Gjest Gjest_Henriette_* Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 Jeg blir tante til ei jente om en liten stund, og gleder meg veldig. For litt over en uke siden (tirsdag) kom jeg hjem i fra utlandet. Jeg hadde tatt med meg pakke til babyen som kommer, så søster og svigerbror kom innom for å hente pakken. På fredagen begynte jeg å føle meg dårlig, og på søndag fikk jeg høy feber. Jeg ante ikke hva det var, men kom på at jeg kanskje hadde fått svineinfluensa. Jeg ringte derfor legevakten, og sa dette. De trodde det var svineinfluensa, og ba meg ikke å komme oppom i tilfelle smitte. Men jeg fikk ikke konstantert svineinfluensa. De ba meg holde meg hjemme en uke, til jeg ble frisk. Jeg ringte også samtidig familien min og sa at de ikke kunne komme på besøk til meg. Forrige uke var lillesøster også innom, men hun er ikke smittet. Derimot er min mor smittet. Så i dag ringte jeg søsteren min for å høre hvordan det går med henne, dette gjør jeg hver dag siden hun snart skal få barn. Jeg bryr meg veldig om henne. Men hun tok ikke telefonen, jeg ringte mannen hennes og hun svarte telefonen. Hun virket sur, og var ikke interessert i å snakke med meg. Hun sa at mannen hennes var syk, så de skulle til legen. Jeg fikk en uggen følelse, så derfor ringte jeg moren min. Hun fortalte at de var kjempeforbanna på meg fordi han kanskje ikke fikk være med på fødselen, og at jeg i det hele tatt kunne invitere dem bort forrige uke. Men tingen er at jeg ikke var syk da, jeg merket at jeg var dårlig først 4-5 dager etter. Så samtidig skreiv mannen til søsteren min en veldig lite hyggelig melding til meg på en internettside, slik alle kan se det. Nå sitter jeg og er veldig trist og lei meg. For det første fordi det er ikke sikkert jeg har smittet han, siden de var bare innom en tur. Og alle rundt området her er syke for tiden. For det andre fordi jeg føler jeg alltid stiller opp for dem, og de ikke for meg. De spør meg aldri hvordan det går med meg. Nå føler jeg meg bare trist, dårlig samvittighet men samtidig skuffet
Rosalie Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 De er ikke egentlig sinte på deg. De er bare fryktelig skuffet over at han antagelig mister fødselen, og helt sikkert kjemperedde for at søsteren din også kan være smittet. ta det for det det er - to veldig stressede og nervøse mennesker som har snakket over seg i affekt.
Damiana Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 Det er jo klart at dette ikke er din skyld, og det vet også din søster og mannen. Du sier jo at du har ringt familien og fortalt at du ikke kan besøke de, og søsteren din kommer likevel. Det var hennes eget valg, og du var heller ikke syk på det tidspunktet, og kan selvfølgelig ikke lastes. Her er det nok redsel og skuffelse for å bli syk rett før eller midt i en fødsel som gjør at du blir syndebukken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå