Gå til innhold

Vondt i beinet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pysa_*
Skrevet

Jeg liker ikke å plage legene med småting, så jeg spør meg til råds her jeg. Det er ikke noe alvorlig galt uansett, så jeg tenker at det ikke er veldig farlig å ta imot råd over nett. ;)

Jeg er ikke vant til å "skade" meg noe særlig. Jeg har alltid kommet lett unna fall og lignende. Men nå har jeg hatt vondt i leggen i tre uker etter at jeg falt og slo meg kraftig mot en hard stump gjenstand. Jeg slo aldri hull på huden, men ble raskt blå og har fortsatt et kraftig merke der jeg slo meg. Huden kjennes merkelig ut der, stedvis er huden følelsesløs. Og det gjør ennå vondt å få trykk mot leggen. Iblant gjør det også vondt når jeg går.

Er dette vanlig? Hvor lenge kan jeg forvente å ha vondt? Når er det på tide å ta en tur til legen?

Skrevet

Tror jeg ville tatt meg en tur til legen om det ikke blir bedre om en ukes tid hvertfall, så får du bekymringene ut av hodet om det ikke er noe farlig:)

Gjest Gjest_Pysa_*
Skrevet

Takk for svar. :)

Jeg lurer jo litt på å dra til legen, men så føler jeg meg som ei skikkelig pyse som skal plage han med "dakar meg, jeg har vondt i foten". :fnise: Det er ikke noe skikkelig galt liksom. Så jeg skulle gjerne visst om noen har mer konkret kunnskap om hvor lenge man kan ha vondt og være gul og blå etter å ha slått seg litt kraftig? Etter hvor lang tid kan man si helt sikkert at dette ikke er normalt og at det bør sjekkes?

Skrevet

Auda, jeg er fremdeles øm og har merke der jeg slo leggen for 2 måneder siden, så helt uvanlig er det i allfall ikke.

For ordens skyld, jeg var hos lege da "skaden" var 2-3 uker gammel for jeg mistenkte en betennelse, men legen tok det helt med ro.

Skrevet

Jeg seila pa rompa ned en trapp og traff hofta inn i et bord. har aldri vaert sa bla og rod og gul pa en gang. Det var fremdeles vondt aa ta paa det 2 mnd senere. Blaamerket gikk bort etter 3-4 uker.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Fant fram denne gamle tråden igjen, med en liten "underlig" oppdatering. Smertene i foten forsvant noen uker etter at jeg skrev det første innlegget. Jeg fikk legen til å se på foten, og han sa man godt kunne være blå og gul til det var gått fire måneder. Nå er det et halvt år siden jeg slo meg, og jeg er fortsatt gul på leggen! Det gjør ikke vondt lenger, så det plager meg ikke direkte. Men jeg klarer ikke å la være å undre meg over hva som egentlig skjer. I tillegg kjennes det ut som om huden "sitter fast" i leggen. Altså, hvordan forklare dette? Hvis man trykker fingeren mot legghuden kan man vanligvis dytte huden ørlite fram og tilbake, men der jeg har slått meg sitter huden som limt fast i beinet. Det kjennes også litt "klumpete" ut under huden. Jeg ser for meg at skinnbeinet har fått seg et hakk, på en måte. Går det an? :klø:

Noen som har vært borti noe lignende?

Skrevet

Kanskje det har dannet seg arrvev inni skadestedet? jeg hadde muskler som satt fast da det dannet seg arrvev i låret mitt. Dette måtte en fysioterapeut massere opp, fordi det var på et hemmende sted - det var vondt, det! Da var musklene liksom limt sammen av arrvev, sa han.

Skrevet
Kanskje det har dannet seg arrvev inni skadestedet? jeg hadde muskler som satt fast da det dannet seg arrvev i låret mitt. Dette måtte en fysioterapeut massere opp, fordi det var på et hemmende sted - det var vondt, det! Da var musklene liksom limt sammen av arrvev, sa han.

Ah, det kan det være ja. Det var jo et kraftig slag leggen fikk seg, så det var nok litt skadd inni der. Men siden det ikke plager meg så trenger jeg jo ikke å gjøre noe med det. Unntatt det at det vil synes ganske godt når det blir vår og leggene ikke lenger er pakket inn i varme klær. Men det er jo rent kosmetisk, så det må jeg vel bare leve med. :)

Hørtes fryktelig vondt ut å massere opp noe sånt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...