Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm, jeg har en Nokia E65 mobil som jeg til nå har vært svært fornøyd med. Da jeg var på ferie i sommer var det noe tull med mobilnettet der jeg var og jeg oppdaget at jeg ikke kunne motta oppringninger/SMS når 3G var slått på. (Innbiller meg at i den modusen så vil telefonen kunne motta signal enten via 3G eller vanlig GPS.)

Da jeg stilte mobilen på "GPS" så kom meldingene fram så fint som bare det.

Dermed regnet jeg med at det var ustabiliteten i nettet som forårsaket problemet.

Nå begynner jeg å lure. For 3 kvelder siden påstås det at jeg skal ha fått en oppringning fra jobb. Jeg vet telefonen var påslått da det ble ringt. Men ikke hørte jeg noe og ikke finner jeg noe på "ubesvarte anrop". I går kan noe liknende ha skjedd. Jeg fikk i dag høre at en bekjent hadde prøvd å ringe meg i går kveld. I det tilfellet er jeg ikke 100% sikker på at jeg ikke hadde slått av mobilen for kvelden da oppringningen kom, men jeg tror jeg slo den av senere enn oppringningstidspunktet.

Har noen andre opplevd at Nokiatelefoner (og da særlig E65) "sensurerer" inngående signaler på dette viset? Kan null og niks om de forskjellige signaltyper bortsett fra at jeg vet at 3G skal være raskere når jeg bruker internettoppkopling via telefon. Men er det andre forskjeller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...