Gjest Gjest Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Kjøpte en ting av en selger (storselger/forhandler). Fikk mail om at tingen skulle sendes, og at porto kom på $4,5. Kjøpte en tilnærmet identisk ting fra en annen selger, og fikk mail om at portoen kom på $11,5. Det er snakk om en bagatell, men ble nysgjerrig på om folk "lurer" med porto når de skal sende noe? Eller?
Starkitten Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Det stemmer at selgerne kan ta hva de vil i porto. Det er derfor viktig at man sjekker hva de tar i porto før man byr/kjøper ett produkt. En del selgere tar seg grovt betalt for innpakningen, mens andre selger ting til en billig penge, men horribel porto, for å tjene penger på varen på denne måten... Man må nesten se det litt an Jeg har handlet ting på ebay med en sinnsyk porto... men da har jeg gjerne hatt veldig lyst på det
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Takk for svar! Hos selger nr. 1 fikk jeg se hva portoen kom på før jeg kjøpte, mens på nr. 2 fikk jeg ikke denne muligheten. Da bør jeg kanskje ha i bakhodet til en annen gang at portoen kan variere svært mye! Er helt på nybegynner-ebay-stadiet, så alle gode tips og råd mottsa med takk!
Starkitten Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Du kan også sende mail på forhånd og spørre selger.. En annen ting jeg fant ut leeenge etter jeg ble hektet på ebay, var å søke på billigst søk.. dvs billigst pris på varen + shipping... veldig effektivt! De øverste treffene du får opp er nok de selgerne som har kjøpt seg ett bra treff.. men ser du tre, 5 "anonnser" lenger nede, så ser du at det begynner på billigste total for varen du søker etter
Malibulita Skrevet 18. august 2009 #5 Skrevet 18. august 2009 Hvis du ikke får oppgitt porto på selve auksjonssiden, bør du sende en melding til selgeren og spørre. Noen har kjempedyr shipping, og noen shipper ikke til Europa i heletatt - dette er greit å vite før du byr. Selgerne er vanligvis utrolig raske med å svare!
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 Der selger har oppgitt USPS "priority" mail (dyrt!) har jeg flere ganger spurt om h*n er villig til å sende med USPS "first class" i stedet (spør før jeg legger inn bud). Flere ganger har shipping-pris da blitt halvert. NB: Noen selgere sier bare nei til dette. Ebay er vanedannende! US, UK, Australia, Tyskland, Frankrike.. :gjeiper:
Lillemams Skrevet 18. august 2009 #7 Skrevet 18. august 2009 Og kjøper du flere ting fra samme selger, klikk på knappen "request total amount" (eller noe slik) Da slår de som regel av litt på den totale portoen
Susan Sto Helit Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 Det er alltid lurt å spørre om porto på forhånd, ja. Det kan variere veldig, fra 5-50 dollar på en og samme ting. (Som er på størrelse med en CD.) Tror det er en del som ikke ønsker å sende til utlandet.
Brukernavn Skrevet 19. august 2009 #9 Skrevet 19. august 2009 Takk for svar! Hos selger nr. 1 fikk jeg se hva portoen kom på før jeg kjøpte, mens på nr. 2 fikk jeg ikke denne muligheten. Da bør jeg kanskje ha i bakhodet til en annen gang at portoen kan variere svært mye! Er helt på nybegynner-ebay-stadiet, så alle gode tips og råd mottsa med takk! Regel nummer en må jo være å spørre selger hva porto blir FØR du byr, dersom porto ikke er oppgitt i auksjonen! Og som andre her også sier; det er ikke alle som sender til Europa, så ved ikke å stille spørsmåket på forhånd kan du risikere at du vinner, men allikevel ikke får varen + at selger blir grinete...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå