Gå til innhold

Referat fra vår fantastiske dag.... Laaaaaaaaaangt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Her kommer referatet som dere har ventet på...

Vi kan jo begynne med fredagen. 90 % av gjestene kom denne dagen og vi arrangerte grillfest slik at de fikk muligheten til å bli bedre kjent med hverandre. Det virket som en kjempe suksses. Selv om bruden hadde mye å gjøre og alle spurte meg om diverse ting så klarte hun å holde humøret oppe. Jeg hadde tenkt å trekke meg tilbake i 22- tiden for å pleie min kropp til den store dagen, men jeg kom meg ikke i badekaret før nærmere 00.30... :-? Men det gikk da veldig greit. Var i seng nærmere 02.00....

Den natten sov jeg lite. Min kjære sov som en stein, men jeg fikk bare ikke sove pga sommerfuglene i magen som hadde klart å finne en måte å komme seg løs på... :) Men jeg fikk noen timers søvn, fr jeg våknet av vekkeklokken som ringte 07.15. Vekket min kjære og vi spiste en god frokost... I allefall så prøvde vi å spise... Ikke lett når man ikke er glad i mat så tidlig på morgenen. Vi fikk pakket ned det vi skylle ha med oss på hotellet og jeg fikk ordnet med det jeg skulle ta med til frisøren. Kl 08.45 kjørte min far meg ned til frisøren på Orkanger. Jeg måtte kjøpe pinsett og kleenex. PÅ parfymeriet var de utsolgt for pinsett ( jeg lånte nemlig min bort til svigermor og glemte å be om å få den tilbake), så jeg sendte min forlover på Nille og der hadde de... Men i alt stresset glemte jeg at jeg hadde tatt en pakke med Kleenex og løp ut av parfymeriet uten å betale... :oops: Oppdaget det og løp tilbake for å betale den pakken. Damen bak disken bare lo... :ler: Så var det opp på Nikita. Der stod min frisør og ventet på meg. Hun tok hele den lange veien fra Oslo til Orkanger for å sette opp håret og legge sminke på min bryllupsdag helt gratis. Hun hadde fått lånt halve salongen til meg og min forlover. Så vi koset oss skikkelig. Og ikke minst slappet jeg godt av og nervene trakk seg tilbake. :D

I elleve tiden var vi ferdige og min onkel kom og hentet meg. Min forlover ble ferdig litt før meg og dro hjem til seg for å hente klærne sine. Hun møtte meg oppe hos min mor. Der måtte jeg lakkere min negler på nytt, pga litt bæring på fredag så klarte jeg å miste litt av fargen på den ene hånden, men det gikk kjempebra. :D Vi hadde god tid til kirken, men da klokken nørmet seg halv tolv så var det på med brudekjolen... Det var ikke lett, men vi klarte det på et vis... Min far kom med brudebukketten da han hentet meg og min forlover. Vi kom litt tidlig til kirken, men det regnet så alle gjestene hadde gått inn. Min far sjekket det før jeg gikk ut av bilen. Mens jeg stod der og ventet på at klokkene skulle bli ferdig så blomstret alle mine sommerfugler til igjen... Og det føltes ut som hjerte mitt skulle hoppe ut... Det banket så fort at det sikkert visstes på utsiden av kjolen. :)

Så åpnet dørene seg.... Våre brudepiker gikk et par meter foran og strødde roseblader. Jeg kjente at tårne presset på mens jeg gikk der sammen med min far... Jeg så opp mot min kjære og bare strålte nni meg. Jeg kunne ikke fatte at jeg skulle få denne kjekke mannen til min ektemann og jeg så at min kjære hadde også litt problemer med å holde tårene tilbake. Vi kom frem til alteret og der tok min mann og førte meg til stolen min.

Presten ønsket velkommen og vi sang Salmen "Kjærlighet fra Gud". Må jo sies at de hadde glemt å legge frem Kirkeprogrammet til oss og forloverne våre, men det rettet seg opp fort som bare det. Videre var det Innledning og skriftlesning. Før vår solist sang "Ave Maria". Og da måtte det tørkes noen tårer i øyekroken. Og det var flere i forsamlingen som måtte tørke noen tårer under vielsen...Ave Maria ble etterfulgt av Tale, Ekteskapet inngås og salmen "Guds Godhet sang i sinnet" med melodien "Mitt hjerte alltid vanker". Så var det Forbønn og salmen "Kom, Kom og hør et gledens ord" etterfulgt av Velsignelsen og nok et solistinnslag med sangen " Gje meg handa di, ven" Og da trillet tårene... Etter dette gikk jeg og min kjære mann sammen ut til Mendelssohns Brudemarsj.

Vi stoppet opp i våpenhuset og tok i mot alle gratulasjonene. Før det var tid for fotografering på kirketrappen. Vi skulle ha hest og vogn fra kirken, men pga regn så gikk ikke det. Så da ble det bil.

Jeg og min mann ble kjørt av våre forlovere til festlokalet der det ble servert Martini asti og frukt til velkomst. Pga at de som skulle ordne dette ikke hadde fått med seg at vi ble kjørt med bil og ikke hest og vogn.... Så stod ikke drikken klar da vi kom, men det var det ingen som brydde seg om tror jeg...

Kl 1500 bars det til fotografen og vi hadde det utrolig gøy, men det var slitsomt å bli fotografert i over 1 time... Skal ikke bli modell i allefall... :ler:

Etter fotografen var det tid for middag... Vår kjære toastmaster gjorde en utrolig god jobb, han fikk kort tid på å forberede seg, da han som skulle være toastmaster trakk seg i siste liten... Min fars tale kom før det var drikke i glassene, men det ble rodd bra inn igjen. Forretten ble servert... Melon og skinke... og videre ble det servert Reinsdyrstek med tilbehør og til dessert var det Hjemmlaget karamellpudding med saus og krem.... Alle talene var bare helt herlige og det ble mange tårer felt og mye latter. Maten fikk vi veldig mye ros for. Så takk til de som laget den.

Så var det tid for kafè avec... og kaffegjestene kom...

Så kom kveldens høydepunkt med polonese og brudevals. Vi sjokkerte en del i vennegjengen med den. Min mann har aldri vært noen pardanser, men takket være Bjørg Gretes danseskole så klarte vi den utrolig bra. Han tråkket meg ikke på tærne en enste gang, men derimot et par ganger på min kjole... :ler: Bryllupskaken ble en suksses... Min mann gikk ned på kne og jeg matet han... Som tradisjonen sier... Jeg skal mate min mann somet tegn på at det er min oppgave og sørge for at han blir mettet... :ler: Vi ble stående lenge pga av dette da alle skulle ta bilde....

Festen startet og vi tuslet rundt og fikk pratet med nesten alle... :( Men det er litt vanskelig å få snakket med alle når det er over 70 gjester og kvelden ikke er så lang... Det ble servert nattmat kl 00.00 og i den forbindelse så tok jeg ordet. Jeg fikk ikke blitt med i min farmors begravelse for 2 år siden, da jobben ikke ville gi meg fri... Så jeg ville hedre hennes minne med å gi bort brudebukketen min til min farfar...slik at den kunne legges på graven til farmor. Hun hadde et stort ønske i livet og det var og se et av barnebarna gift... Og det fikk hun ikke... Her ble det felt mange tårer og ikke minst fra min farfar... Han satte utrolig stor pris på det.

Kl 02.00 forlot jeg og min mann festen og ble kjørt ned til Bårdshaug Herregård. På rommet ble vi møtt med jordbær og Champagne og bryllupsnatten ble veldig spesiell... Vi storkoste oss. Vi fikk servert frokost på rommet dagen derpå og den var bare aldeles nydelig....

Alt i alt så er dette den beste helgen i vårt liv sammen fem til nå og vi storkoste oss hele helgen. Vi var slitne, men utrolig lykkelig. Og vi er fortsatt sliten og lykkelig. Og nå nyter vi bare hverandres nærvær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhhh så søtt! Sitter med tårer i øynene... :oops:

Hørtes ut som dere hadde en fantastisk dag!

Og mine sommerfugler merkes ikke akkurat mindre etter å ha lest referatet...

Gratulerer som fru!

Skrevet

Høres ut som et nydelig bryllup, Nikki! Jeg var inne og tittet på bildene fra den store dagen, og de var kjempefine. Du var en riktig vakker brud! Og brudgommen var ikke så verst han heller 8)

Lykke til med fremtiden!

ps. Har dere planlagt bryllupsreise? Eventuelt hvor?

Skrevet

Å alt høres jo bare så perfekt ut! :D En sånn dag vil jeg ha også!

Skrevet

Hørtes ut som en velykket dag.

Gratulerer :)

Skrevet
Har dere planlagt bryllupsreise? Eventuelt hvor?

Vi har tenkt på bryllupsreisen, men den blir ikke før på nyåret.... Vi håper å få til 2 uker på Isla Margarita utenfor Venezuela....

Takk for kjempekoselige tilbakemeldinger alle sammen. :D

Skrevet

Åh, så vakkert, tårene piplet frem da du skrev det om farmoren din.

Kos dere i hvetebrødsdagene.

Skrevet

Kjempekoselig referat, Nikki, høres ut som dere hadde en fantastisk dag!

Nyt tiden som nygift :)

Skrevet

Hørtes ut som en nydelig helg ja, det er helt sikert. Og tårene piplet litt her og ja, når jeg kom til avsnittet om farmoren din.

Gratulerer så masse Nikki med en vellykket dag :)

Skrevet

Kjekt å lese.

Gratulerer så mye.

Skrevet

Veldig koselig lesning. Gratulerer!

Skrevet

Kjære Nikki!

Du var et utrolig nydelig brud og jeg er heldig som fikk dele denne dagen med dere. Var på gråten flere ganger under denne dagen/kvelden da det var så rørende.

Har tatt mange bilder som du skal få se.

Ønsker dere masse masse kjempemye lykke til i all fremtid sammen!

Klem fra Kleopatra

Skrevet

Hørtes ut som en kjempefin dag.

Lykke til videre!

Skrevet

Åååå, jeg får klump i halsen.......

Det høres ut som om dere hadde en nydelig helg, jeg blir helt misunnelig...

Gratulerer så masse igjen!!

Skrevet

For en fin dag dere fikk. Sitter med klump i halsen jeg.

Men du skrev ikke hva dere brukte som innmarsj. Nysgjerrige meg lurer fælt :D

Arwen

Skrevet

Vi hadde Wagners Lohengrin som inngangsmarsj... Også kjent som Here comes the bride....

Organisten spilte også Canon in D major av Pachelbel, mens gjestene satt i kirken og ventet, på pianoet som var i kirken. Noe veldig mange satte pris på.

Skrevet

Gratulerer så mye som nygifte! Høres ut som en fantastisk dag :).

Gjest Anonymous
Skrevet

Gratulerer med overstått bryllup. Høres ut som en perfekt dag.

Var det Orkdal kirke dere giftet dere i?

Den kirka er utrolig flott :D

Hilsen Lampeskjerm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...