Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 39+3 på vei i dag, og sitter selvsagt og tyder alle mulige tegn i kroppen.. Babyen vår er veldig aktiv med å flytte rundt på seg i magen, og sparker mye store deler av døgnet... det er ikke så godt!!

Jeg lurer på om aktivitetsnivået endrer seg rett før fødselen, kan noen av dere som har født huske hvordan det var? Har hlrt noen si at babyen tar litt tid og hviler seg, og forbereder seg på fødselen, har dere opplevd det slik?

Her har jeg ofte de siste dagene hatt ekstremt aktiv baby, og også sterke kynnere samtidig.. Det er vel ikke slik at babyen snur og sparker mens fødselen begynner kanskje..?

Skrevet

Ble roligere noen uker før fødselen, det var nok skikkelig trangt for henne.

Det endret seg ikke rett før fødsel heller, hadde ingen slike voldsomme spark som du beskriver. Kanskje din ikke har så lett for å akseptere den trange plassen :ler:

Her begynte fødselen med vannavgang, og så svake rier etterhvert. Hadde kontakt med jordmødrene på telefon, og de spurte hver gang om jeg kjente liv. Og ja, jeg kjente at hun rørte på seg, men ikke noe mer enn vanlig.

Skrevet

De siste ukene ble det trangere og bevegelsene litt annerledes, mer bølling. Kan ikke minnes noe endret aktivitetsnivå hos babyen rett før fødselen, men husker jeg fikk energikick og vasket rundt badet den dagen fødselen startet. Så mitt energinivå endret seg litt :)

Skrevet

Her var det ingen forandring i aktivitet før fødselen. Hadde faktisk ingen som helst tegn på at noe skulle skje før vannet plutselig gikk en uke før termin.

Skrevet
Her var det ingen forandring i aktivitet før fødselen. Hadde faktisk ingen som helst tegn på at noe skulle skje før vannet plutselig gikk en uke før termin.

Samme her.

Bare at vannet gikk rundt termindato (i mitt siste svangerskap).

I mitt første svangerskap merket jeg heller ingen forskjell, da startet det med kynnere som gikk over til rier.

Skrevet

Hm, mye å gruble over. I natt har jeg våknet med ca en times mellomrom av kraftige lange kynnere (maserier?) Og så har jeg masse menssmerter nå. Menssmertene er mye sterkere når babyen "makker" langt ned i bekkenet, trykker sikkert på alt mulig.. føles som hun prøver å åle seg ut på egenhånd.. :ler: Trodde igjen at ting var på gang, men prøvde å følge råd om å hvile mest mulig på natten, og sovnet igjen etter hver kynner/ri.. og nå på morningen stopper det igjen..

Skal på ultralyd i dag, jordmor mente babyen nok er litt liten, og har god plass i magen, så kanskje derfor hun er såpass aktiv med spark og snuing enda. Så da blir det spennende å se hvor stor de mener hun er.. og å få en forsikring om at hun har det bra der inne...

Har iallfall ikke vært roligere de siste ukene her i gården... :ler:

Skrevet

Ingen forandring sist, men så var jeg ikke "plaga" av overaktiv baby tidligere i svangerskapet heller. Denne ungen er også ganske rolig, og da blir det jo vanskeligere å kjenne etter sånne tegn.

Skrevet

Har vært på ultralyd nå.. jordmor fikk ikke sett babyens hode, fordi det står så langt nede i bekkenet, hun hadde aldri sett et hode lenger nede annet enn i fødsel.. babyen er så og si på vei ut mente hun. :hakeslepp: Men så lenge jeg ikke har regelmessige rier var det jo uansett bare å dra hjem.. hun vurderte å sjekke åpning i stedet, og kjenne på hodet, men vi droppet det siden jeg har GU-angst (etter tidl. overgrep) så er det greit å begrense antall undersøkelser..

Men bebis er like rabiat i magen likevel.. så jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre, bena spreller villt, og de har tydeligvis plass til det..

Lurer på om noe skjer snart.. eller om det er bare lure"rier"... Det er så vanskelig å skjønne hva som skjer når det er første gang, og man ikke vet hvordan ting "skal" kjennes ut.. Vi har vel litt ulike smerteterskler også vil jeg tro.. Kynnerne jeg har i dag er ikke så vonde at jeg gråter av dem, men såpass at jeg mister pusten innimellom.

Åh, håper noe skjer snart, er så vanskelig å sitte og gruble på alt mulig! :filer:

Skrevet

Er 39 uker på vei i dag og den siste uken har babyen roet noe ned bevegelsene sine. Kynnerne er mer smertefulle enn før og har til tider maserier og menssmerter i korsryggen. Forventer at de skal utvikle seg til rier, men det gjør de ikke. Går over etterhvert og så føles det som om ingenting er på gang igjen. Slitsomt! Forrige fødsel startet med rier på kvelden uten noe spesielle forvarsler og vannet gikk ikke før de tok det på føden 15 timer etter riene startet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...