Gå til innhold

ØYA

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bokormen_*
Skrevet

Hei

Leste i sommer ei bok som heter Øya( husker ikke forfatter) det er en bok om Spinalonga i Hellas,der de plasserte de som ble leprasmittet. Jeg likte sååå godt boka..og syns det er så vanskelig å finne gode bøker.er det noen som har ei bok de kan anbefale som er knallbra? ikke krim....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Victoria Hislop (som skrev øya) har akkurat kommet med en ny bok. Kanskje verdt et orsøk.

Skrevet

Ellers kan det være du liker Cecilia Samaratin med Drømmehjertet :)

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Ønsker du bøker fortrinnsvis på norsk? Eller ønsker du f.eks. tips til bøker på engelsk også?

Gjest bokelsker
Skrevet

Jeg ville anbefalt "kaptein Corellis mandolin" av louis de b..et eller annet.

eller drømmehjerte og senor peregrino av cecilia samartin, mandelplukkersken av simonella agnetto hornby, tilbake til riverton av kate et eller annet.

Hvis du ønsker en annen leprabok, kan jeg anbefale en eldre bok som i utgangspunktet er en ungdomsbok. Jeg har lest den mange ganger opp gjennom årene, anbefalt den videre til mange voksne, som alle skryter av den. Syns den beskriver bedre hvordan det er å leve med en dødsdom, blant folk som allerede ser deg som død. Handlingen er lagt til bergen på 1800-tallet, og vi møter ei ung jente som er lagt inn på st.jørgens hospital for å dø, rett og slett. boka heter "det mørke lyset" og er skrevet av mette newth.

ellers anbefaler jeg noen kjenner mitt navn av lawrence hill. Ganske sterk bok om ei jente som blir tatt fra familien sin i afrika, tatt med slavebåt til amerika for å leve som slave der. Hele tiden kjemper ho for friheten sin igjen, og rett og slett at noen skal huske hvem ho er, og ikke se ho som et dyr.

Gjest Gjest_bokormen_*
Skrevet

hei

Tuuusen takk for svar til alle.........nå skal jeg ut og handle bøker:-) Det var norske bøker jeg tenkte på ja.....slapper ikke så godt av med å lese engelsk..men burde nok for å holde ved like språket:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...