Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på en time som het 'Ball' tidligere i vår som var ment for nybegynnere, hadde en veldig dårlig opplevelse da jeg følte vi fikk null opplæring og bare bam bam bam nye øvelser og jeg svettet faktisk ikke en dråpe på timen, følte bare jeg klønet meg rundt og overhodet ikke forstod hva vi gjorde og hvordan vi gjorde det.

Har hørt at bosu er en fin treningsform, men jeg er overhodet ikke i humør til å ikke få ting til, jeg trenger en ordentlig treningsøkt med god effekt. :)

Jeg har veldig god koordinasjon og balanse, normal kondisjon, er ikke spesielt sterk.

Noen som kan opplyse meg om jeg burde 'slå til' på en bosu-time, eller vente til en dag jeg ikke trenger en ordentlig økt og heller være i humør til eksperimentering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gangen på Bosu (særlig hvis det er kondis-bosu, i langt mindre grad ved en styrketime) blir fort klønete. Men det er veldig gøy (syns jeg ;)) og skikkelig god trening når bosubalansen kommer på plass. Den aller første gangen min (var en kondistime) snublet jeg mye rundt.

Skrevet

Bosu er kjempegøy! Første gang jeg var på timen slet jeg litt med å holde baansen, men dette lærer du deg fort. De er meget bra trening om instrukøren er god. Bare gå flere ganger, ikke tro du er den eneste som evt. sliter litt en første gang! Gled deg!!

Skrevet

Enig med de andre, bosu er gøy!!! Men det forutsetter en god instruktør, ellers kan det fort bli en step-time på bosuball i steden for på stepkasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...