Lucky? Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Da ser det ut som om det blir ivf på oss... Tenker vi tar det offentlig i første omgang i allefall Skal til gyn i september for henvisning videre, så nå lurer jeg på hvor lenge jeg må regne med å vente fra henvisningen er sendt til vi kommer inn... Noen som vet??
IrmaAdele Skrevet 19. august 2009 #2 Skrevet 19. august 2009 Det kommer helt ann på hvilket sykehus det er snakk om. Noen sykehus tar unna forsamtalene fort for at man så må vente enn stund på behandling. Mens hos andre venter man en stund først for å så kunne begynne rett etter forsamtale. Men vet vel at den generelle ventetiden ligger på rundt 6 måneder. Hos noen sykehus kan du sjekke ventetid på websiden deres.
honning Skrevet 19. august 2009 #3 Skrevet 19. august 2009 (endret) Det er ca 6 måneder hos fertilitetsklinikken på sykehuset som jeg bor i nærheten av vet jeg. Der står det på hjemmesida deres. I tillegg er det 4 måneders ventetid for å komme inn til konsultasjon... Tidligst neste høst blir det visst for min del altså.. Oj, nå ble jeg litt mer skuffa enn jeg hadde håpa merker jeg. Endret 19. august 2009 av honning
^^Belle^^ Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Da vi ble henvist til første samtale, var det 4 måneders ventetid. Vi har ikke vært på samtalen enda, så etter det har jeg ikke peiling på hvor lang tid det tar. Håper ikke det tar så lang tid...har ventet nok nå!
Strix Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Etter noen måneder med somling fra gynekologen ble vel henvisningen sendt i september/oktober. Samtalen var i desember, og så begynte jeg på medisiner i mars. Måtte vente litt på at min syklus og deres kapasitet klaffet Er nok litt variasjon ute og går blant sykehusene også.
Gjest Gjest_pia23_* Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Da ser det ut som om det blir ivf på oss... Tenker vi tar det offentlig i første omgang i allefall Skal til gyn i september for henvisning videre, så nå lurer jeg på hvor lenge jeg må regne med å vente fra henvisningen er sendt til vi kommer inn... Noen som vet?? Hei!! Vil gjerne fortelle litt om hvordan vi opplevde det. Vi gikk privat til gyn,fikk time neste dag! Hun ordnet alt,av papirer,søknader ol. Det gikk tre mnd til vi kom inn i porsgrunn. Var på samtale i nov og begynte allerede på med i desember. Forsøk i midten av januar,ble gravid,men dessverre mistet jeg etter ett par uker... Vi skulle ha ett forsøk i mai,fryseforsøk. men ble avbrutt. er nå i gang med spraying. Du vil se at mnd flyr. Veldig spennende dette!! Du må ha lykke til!!
Håpet Skrevet 22. august 2009 #7 Skrevet 22. august 2009 Vi sendte søknad tidlig april, og fikk forsamtale i slutten av mai. Oppstart medisiner ble medio august, for det måtte klaffe med ferieavvikling på klinikken og min syklus. Uttak ble i misten av september og nå ligger min lille baby på 2,5 mnd og sover Lykke til!
Gjest venter Skrevet 29. august 2009 #8 Skrevet 29. august 2009 er det noen som vet hvor lenge man må vente på aih etter at man har blitt henvist av fastlege? Det er snakk om i haugesund dette....
Noli Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 Kjenner jeg nesten får lyst å grine når jeg leser hvor lange ventetider det er. AIH har vel generelt kortere ventetid, og tilbys på enkelte sykehus mens man venter på IVF, med mindre det er helt usannsynlig at man skal klare det. Ellers koster AIH rundt 5000 privat, så det er kanskje noe å tenke på om ventetiden er lang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå