Guitaress Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Noen som har noen gode råd? Har man lov å ha pc'n i vanlig bagasje som man sjekker inn? Jeg tenker at dette kan være litt risky siden den blir kastet mye rundt. Hvordan er det med håndbagasje? Er det eneste at man må ta pc'n ut av vesken når man går gjennom sikkerhetssjekken? Har sett at folk har gjort det når jeg har reist i det siste og satser på at det blir løsningen min også (altså å ha den i håndbagasjen).
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Noen som har noen gode råd? Har man lov å ha pc'n i vanlig bagasje som man sjekker inn? Jeg tenker at dette kan være litt risky siden den blir kastet mye rundt. Hvordan er det med håndbagasje? Er det eneste at man må ta pc'n ut av vesken når man går gjennom sikkerhetssjekken? Har sett at folk har gjort det når jeg har reist i det siste og satser på at det blir løsningen min også (altså å ha den i håndbagasjen). Det er lurest å ha den i hånbagasjen ja. Og det er ikke noe problem, du må bare sende den gjennom sikkerhetskontrollen på lik linje med all annen håndbagasje
Hinata Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Det er lurest å ha den i hånbagasjen ja. Og det er ikke noe problem, du må bare sende den gjennom sikkerhetskontrollen på lik linje med all annen håndbagasje Man må ta den ut av veske/sekk gjennom sikkerhetskontrollen
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Hadde ikke turt å ta med laptopen min jeg, verken i håndbagasje eller annen bagasje. Nå sist jeg gikk gjennom sikkerhetskontrollen pep det, selv om jeg ikke hadde noe metall på. Da ble jeg tatt til side og kroppsvisitert, og da jeg spurte om noen passet på bagasjen min så fikk jeg bare et surt blikk. Så alle tingene mine kunne vært over alle hauger da jeg kom tilbake til båndet. Jeg blir provosert hver gang de sier over anlegget på Gardermoen at man må passe på bagasjen sin. Man får jo ikke lov!
Guitaress Skrevet 18. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2009 Hadde ikke turt å ta med laptopen min jeg, verken i håndbagasje eller annen bagasje. Nå sist jeg gikk gjennom sikkerhetskontrollen pep det, selv om jeg ikke hadde noe metall på. Da ble jeg tatt til side og kroppsvisitert, og da jeg spurte om noen passet på bagasjen min så fikk jeg bare et surt blikk. Så alle tingene mine kunne vært over alle hauger da jeg kom tilbake til båndet. Jeg blir provosert hver gang de sier over anlegget på Gardermoen at man må passe på bagasjen sin. Man får jo ikke lov! Oi! Godt poeng! Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Så naiv er jeg. Men pc'n må med, så da får jeg vakte den så godt jeg kan.
gard Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Hei Jeg har tatt med laptopen min på mange turer etterhvert...Sør-Afrika, Thailand, Malaysia etc. Det har gått helt fint og jeg har alltid reist med den i håndbagasjen. Det er litt pes i or med at den må tas ut når man skal gjennom sikkerhetskontrollen men det går som regel greit det :-)
*Enigma* Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 Jeg har med laptopen min over alt, og det har ikke vært noe problem i det hele tatt. Jeg har den i håndbagasjen, men siden jeg også reiser en del med jobb og da i blant har med flere laptoper har jeg også plassert laptoper i kofferten, da godt innpakket i en pc-veske, og lagt mellom lag med klær. Det gikk også helt fint. Reiser jeg med bare én laptop er denne alltid i håndbagasjen.
Gjest Frosk Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 Jeg har med laptopen min over alt, og det har ikke vært noe problem i det hele tatt. Jeg har den i håndbagasjen, men siden jeg også reiser en del med jobb og da i blant har med flere laptoper har jeg også plassert laptoper i kofferten, da godt innpakket i en pc-veske, og lagt mellom lag med klær. Det gikk også helt fint. Reiser jeg med bare én laptop er denne alltid i håndbagasjen. Samme her. Reiser jeg med én laptop har jeg den i håndbagasjen. Eneste stedet jeg fikk littegranne problemer var i Egypt - måtte ta ut laptopen som vanlig, men ble også bedt om å slå den på (!), noe som var en smule problematisk siden batteriet var helt tomt. Da ble sikkerhetsvaktene litt forstyrret, tydeligvis
*Linda83* Skrevet 20. august 2009 #9 Skrevet 20. august 2009 Samme her. Reiser jeg med én laptop har jeg den i håndbagasjen. Eneste stedet jeg fikk littegranne problemer var i Egypt - måtte ta ut laptopen som vanlig, men ble også bedt om å slå den på (!), noe som var en smule problematisk siden batteriet var helt tomt. Da ble sikkerhetsvaktene litt forstyrret, tydeligvis det samme skjedde oss da vi skulle til Sharm El Sheikh for noen år siden! ellers har jeg aldri hatt noen problemer. reise med den i håndbagasjen, og er man flere enn 2, trenger man vel ikke bekymre seg for bagasjen om man skulle være så uheldig å måtte gå igjennom kroppsvisitasjon..
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #10 Skrevet 20. august 2009 Jeg hadde ikke turd å pakke pcen i den innsjekkete bagasjen, den kan jo fort bli borte... Jeg har tatt med pc i håndbagasjen, du bare tar den ut av pc-vesken og legger den i en plastkurv og sender den gjennom sikkerhetskontrollen.
Guitaress Skrevet 18. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 18. september 2009 Nå er reisen overstått, og det gikk helt strålende. Jeg tok den i pc veske i tillegg til at jeg hadde en vanlig veske, og det gikk lett som en plett. I Amsterdam måtte jeg flippe opp skjermen, men det var det eneste. Veldig veldig hyggelige sikkerhetsvakter der forresten De slo spøker og fikk folk til å slappe av over hele fjæla. Godt å ikke bli misstenkt for noe hele tiden liksom Takk for alle de gode erfaringene og tipsene deres
Nausicaä Skrevet 19. september 2009 #12 Skrevet 19. september 2009 Samme her. Reiser jeg med én laptop har jeg den i håndbagasjen. Eneste stedet jeg fikk littegranne problemer var i Egypt - måtte ta ut laptopen som vanlig, men ble også bedt om å slå den på (!), noe som var en smule problematisk siden batteriet var helt tomt. Da ble sikkerhetsvaktene litt forstyrret, tydeligvis Kanskje det var for å sjekke at det faktisk var en laptop du hadde med deg og ikke 2 kg dop skjult inni en tom maskin? Det pleier å stå securitas-vakter å passe på bagasjen. I tillegg pleier 10% visiteringen å ta så kort tid at tingene dine knapt har kommet gjennom før deg.
Sunshine Skrevet 19. september 2009 #13 Skrevet 19. september 2009 Man skal ALDRI sende en laptop i kofferten. Jeg har sett flere resultater av maskiner som folk trodde var pakket godt inn. Husk at selv om man har skrudd av maskinen tåler ikke maskinen å bli kastet rundt. Komponentene kan gå i stykker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå