Gå til innhold

Vil fornye rommet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har veldig lyst til å pusse opp rommet mitt, men det er egentlig lite vits siden jeg flytter hjemmefra neste år. Derfor har jeg funnet ut at jeg heller får gjøre noen litt enklere grep enn å male, men likevel la rommet få en freshere look.

Jeg har hatt samme rom siden jeg var ett år, og det bærer tydelig preg av det fortsatt - dvs tapet med små rosa blomster på. Riktig så koselig når du er 7 år, ikke så koselig når du er 18. Jeg kommer ikke til å bytte ut hverken seng, skap eller kommode, men trenger kanskje noe nytt til å ha på veggen...Forslag anyone? Hva slags plakater eller lignende gjør at rommet mitt får et mer voksent preg? (og nei, jeg kommer ikke til å henge opp en plakat av zac efron, jeg er da ikke fjortiss lenger). Forslag til andre ting jeg kan gjøre for å få et mer voksent preg på rommet? Har prøvd å kvitte meg med barnebøker som har stått og støvet ned de siste årene, og fjernet barnebilder fra veggen. Men jeg trenger en kraftigere refreshing dose! Alle tips og råd tas imot med stor takk! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil ikke male (noe som er enkelt og billig) og du vil ikke bytte ut noen møbler og du vil generelt ikke gjøre noe som helst- da blir det ikke så lett å hjelpe deg.

Skrevet

Hvis du maler veggene f.eks. i fargen egghvit, vil rommet bli mer voksent. Det er enkelt og ikke dyrt, men det krever en liten innsats.

Du kan alltids kjøpe noen enkle bilder fra IKEA, og henge opp disse på veggene, men jeg tror de vil passe mye bedre på en hvit/lys/ensfarget vegg, enn på en rosablomstrete tapet.

Ordentlig, innrammet kunst vil mest sannsynlig se mer voksent ut enn plakater, men det er tilgjengjeld ofte mye dyrere.

(Det enkleste for deg vil nok være å holde ut med rommet ett år til, til flytter ut.)

Gjest Gjest_Høst_*
Skrevet

Det går helt fint med rosa blomstrete tapet hvis du holder resten av interiøret i en enkel moderne stil. Personlig synes jeg brunt er fint sammen med rosa. Noen store bilder (ikke mange små), gardiner, sengeteppe, puter o.l. i bruntoner, kunne gjort seg. Ellers kan detaljer i svart og stål dempe det romantiske preget.

Du kan gå inn på http://www.polyvore.com/ og søke på f.eks brown, også velge Interior Design under Category, så finner du masse inspirasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...