Shipwreck Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Hei. Jeg er en jente på 18 år som tror jeg er på vei til å utvikle bulimi. Jeg har slitt lenge med kroppskomplekser (slik mange på min alder gjør) og har derfor gått litt opp og ned i vekt (tre kilo til og fra) som følge av lite eller mer spising i perioder. Så så jeg plutselig lyset: Jeg kunne jo kaste opp maten for å slippe alle problemer. I dag har jeg vært hjemme alene, og fikk et stort matkick. Jeg gikk på butikken, og jeg skammer meg når jeg sier at jeg spiste en halv kake, og 100 gram sjokolade, som jeg deretter kastet opp igjen etterpå (sjokoladen var umulig å få opp). Så spiste jeg middag et par timer senere (en tortilla med kjøttfyll) som jeg kastet opp halvparten av. Det verste er at jeg kjenner en glede ved det. Jeg vet allerede nå at jeg kan få hjelp, spesielt fordi jeg går til psykolog pga. at jeg er manisk depressiv, men jeg tenkte jeg skulle spørre dere her inne om råd. Jeg vet det er mange her som har en spiseforstyrrelse, og som kanskje vet hvordan det går an å komme seg ut av det.
lovenemo Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Det beste rådet jeg kan gi er å snakke med psykologen din om det, eller kontakt fastlegen din. Du kan sikkert finne noe her inne også som kan være til hjelp. Det er et helvete å komme seg ut av det, så få hjelp før det går for langt. Jeg fikk aldri hjelp og sliter fortsatt, etter 7 år. 7 år er ingenting, det er mange som plages med det hele livet.
Sekretæren Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Kjære Shipwreck Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite om det ligger god kompetanse bak svarene som gies. Jeg vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Vennlig hilsen Miss Shorty, mod
Anbefalte innlegg