Gå til innhold

Te til kveldskos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker te! Drikker stort sett grønn te, men om kvelden må jeg dessverre roe tedrikkingen for å få sove skikkelig. Jeg vet at det finnes tetyper der ute som skal være fine å drikke rett før sengetid. Har dere noen å anbefale? Gjerne et type som er både god og som roer kroppen før natten kommer. (Også ønskelig at den ikke er vanndrivende så jeg slipper å løpe på toalettet om natten, men det er kanskje ønsketenkning?)

Skrevet

De fleste helsekostbutikker har Celestial te. (Merket på produsenten.)

Jeg er veldig glad i sleepytime og true bluberry.

De er ikke vanndrivende for meg i alle fall, smaker nydelig, og er koffeinfrie.

Jeg tror det er mange andre smaker i denne serien også, men er ikke sikker.

Skrevet

Det er koffeinen i teen som både virker oppkvikkende og vanndrivende. Grønn te inneholder veldig lite koffein.

Om du ikke vil ha koffein, kan du ikke drikke ordentlig te. Da må du ta til takke med tørkede-blader-i-en-liten-pose. For eksempel nype"te". Kamomille"te" er beroligende, og veldig bra å drikke om kveldene.

Gjest SmallTalk
Skrevet (endret)

Kamillete eller Confecta nypete. :) Kamille er beroligende, og Confecta sin nype te inneholder kun nype (60%) og hibuskus (40%), altså null koffein. Smaker godt gjør den også!

Endret av SmallTalk
Skrevet

Takk for tipsene! Som den te-elskeren jeg er, kommer jeg sikkert til å ende opp med alle som har blitt foreslått. Kommer til å sove til jul! :ler:

Skrevet

Vær obs på at kamillete er vanndrivende, så du kan risikere å fly oppe om natta og tisse.

Skrevet (endret)

Kamillete er kjempedeilig og avslappende, og funker for vondt i magen/hodet/osv.. Herlig!

Ellers har jeg dilla på en økologisk blåbær&yogurt-te som jeg kjøper i løsvekt. Og det er ikke med kaffein, ettersom det ikke er teblader. Og den er skikkelig saftig og god smak på, så er god som snop-erstatter ;)

Endret av mariab
Skrevet

Merket Yogi Tea har mange gode koffeinfrie teer. Og saa er vel rooibos te koffeinfritt ogsaa?

Skrevet

All urte/fruktte er koffeinfri. :) Rooibos ogsaa.

Skrevet

Drakk rooibos-te i går kveld, og sov som et barn i natt, så det er i hvert fall å anbefale! Men jeg kommer til å investere i flere typer, for jeg har lett for å bli lei av te-smaker (bortsett fra grønn te, da :) )

Skrevet

Jeg stiker til byporten. I 1.egt rett over ved kiwi og bokhandleren. Ved smykkebutikken ligger en liten te butikk.

De har noe de kaller Aften te.

Den er uten tilsettningsstoffer og full av anti-oksidanter.

De henter en stor boks over disken å spør hvor mye du vil ha. Pleier å be om en halv sånn sort liten pose. Ca 30 kr.

Det er masse blomster & urter ser det ut som de putter oppi der.

Den er enten rød (som nypete) eller lysegul )som Kamillete)

Bruker ikke sukker i dem, det trengs ikke.

Skrevet

ser Celestial te er nevnt, Celestial Seasonings er det fulle navnet. Se etter dem. Trengs ikke søtning i svært mange av dem, synes nå ihvertfall jeg. Mange, men ikke alle, er koffeinfrie. Mange urte-teer og frukt-teer, men også mange vanlige som er gode.

Finnes på helsekostbutikker i ganske mange byer :) Har også sett dem på Søstrene Grene.

Skrevet

London Fruit&Herb (helsekostbutikker) har kjempegode fruktteer!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Enig med gjest over. London fruit&herb har kjempe gode te'er. Vanskelig å velge favoritt, men jeg syns strawberry&vanilla er god og apple&cinnamon.

Skrevet

Rooibos-te skal være avlsappende og bra for nattesøvnen :) De jeg har kjøpt kommer i pulverform og kan drikkes med en gang, varm eller kald. Men jeg har kjøpt de gjennom sånn partygreier, men du finner de sikkert andre steder også. Kanskje på internett eller helsekost eller noe? :)

Skrevet

Peppermyntete er min favoritt!

Også den som heter Sleepy Time (bilde av noen søte bamser i pysjamas på pakken), den er kjempegod.

Gjest Gjest_Gro_*
Skrevet

Hva med Hvit te? :) Det er den sunneste av alle teer har jeg hørt, til og med hakket sunnere enn grønn og inneholder minst koffein.

Skrevet

hvit te er ikke så poppis, kanskje det er fordi jeg aldri har sett noe om den?

Får sjekke den ut.

Skrevet

Tror det er Lipton som fører hvit te. Jeg har i allefall en pakke, tror det er Lipton. Men den er ikke så kjeempegod akkurat, smaker ikke noe særlig, hehe :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...