Gjest TS Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Jeg har 2barn på 6 og 4 år. Har vært alenemor i 2år å nå har jeg fått meg ny kjærest. De har kjent han jeg har blitt kjærest med så lenge vi har bodd her. Datteren min på 6år er prepubertal å er ganske så travel til tider å sier mye rart. Nå i det siste har hun begynt med at hun veksler veldig mellom hva hun mener. Ene øyeblikket er alt fryd og gammen og kjempe bra, å plutselig er alt galt. Ingenting er bra nok å hun blir sint for alt. De siste dagene har hun vært slik mot kjæresten min. Ene øyeblikket synst hun det er kjempe koslig og synst at det er helt iorden at vi er kjærester, menst i neste øyeblikk vil ikke hun at han skal være her for da er alt bare kjedelig. Å hun fyker opp og blir sint for ingenting. Jeg har prøvd å prate med henne om det, men jeg får som regel forskjellig svar alt etter hvilket humør hun er i. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, er det noen som har noen forslag til meg?
leirbål Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Jeg har 2barn på 6 og 4 år. Har vært alenemor i 2år å nå har jeg fått meg ny kjærest. De har kjent han jeg har blitt kjærest med så lenge vi har bodd her. Datteren min på 6år er prepubertal å er ganske så travel til tider å sier mye rart. Nå i det siste har hun begynt med at hun veksler veldig mellom hva hun mener. Ene øyeblikket er alt fryd og gammen og kjempe bra, å plutselig er alt galt. Ingenting er bra nok å hun blir sint for alt. De siste dagene har hun vært slik mot kjæresten min. Ene øyeblikket synst hun det er kjempe koslig og synst at det er helt iorden at vi er kjærester, menst i neste øyeblikk vil ikke hun at han skal være her for da er alt bare kjedelig. Å hun fyker opp og blir sint for ingenting. Jeg har prøvd å prate med henne om det, men jeg får som regel forskjellig svar alt etter hvilket humør hun er i. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, er det noen som har noen forslag til meg? Hei. Nå vet ikke jeg hva du mener med prepubertal. Men om du mener at det er like før hun kommer i puberteten bør du gå til legen og få medisiner som utsetter dette. Det er ikke sunt for en seksåring å snart skulle starte på puberteten. At hun reagerer som hun gjør er jo naturlig for et barn i hennes situasjon. Hun har hatt mamma alene, og nå kommer det en ny mann inn i livet hennes. Alt blir jo anderledes. Du skriver at hun ikke vil at han skal være der av og til. Hvor ofte har du besøk av ham når hun er hjemme og våken? Tilbringer du mye tid alene med barna som før, eller er han der det meste av tiden? Det virker som om det har blitt litt mye for henne, på kort tid. Flytting og mammas nye kjæreste. Så mitt råd er: godta at hun har mange følelser nå. Ikke tilbring for mye tid med kjæresten din når barna er våkne og hjemme i en periode, så de får tid til å venne seg til situasjonen. Når dere møtes, finn på noe morsomt alle sammen. Noe barna liker å gjøre. Sørg for at dere begge gir barna positiv oppmerksomhet, ikke bare se på hverandre. Avslutt etter noen timer, og gå hver til deres. Når ungene har lagt seg, eller du har skaffet barnevakt kan dere møtes å bare være kjærester. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå