Rararara Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Jeg vurderer å slutte og amme. Hvordan er beste måten å gjøre dette på? Hun spiser fast føde til alle måltider, så amming skjer mest på morgenen og ellers litt på dagtid når hun vil ha. Hun vil ikke ha på kvelden lenger fordi hun da vet at etter ammestunden er det leggetid..
Gjest imli Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Kutt først ned så det bare blir en amming om dagen. Amme feks bare om morgenen, og så bare kutte ut hele greia. Hvor gammelt er barnet? Jeg ammet barnet vårt for siste gang på ettårsdagen. Da fikk han en liten puppeskvett før han la seg og så var det over. Var null problem å slutte. Da hadde jeg ammet morgen og kveld fra ca 10 mnd, og så bare kveld fra ca 11 - 11,5 mnd, siste tre ukene før bursdagen tenker jeg. Gikk helt smertefritt, virka ikke som om han registrerte det en gang... Han har aldri "spurt" etter pupp etter at vi slutta. Nå er han 16 mnd.
Rararara Skrevet 19. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2009 Hun er snart 17 mnd. Hun maser ofte etter puppen, men hun hun har egentlig ikke ro i kroppen til å amme. Vi har holdt det hovedsaklig til morgenen for å tjene en ekstra halvtime før vi står opp, men hun hopper fra pupp til pupp nå så det er vel meget begrenset hvor mye melk hun får i seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå