av frivillige tilbud for barn og voksne - slik ser man gjerne om det er "levende" i bydelen man ønsker å bo i, og om det er enkelt å finne fritidstilbud til barna.

men det har du jo helt sikket tenkt på:=)

Skrevet

Vi bor der og har det bra. Har et barn i barnehagen. Det skjer vel egentlig ikke så mye i området, men det er jo kort vei til Lillestrøm hvor det skjer mer. Og du har jo naturen rett utenfor døra dersom du liker å oppholde deg der.

Det er ganske stille og rolig her, og trygt for barn siden det er mange småveier / blindveier som gjør at barna kan leke ute.

Det har vært en dyr kommune å bo i i forhold til kommunale avgifter, men det har blitt bedre de siste årene.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Nå er det jo forskjell på hvor i Rælingen vil jeg si da..

Det kan jo hvertfall være greit å bo der det er bra med kollektivt ;)

Jeg stortrives her!

Skrevet

Jeg tenkte også på å sjekke det med kollektivt. Enkelte steder går ikke bussene så ofte, og selv om det er kort vei til lillestrøm, så er det ikke sikkert det er like fristende i 20 blå.

Skrevet

Vi bor ved Rud, som ligger litt nærmere Lillestrøm enn Fjerdingby gjør.

Her er det veldig barnevennlig og det er 10-15 min gange til togstasjonen på Lillestrøm. Det går ekspressbusser i rushtiden til/fra Oslo både på øvre og nedre rælingenvei. Trives kjempe godt. Anbefales!

Skrevet

Tusen takk for mange svar. KG kan hjelpe med alt :) Kankje vi flytter hit...?

Jeg har imidlertid hørt at det er veldig mye mygg i området her og i Lillestrøm. Stemmer det? Er det i så fall veldig plagsomt eller venner man seg fort til det?

Skrevet

Myggen kan være plagsom nede ved Øyern, men vi bor langt opp i skråningen og er sjelden plaget. Men det virker som at det er spesielt ille i år, for barnet vårt har fått masse myggstikk i barnehagen nå etter ferien og det har h*n ikke fått de andre årene. Trodde nesten det var for sent for myggen nå jeg, men den har tydeligvis ikke sjekket kalenderen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...