Gå til innhold

Leie ut med hvitevarer


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Jeg skal leie ut huset mitt og jeg håper at jeg får gjort det med hvitevarer. Det vil si kjøleskap, fryseskap, komfyr, oppvaskmaskin, mikrobølgeovn og vaskemaskin. Huset skal leies ut i maks 3 år. Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre dersom en av hvitevarene går i stykker. Jeg vil være lite interessert i å erstatte det. Kan leiekontrakt ha en klausul om at dersom en av disse tingene går i stykker så blir det ikke erstattet men f.eks. gi et fratrekk i husleie? Og hva vil være et rimelig beløp? Og er det noen som har erfaring med å få leid ut med/uten hvitevarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vil nok tro at du kan stille hvilke krav du vil i en kontrakt, men leietakeren bør jo gjøres oppmerksom på det.

Jeg leide ut min leilighet fullt møblert og hadde ingen problemer, men det var bare for et halvt år. For det tok jeg 7000,- i måneden. Dette var tre år siden for en ganske ny to-roms i Oslo. Det dekket husleien og mine utgifter på banklånet.

Et rimlig fratrekk i husleien kan kanskje være det samme som det koster å leie f.eks. et kjøleskap hos Thorn eller andre. Da kan jo leietakeren din leie der hvis h*n ikke vil kjøpe nytt.

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...