linel Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 På lørdag skal vi til pers, og jeg gleder meg noe helt vanvittig!! Men så blir jeg så i tvil om åssen det nå var jeg skulle gjøre under vielsen..! Når pappa har ført meg opp midtgangen, og min tilkommende har "tatt imot" meg, skal jeg da bare sette meg på stolen mens organisten ennå spiller inngangsmarsjen, eller skal jeg stå oppe til presten gir tegn til at jeg kan sette meg??
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Presten gav oss et lite tegn på når vi skulle sette oss,det var mens de spilte inngangsmarsjen. Men har dere ikke hatt øving i kirken der presten sa hva det ble til?
linel Skrevet 19. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2009 Joda, har hatt gjennomgang, men er over en mnd siden, så har liksom glemt akkurat den biten! Men han gir nok et tegn! Ellers så føler man sikkert nåe det er naturlig å sette seg!
mia83 Skrevet 19. august 2009 #4 Skrevet 19. august 2009 Vi fikk beskjed om å sette oss når inngangsmarsjen var ferdig spilt. Jeg satte meg først, og DA kunne alle sette seg. Er visst en uskreven regel virker det som..
eleit Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Vi sto helt til inngangsmarsjen var ferdig! Det var det vi fikk beskjed om i alle fall, men det kan jo være forskjellig praksis i kirkene. Det er vel bare å følge med på presten, og hvis han ikke gir noe tegn, så er det jo bare å stå ut marsjen Lykke til med den store dagen!
KittyBambi Skrevet 20. august 2009 #6 Skrevet 20. august 2009 Vi skal også gifte oss lørdag Vi fikk beskjed at faren min følger meg opp og han da setter seg på første rad (vi skal ikke ha foreldre oppe med oss). Så retter forloveren min på kjolen min om det trengs og så setter jeg meg når jeg ser pappa står på plassen sin. Da kan jeg sette meg uansett om inngangsmarsjen er ferdigspilt eller ikke Dette blir spennende!!!!!!!!!!!!
Gjest noffi Skrevet 20. august 2009 #7 Skrevet 20. august 2009 Vi giftet oss første august. Tenkte bare jeg kan dele litt erfaringer. For det første var dette noe jeg ikke hadde tenkt på- på forhånd og heller ikke under. var mest spent på om jeg klarte å gå opp kirkegulvet uten å bryte sammen i tårer. var så nervøs. Jeg og min far gikk opp kirkegulvet sammen, da vi kom opp til min mann gav pappa meg bort til han. Så førte mannen min meg opp den lille trappen opp til der stolene sto. Da vi kom opp hjalp forloveden min meg med kjolen så satte jeg meg ned. helt naturlig. for alt blir helt naturlig den dagen, ikke noe å bekymre seg for. Alt går:D bare nyt hvert sekund, hvert minutt, hver time. Ikke stress bare nyt, alt går så alt så alt for fort:D det er en herlig dag så nyt alt. Hvis noe skjer uforutsett så ikke frik ut å tenk at det er en katastrofe. alt kommer til å gå bra. Gratulerer og lykke til:D
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 I min tid som organist, prøvde jeg alltid å "time" bruremarsjen slik at den endte ikke lang tid etter at bruden hadde nådd fram til alteret. Man repeterer i allefall ikke noen vendinger etter dette punktet. I mitt eget bryllup, tror jeg ikke jeg tenkte på slikt, engang. Hørte liksom ikke musikken, det var så mange følelser og andre ting å tenke på. Tror vi satt oss ned mens marsjen tonte ut (den var ennå ikke helt avsluttet, i allefall).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå