Gå til innhold

Viktigst: Mat eller klær?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For nysgjerrighets skyld:

Hvis du hadde måttet velge mellom veldig god mat eller veldig fine klær, hva ville du valgt?

Ville du valgt å kjøpe et stilig antrekk og heller spist lite og lite spennende mat en stund, eller ville du valgt å spise veldig bra og ikke kjøpe klær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det valget har jeg vel i grunnen tatt, og svaret er mat.

Skrevet

Mat. Har råd til begge deler, men god mat er for meg mye viktigere for velværet enn fine klær.

Skrevet

Hadde nok blitt maten det ja.

Skrevet

Hadde valgt maten jeg også.

Skrevet

Mat. Jeg kjøper så lite klær fra før av og gidder ikke bruke masse penger på det. Vil derfor spise godt og bruke klærne jeg har en stund til i steden for å sulte :lol:

Gjest Grafica
Skrevet

Klær. Men nå kan svaret mitt være farget av en vektnedgang som gjør at jeg omtrent ikke har klær som passer og som jeg føler meg fin i...

Skrevet

Maaat!

(I følge mine omgivelser blir jeg visstnok særdeles utrivelig å være sammen med når jeg er sulten, så jeg føler jeg har et visst ansvar for å holde meg god og mett størstedelen av dagen :P )

Gjest gammal&feit
Skrevet

Mat.

Men i yngre dager ville jeg sagt klær.

Skrevet

Veksle på det måned for måned...

Skrevet

Hvis det er snakk om veldig godt mat eller veldig fine klær, ville jeg spist vanlig mat og hatt vanlige klær.

Skrevet

Jeg ville valgt klær! Det har man ihvertfall litt lengre glede av.

Fatter ikke hva som foregår mellom øra på folk som heller vil spise opp pengene sine, fremfor å spare og kjøpe større, viktigere ting man kan ha glede av lenge. Det trenger jo ikke være klær, det kan jo være f.eks. en ny bil, campingvogn, speilreflekskamera, nyoppussa bad. Whatever. Nedbetaling av gjeld!

Ser man ikke lengre forskjellen på langvarig glede fremfor kortvarig glede?

Ikke rart mindre intelligente mennesker er feite.

Skrevet

Jeg ville valgt mat. Som student så har jeg lært å prioritere mellom forskjellige ting.

Gjest Cipheria
Skrevet

Dersom det var eingongstilbod trur eg at eg hadde valt kle, det har eg så lite av. Elles kjøper eg sjeldan kle så det er jo nedprioritert.

Skrevet

Jevnt over: Mat. Men i praksis prioriterer jeg jo litt både og - noen ganger kjøper jeg meg klær og sparer inn på kostnadene på maten, andre ganger kjøper jeg ekstra god mat/går ut og spiser i stedet for å bruke pengene på klær eller andre ting. For meg er forøvrig god mat noe som gir minst like mye glede som fine ting eller klær, dessuten kan klær kjøpes fint og billig også, gjerne brukt. Nyoppussa bad eller bil trenger jeg ikke, men god og frisk og sunn mat - det prioriterer jeg :)

Skrevet
Jeg ville valgt klær! Det har man ihvertfall litt lengre glede av.

Fatter ikke hva som foregår mellom øra på folk som heller vil spise opp pengene sine, fremfor å spare og kjøpe større, viktigere ting man kan ha glede av lenge. Det trenger jo ikke være klær, det kan jo være f.eks. en ny bil, campingvogn, speilreflekskamera, nyoppussa bad. Whatever. Nedbetaling av gjeld!

Ser man ikke lengre forskjellen på langvarig glede fremfor kortvarig glede?

Ikke rart mindre intelligente mennesker er feite.

Intelligente mennesker kjøper ikke campingvogn. :opplyser:

De kan får mye bedre reiser, hotell og god fet mat, for hva en sånn en koster...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...