Gjest Kvinne29_Kristiansand Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Jeg er 29 år og jobber på en liten økonomiavdeling i et stort, internasjonalt firma. På vår avdeling jobber det kun kvinner. Da jeg begynte å jobbe her i fjor, la jeg omgående merke til at en av jentene, like gammel som jeg, hadde en dominerende personlighet. Snakket høyt og mye, sjekket opp i hva vi andre holdt på med til enhver tid selv om det ikke var hennes business, var innom kontorene til folk og satte seg ned og hvisket og tisket, kom med kritiske bemerkninger på avd.møtene, osv. Ganske fort oppdaget jeg også at hun bedrev grov baksnakking av både sjefen og en del av oss andre på avdelingen. Hun hadde en sånn "Dronningbie"-rolle i og med at hun var den som teknisk kunne mest av oss pga at hun hadde vært på avdelingen lengst, dermed fikk hun makt. Dessverre måtte jeg dele kontor med henne en periode, og da fikk jeg ikke fred. Hun maste og kjaste i ett sett, stilte personlige spørsmål, sladret om de andre på avdelingen, sjekket Facebook 1 gang i timen og stalket folk. Jeg hadde henne så mye i halsen at jeg kjente det i magen når jeg kom på jobb om morgenen og så at lyset allerde var på kontoret (hun likte å komme tidlig). Jeg klarte ikke å beskytte meg mot henne, delvis pga at jeg var ny og livredd for å falle i unåde, men også fordi jeg fra naturens side er redd konfrontasjoner. Hun spurte meg ut om privatliv, tidligere kjærester, ga seg ikke. Oppfølgingsspørsmål. Og hvis jeg prøvde å vri meg unna, ble hun "ekkel" ... "neeei, så du vil ikke svare på det nei! nei, nei" med en hånlig tonefall. Evt. spurte hun bare om igjen til hun fikk svar. Det var grusomt! Fikk byttet kontor etter noen måneder og da kom det seg litt. Det verste er at hun bruker informasjonen hun får om deg til å gagne seg selv, og jeg har selv brent meg stygt på det. Det hører med til historien at hun har en samboer på 10.året som er stille og innesluttet og jeg synes bare så synd på ham, for jeg skjønnet jo hvordan dynamikken er i det forholdet... (har liksom et bilde i hodet mitt av at hun kaster ham over skulderen). Forholdet dem imellom er totalt blottet for lidenskap og hun oppfører seg som en tenåringsmor for ham. Sitter og kjefter på ham i tlf så hele avdelingen hører det. Jeg har min egen lille teori om at hun legger hun seg opp i alle andre sitt privatliv fordi hun har det så DRITA kjedelig selv. Kjære dere på forumet - hvordan takle en person som holder på sånn? Hvordan beskytte seg uten å bli utsatt for hennes vrede? Hvordan si "Du oppfører deg direkte ondsinnet og det er tydelig at du er totalt blottet for empati og sosiale antenner"? Hva er det MED sånne folk?
Gjest nobilian Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 *** Helt seriøst. 1. Opprett en falsk facebook-profil. 2. Finn typen hennes og innled en nettflørt med ham. 3. Pakk ham inn med komplimenter til selvtilliten hans har vokst seg stor og sterk. Få gjerne venninner til å gjøre det samme, også det anonymt, såklart. 4. Len deg tilbake og se på når verden hennes går i dass.
Gjest TS Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 *** Helt seriøst. 1. Opprett en falsk facebook-profil. 2. Finn typen hennes og innled en nettflørt med ham. 3. Pakk ham inn med komplimenter til selvtilliten hans har vokst seg stor og sterk. Få gjerne venninner til å gjøre det samme, også det anonymt, såklart. 4. Len deg tilbake og se på når verden hennes går i dass. Det som virkelig er noe av problemet hennes, er at hun ikke har empati. Hvis noen hun kjenner går fra hverandre, er hun helt DER med en gang: "hvem slo opp, hun eller han? var han utro? jeg har hørt at ... !" og så ringer hun rundt og lager en brudulje og slarer og styrer på. Mens andre folk kanskje mer villle tenkt "oj, går det bra med ham/henne? Stakkars, et brudd er ikke lett." osv. Det er GRUSOMT med sånne folk.
Gjest brutal_mann Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Hardt mot hardt. Her er det rak rygg det eneste som gjelder. er vedkommende en dass så fortjener vedkommende å høre det. fortell henne at hun bør få seg jobb i Se&Hør for å finne like overfladiske og kyniske kollegaer som seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Jeg hadde da fått nok av henne ganske så snart.Behandlet henne som hun behandler meg og virkelig gått inn for og jenke henne.Og ikke gitt meg før jeg hadde klart det! Hva får hun egentlig gjort mot deg som kan virkelig ødlegge deg?Tviler på at hun kan få deg sparket f.eks.? GO GIRL!Rak rygg og stå opp for deg selv
leirbål Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 Kan du ikke ta det opp med sjefen? arbeidsmiljøet er jo en viktig faktor for å yte max på arbeidsplassen, så det er jo viktig for firmaet at dere trives. Bryr ikke sjefen seg kan du jo si at så lenge hun baksnakker sjefen også, er du usikker på om hun rakker ned på firmaet i andre situasjoner.
CeeCee Skrevet 18. august 2009 #7 Skrevet 18. august 2009 Snakk med verneombudet, hvis det ikke nytter å snakke med sjefen. Verneombudets oppgaver: http://www.arbeidstilsynet.no/c26976/fakta....html?tid=28516
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2009 #8 Skrevet 18. august 2009 Sett grenser for deg selv! Er det noe du ikke vil svare på så ikke gjør det. Om hun maser ti ganger så gjenta ti ganger; Nei, det vil jeg ikke svare på. Snakker hun om andre til deg så avvis det. Si at du ikke er interessert, smil og si du har mer enn nok med deg selv, enn å bekymre/bry deg om hva andre driver med. Antageligvis vil presset på deg øke en periode for så å avta. Så kommer smiske perioden der hun vil prøve en annen metode, gjøre deg eksklusiv og innsmigre seg hos deg. Når det ikke virker vil det komme en rimelig kald skulder og kanskje noen rykter. Holder du ut gjennom dette vil du ende som sjefen hennes, og da kan du sparke henne!! Eller du kan rolig ta en prat med henne om hvordan du opplever henne og se hva det fører til. Kanksje hun ikke ser seg selv og hva hun driver med, kanskje hun ville sette pris på det også at noen har såpass respekt for henne at de tar henne på alvor og gir tilbakemeldinger. Uansett lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #9 Skrevet 19. august 2009 Oida...og jeg som søker jobber i kristiansand. Frister ikke å sende søknad til dette firmaet.....Er det i det private? National oilwell kanskje?
Gjest TS Skrevet 19. august 2009 #10 Skrevet 19. august 2009 Oida...og jeg som søker jobber i kristiansand. Frister ikke å sende søknad til dette firmaet.....Er det i det private? National oilwell kanskje? Slapp helt av, det gjelder kun akkurat den lille avdelingen vi jobber på i et lite sentrert område, og det er IKKE det firmaet du nevnte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå