Gjest m Skrevet 19. august 2009 #1 Skrevet 19. august 2009 .. I en jungel av imformasjon lurer jeg på hvordan vi skal gå frem. Jeg er heltidstudent, og nå skal vi kjøpe leilighet. Det er vel nesten en umulighet for meg å få lån som student? Han har solgt sin gamle leilighet og har derfor egenkapital til ny leilighet, jeg har derimot ingen (ettersom jeg regnet med at jeg kom til å bo på hybel og studere i evig tid.. ) Hvordan gjør man dette? Om vi tar opp lån, skal begge navnene stå som betalere av lånet, eller er er det bedre at vi har en avtale hvor jeg betaler til han? forvirret.
Alison Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 .. I en jungel av imformasjon lurer jeg på hvordan vi skal gå frem. Jeg er heltidstudent, og nå skal vi kjøpe leilighet. Det er vel nesten en umulighet for meg å få lån som student? Han har solgt sin gamle leilighet og har derfor egenkapital til ny leilighet, jeg har derimot ingen (ettersom jeg regnet med at jeg kom til å bo på hybel og studere i evig tid.. ) Hvordan gjør man dette? Om vi tar opp lån, skal begge navnene stå som betalere av lånet, eller er er det bedre at vi har en avtale hvor jeg betaler til han? forvirret. Du har rett i at du sannsynligvis ikke får lån alene så lenge du er student. Har derimot din samboer fast jobb vil dere ha muligheter. Skal dere begge stå som eier av boligen? I tilfelle kan dere like godt ta opp lån i sammen. Skulle dere velge å ha hvert deres lån må dere være realkausjonister for hverandre. Siden du sannsynligvis ikke har mulighet til å ta opp lån alene, og heller ikke økonomi til å ta på deg et realkausjonistansvar, vil det å ta opp lån sammen som blir mest realistisk. Hos noen banker godtar de studielån som inntekt (og selvfølgelig også som gjeld). Du har kanskje en liten jobb utenom studiene som du kan legge til grunn inntekten i fra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå