Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt over gjennomsnittet opptatt av parfyme, og har en ganske omfangsrik samling som jeg stadig er på jakt etter nye tilskudd til. Av og til hender det at jeg prøver en parfyme som jeg synes høres interessant ut og som jeg tror jeg kommer til å like, ut fra beskrivelsene og merket, men så viser det seg at den lukter skikkelig ille på meg. Jeg prøvde Nahéma fra Guerlain i dag, og synes den lukter ubeskrivelig vondt, til tross for at det er en gammel klassiker fra et anerkjent merke som vanligvis lager veldig gode parfymer. Men denne klarer jeg altså ikke å like. Flere som har prøvd parfymer som dere gjerne vil like, men som har vist seg å være en stor skuffelse?

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Ja, stort sett alle jeg har luktet på.

Jeg er ekstremt kresen, og per dags dato så jeg jeg funnet under 10 parfymer som jeg synes lukter godt, og som jeg faktisk kunne tenkt meg. :sukk:

Skrevet

Jeg synes de fleste parfymer lukter OK - bare ikke på meg. Eller i butikken. Dersom mamma gir meg ei parfyme og sier "her! Prøv denne", liker jeg den mest sannsynlig, for da har jeg ingenting å sammenligne den med.. også har mamma god smak da. :lol:

Skrevet

Angel! eller vet ikke helt om jeg ønsker å like den heller.... på noen lukter den vidunderlig, på andre lukter den stram griseurin....

Gjest Gjest_maya76_*
Skrevet
Angel! eller vet ikke helt om jeg ønsker å like den heller.... på noen lukter den vidunderlig, på andre lukter den stram griseurin....

Helt enig!

Har ei vennine som bruker Angel, og den lukter helt nydelig på henne. Men da jeg prøvde den selv stinket den noe helt utrolig! Fikk hodepine av den og ble helt svimmel....

Skrevet

Chanel No5 lukter kattepiss på meg. Det samme med endel Nina Ricci parfymer.

Tunge, søte parfymer må jeg og styre unna. Jeg kan gjerne like lukten der og da, men jeg ender alltid opp med hodepine og kvalme.

Skrevet

Bvlgari Black! Av en eller annen grunn stinker denne på meg, den dufter lite av den maskuling gummien som gjør den så populær, mer en kvalmende søtlig lukt. Sammen stanken utvikler seg når jeg bruker Bvlgare Blv Notte, selv om disse i utgangspunktet er ganske forskjellige dufter.

Skrevet

Jeg er generelt fan av Stella McCartney og liker stabiliteten hennes, dama tråkker sjelden et skritt feil. Men når jeg prøvde parfymen som heter In Two ble jeg sjokkert, den lukter helt forferdelig for meg. Har ei venninne som bruker den og lukter kjempegodt, men når jeg lukter på den rett fra flasken eller på meg selv tror jeg nesten ikke mine egne øyne. Den er ikke spesielt sterk, sur, blomstrete eller skarp, den lukter bare utrolig vondt.

Gjest gjest- silje
Skrevet

Poisen misliker jeg veldig sterkt! Det er vel forskjellige sorter av denne? en vinrød flaske og en sort som jeg vet om ogf begge lukter dritt på meg, og faktisk alle andre som bruker den.. Synes ikke de lukter godt på noen jeg..

Jeg er selv veldig kresen og har bare et lite utvalg som passer på meg, mange som lukter helt nydelig på andsre, men når jeg selv har prøvd dem, så lukter det enten surt eller jeg får hodepine og føler meg ganske førkjølt..

Skrevet
Bvlgari Black! Av en eller annen grunn stinker denne på meg, den dufter lite av den maskuline gummien som gjør den så populær, mer en kvalmende søtlig lukt. Sammen stanken utvikler seg når jeg bruker Bvlgare Blv Notte, selv om disse i utgangspunktet er ganske forskjellige dufter.

En annen parfyme som lukter fælt på meg er Hanae Mori Magical Moon som jeg hadde store forhåpninger til.

Derimot digger jeg klassikere som Bandit, Shalimar og Mitsouko, disse lukter også godt på huden min, spesielt Bandit. Jeg passer nok best til gammel-dame duft :).

Skrevet

Nr 1: Mitsouko fra Guerlain.

Har alltid vært fasinert av den, men aldri taklet den veldig bra. Spesielt ikke etter den siste reformuleringen. Spesielt Eau de Toilette er et problem, mens Edp eller Parfum er rundere i kantene og fungerer bedre.

Har også en liten decant flaske av Nahema. Har vært litt i tvil om den er gammel og dårlig. Tung og skarp gammel dame rose! Elsker gamle klassikere fra Guerlain, og Nahema er jo et vakkert navn. Prøvde den for mange år siden, og mener å huske at jeg likte den. Var fiksert på å teste den igjen, men ble sørgelig skuffet

Skrevet

Angel synes jeg ikke lukter godt, hverken på meg eller andre.

Skrevet

Jepp. Angel!

Nyyydelig flakong, men den lukter piss!

Gjest godteri
Skrevet

j'adore som jeg fikk i gave,æsj..

red door,gammel stinkede dame

Skrevet

Jeg tester stadig ut Chanel no 5, men den lukter bare sterk såpe på meg.

Skrevet

Selv om jeg faktisk har mange parfymer i skapet har jeg alltid holdt meg til bare en. Jeg er ganske kresen.

Jeg har funnet ut at selv om flasken og kanskje navnet på parfymen er fantastisk så lukter ofte parfymen py.

Jeg luktet på Laura rosé, og i flasken luktet den godt, på meg luktet den gammel kjerring.

Min favoritt parfyme blir ikke lenger laget, men etter mye mye parfyme sniffing fant jeg endelig en som luktet godt i flasken og på meg!!

Skrevet
Jeg tester stadig ut Chanel no 5, men den lukter bare sterk såpe på meg.

Du burde prøve Chanel No 5 Eau Premiere, den lukter kjempegodt, og har mindre aldehyder enn originalen. Den lukter altså mindre såpe og gammel dame, samtidig som den lukter No 5.

Skrevet
Du burde prøve Chanel No 5 Eau Premiere, den lukter kjempegodt, og har mindre aldehyder enn originalen. Den lukter altså mindre såpe og gammel dame, samtidig som den lukter No 5.

Skriver under på den :)

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...