Gjest Trenger et spark bak Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Jeg er 33 år, 160 høy og veier 61 kg. Har veldig spinkel benbygging, og vil gjerne ned mot 50 kg slik jeg var før, hvertfall under 55 kg for å føle meg vel og se ok ut. Jeg tror egentlig jeg spsier forholdsvis sunt og variert, mye frukt og grønt, men generelt MYE mat (tror jeg), og i helgene veldig mye godteri; sjokolade og potegull. Største problemet med maten i uka er fordelingen, jeg spiser lite eller ikke noe til frokost, vanligvis kun en yoghurt, normal mengde til lunsj (2 brødskiver eller 3-4 knekkebrød med pålegg), og så en svær porsjon til middag. På dagen litt frukt før og etter lunsj. Mengden middag gjør at jeg føler jeg spiser mye per dag, men det blir kanskje ikke det, kalori messig? Jeg er lite aktiv, trener praktisk talt ikke, det gjorde jeg før. Prøver å komme igang igjen med det. Det virker som kroppen min har innstilt seg på ca 62 kg, og hver gang jeg greier gå litt ned, så havner jeg der igjen, med en gang jeg skeier litt ut. Vil all aktivitet jeg øker med og alle kalorier jeg dropper hjelpe vekta ned? Dvs klarer jeg en helg uten godteri så går det litt ned, selv om jeg skeier ut igjen helga etter? Føler bare da jeg spretter tilbake til 62 og er like langt jeg, dvs at innsatsen jeg har hatt i ukene før er bortkasta. Noen som har tips til hva og hvor mye jeg burde spise hver dag (fordeling) og hva jeg burde trene? Styrke, kondisjon? Har styrketreningsbenk og skulle gjerne hatt tips til program til den, hva jeg bør trene osv, kanskje dere har link til noe slikt?
Chanel.No5 Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Anbefaler deg å lese her inne på KG, samt søke litt rundt på nettet om trening og kosthold, se hva som frister av mat/drikke og trening for deg. Linker: www.iform.no www.trening.no www.iform.nu www.lavkarbo.no www.matvareportalen.no www.melk.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå