Gjest Gjest Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Hei! Jeg trenger litt (les: mye) hjelp nå. Jeg har en kompis som reiser til Hong Kong om noen dager, og han har bursdag mens han er der. Jeg vil gjerne sende ham en sms og gratulere han med dagen, dette skal være en overraskelse så jeg har ikke spurt ham hvordan jeg gjør det. Cluet er nemlig hvordan jeg skal sende sms til en norsk mobil i Hong Kong? Leste et sted på nettet at man ikke skal trykke retningsnummeret foran mobilnummeret dersom det er en norsk mobil i utlandet. Stemmer dette? Hvis ikke, hva skal jeg gjøre? Hvilket retningsnummer må jeg bruke? Trodde jo at Hong Kong var i Kina (?), men Kina og Hong Kong har to ulike retningsnummere. Noen kyndige folk som kan hjelpe meg? Blir kjempeglad for svar
Småkjekset Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Når min samboer er i utlandet ( om det så er Canada, New Zealand eller Sør-Korea), sender jeg bare melding som vanlig til han.. Har lagt han inn med +47 foran nummeret, siden det er retningsnummeret oss, og bruker ikke retningsmunnerne til de landene han er i.
Gjest ts Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Når min samboer er i utlandet ( om det så er Canada, New Zealand eller Sør-Korea), sender jeg bare melding som vanlig til han.. Har lagt han inn med +47 foran nummeret, siden det er retningsnummeret oss, og bruker ikke retningsmunnerne til de landene han er i. Okei, tusen takk Da stemte det nok at man ikke skal trykke noe retningsnummer foran nummeret til en norsk mobil. Logisk egentlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå