Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ex-vennine
Skrevet

Hei!

Jeg savner sånn min vennine gjennom 20 år!! Helt forferdelig, som om noe mangler i livet mitt. Noe det også gjør da!

Saken er at jeg tror hun har kuttet meg ut. Hun har ikke sagt eller skrevet noe direkte til meg, men det er blitt mindre og mindre kontakt fra hennes side, og nå er det ingen kontakt. For ca 9 uker siden sluttet hun å ringe meg, deretter sluttet hun å ta tlf når jeg ringte henne. Hun svarer heller ikke lengre på sms eller mail, så det er tydeligvis at vennskapet er over. Lenge siden jeg har sent ei meld da forresten, men når jeg aldri får svar vil jeg ikke mase heller. Sendte ei nøytral "Hei! Nå er det lenge siden vi har snakkes meld" for 3 uker siden, men intet tilbake.

Grunnen til dette tror jeg er at hun misliker at mannen min (og da naturlig jeg) har kontakt med hennes ex som det ble slutt med i vinter. Mannen min ble gode venner med han gjennom oss, og exen hennes og mannen min er faddere på barna til hverandre. Har sagt til henne at det er mest mannen min som har kontakt med hennes X, men såklart snakker jeg med han også, noe annet ville jo vært unaturlig. Xen hennes er og en veldig trivelig og likandes type, og barna våre elsker han. Det var hun som fant en annen i vinter og flyttet ut og inn til den nye.

Vet det ikke er noe jeg kan gjøre, kan ikke akkurat legge mannen min sin venn og hennes X for hat bare for at hun gjør det, men trist ja, det er det!

Var vel egentlig ikke noe jeg ville med dette innlegget, annet enn et hjertesukk..

For noen løsning på dette er det vel ikke?? Da blir det enten;

1. Bryte kontakt med han

2. Miste min vennine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, kanskje er det flere alternativer der ute?

Først og fremst er nok venninnen din kjempelei seg nå. Både et brudd med eksmannen, og deg. Jeg kan jo ikke vite, men sånn jeg tror jeg ville følt det, hadde jeg trodd at du "valgte ham". Så er hun sikkert redd for at dersom hun snakker med deg, er det en direkte link til at han får vite hvordan hun har det, eller hva hun driver med. Det er man gjerne ikke så interessert i etter et brudd, spesielt hvis man egentlig ikke takler det så bra. Man vil jo gjerne fremstå som om man har det "bedre uten".

Det går nok over uansett, jeg har selv vennskap som har vart i over 20 år, og det går opp og ned. Noen år har vi lite kontakt, så blir det mer igjen, kommer litt an på hvor i livet man er. Det viktigste er at man føler seg trygg på at det er varig. Litt vanskelig å huske på det når man står midt i det, sånn som du gjør nå. Det er alltid vanskelig å omgås de man hang sammen med som par når man er nysingel. Man må liksom finne seg selv litt igjen.

Kan du ikke stikke bort til henne da? Ta med en film, vin og sjokolade og si at du savner henne. Lov at alt forblir mellom dere, og at ingenting går videre. Da ikke til mannen din heller, for det er også en link til ham.

Gudene vet, jeg kan ta feil, men det var i hvertfall de tankene jeg fikk.

Det ordner seg nok skal du se, du får nok venninnen din tilbake igjen :kose:

Skrevet
Tja, kanskje er det flere alternativer der ute?

Først og fremst er nok venninnen din kjempelei seg nå. Både et brudd med eksmannen, og deg. Jeg kan jo ikke vite, men sånn jeg tror jeg ville følt det, hadde jeg trodd at du "valgte ham". Så er hun sikkert redd for at dersom hun snakker med deg, er det en direkte link til at han får vite hvordan hun har det, eller hva hun driver med. Det er man gjerne ikke så interessert i etter et brudd, spesielt hvis man egentlig ikke takler det så bra. Man vil jo gjerne fremstå som om man har det "bedre uten".

Det går nok over uansett, jeg har selv vennskap som har vart i over 20 år, og det går opp og ned. Noen år har vi lite kontakt, så blir det mer igjen, kommer litt an på hvor i livet man er. Det viktigste er at man føler seg trygg på at det er varig. Litt vanskelig å huske på det når man står midt i det, sånn som du gjør nå. Det er alltid vanskelig å omgås de man hang sammen med som par når man er nysingel. Man må liksom finne seg selv litt igjen.

Kan du ikke stikke bort til henne da? Ta med en film, vin og sjokolade og si at du savner henne. Lov at alt forblir mellom dere, og at ingenting går videre. Da ikke til mannen din heller, for det er også en link til ham.

Gudene vet, jeg kan ta feil, men det var i hvertfall de tankene jeg fikk.

Det ordner seg nok skal du se, du får nok venninnen din tilbake igjen :kose:

Takk for svar!

Tror hun kjenner meg ganske godt, og hun vet at ingenting vi snakker om går videre, og jeg vet det er gjensidig! Har og snakket med henne ang den kontakten min mann, og til tider jeg har med hennes eks, og jeg har forsikret henne om at vi ikke snakker om henne. Hva min mann og hennes eks snakker om når de tar ei pils og har kompiskveld aner jeg ikke da..

Var og besøkte henne ei helg i vår da hun var "barnfri" og mannen min tok våres håpefulle, det var absolutt koselig. Men på den andre siden, hun har ikke vært på besøk hos meg siden april..

Hun er ikke akkurat nysingel da... Hun møtte en annen mens hun var sammen med sin nå eksmann og flyttet direkte inn fra eksen og den nye mannen.

Det jeg spekulerer i er om den nye mannen ikke vil at hun skal ha kontakt med meg siden vi har kontakt med eksen...(nok engang, mest mannen min som har kontakt da..). Hun må jo forholde seg til eksmannen pga 2 felles barn..

Skrevet

Et halvt år er ikke så lenge, spesielt ikke når det er faren til ens barn man snakker om. Rebound eller ikke rebound.

Nå kjenner du de involverte bedre enn meg, men jeg synes folk er rimelig raske til å "skylde på den nye". Hvorfor i all verden skulle en person som har vært på banen i et halvt år nekte et annet voksent menneske samvær med sin beste venninne gjennom de siste 20 årene? Det henger ikke på greip for meg i hvertfall. Voksne mennesker tar selvstendige valg.

Har du vært på besøk hos henne siden april da?

Kan du ikke ringe henne da, og ta opp alle disse tingene med henne. Si at dersom det bare er det at hun trenger litt tid og rom til å skape et nytt liv, så skal hun selvfølgelig få det (og hvis du sier det, så må hun få det også), men at du føler deg usikker og trenger bare å vite hvordan ting henger sammen sånn at du ikke blir sprø i hodet.

Skrevet
Et halvt år er ikke så lenge, spesielt ikke når det er faren til ens barn man snakker om. Rebound eller ikke rebound.

Nå kjenner du de involverte bedre enn meg, men jeg synes folk er rimelig raske til å "skylde på den nye". Hvorfor i all verden skulle en person som har vært på banen i et halvt år nekte et annet voksent menneske samvær med sin beste venninne gjennom de siste 20 årene? Det henger ikke på greip for meg i hvertfall. Voksne mennesker tar selvstendige valg.

Har du vært på besøk hos henne siden april da?

Kan du ikke ringe henne da, og ta opp alle disse tingene med henne. Si at dersom det bare er det at hun trenger litt tid og rom til å skape et nytt liv, så skal hun selvfølgelig få det (og hvis du sier det, så må hun få det også), men at du føler deg usikker og trenger bare å vite hvordan ting henger sammen sånn at du ikke blir sprø i hodet.

Hei!

Jeg kjenner ikke den nye mannen hennes så godt, men begge har vært her på kaffe, og engang på middag sammen med andre venner. Hun har sagt til meg at han er litt sjalu, men det finner hun sjarmerende.

Spanderte også middag på min vennine ute engang.

Det jeg vet er at hun har minimal kontakt med sin tidligere vennekrets, så det er ikke bare meg hun ikke har kontakt med!

Jeg har ikke lyst å mase heller, siden de siste gangene når jeg tar kontakt så svarer hun ikke. Det har jo ikke noe hensikt å ringe når hun aldri tar tlf..

Skrevet

Send henne en mail da, hvor du skriver det du tenker og føler. Eller hva er det du ønsker selv?

Personlig vet jeg at da det ble brudd mellom meg og eksmannen min tok det laaaang tid før jeg orket å ha noe med folk å gjøre som hadde kjent oss som "stjernekyss og mannen" i alle år. Jeg trengte plass til å utvikle meg, og det klarte jeg ikke blant folk som syntes synd på meg og som hadde et veldig klart bilde av hvem jeg var. For jeg var ikke den personen lenger.

Jeg kan jo ikke vite om det er sånn for venninnen din, men sånn var det for meg i allefall, så kanskje?

Dessuten blir jo også folk fort veldig asosiale i den første fasen av et forhold.

Jeg vet ikke jeg altså.. Uansett så pleier slike ting å ha naturlige forklaringer langt fra "hun vil ikke være venn med meg lenger" og "den nye mannen vil ikke at hun skal ha kontakt med meg pga...". Alt ordner seg ;)

Skrevet
Send henne en mail da, hvor du skriver det du tenker og føler. Eller hva er det du ønsker selv?

Personlig vet jeg at da det ble brudd mellom meg og eksmannen min tok det laaaang tid før jeg orket å ha noe med folk å gjøre som hadde kjent oss som "stjernekyss og mannen" i alle år. Jeg trengte plass til å utvikle meg, og det klarte jeg ikke blant folk som syntes synd på meg og som hadde et veldig klart bilde av hvem jeg var. For jeg var ikke den personen lenger.

Jeg kan jo ikke vite om det er sånn for venninnen din, men sånn var det for meg i allefall, så kanskje?

Dessuten blir jo også folk fort veldig asosiale i den første fasen av et forhold.

Jeg vet ikke jeg altså.. Uansett så pleier slike ting å ha naturlige forklaringer langt fra "hun vil ikke være venn med meg lenger" og "den nye mannen vil ikke at hun skal ha kontakt med meg pga...". Alt ordner seg ;)

Jeg tror ikke jeg vil mase mere på henne når hun ikke svarer meg... Har jo sendt sms og mail tidligere som hun ikke svarer på. Er nå fortsatt facebook-venner da, selv om hun ikke tar kontakt der heller.

Greit nok å være asosial i et nytt forhold, men det er nå og viktig å beholde vennene sine! Som sagt har vi vært venner i 20 år, og alltid hatt kontakt, selv da vi bodde på hver vår kant av landet, og i en periode i hvert vårt land! Og begge har hatt nye kjærester uten at vi har brutt kontakt av den grunn.

Det er ikke så mye å gjøre nå føler jeg, annet enn å vente til hun tar kontakt igjen, neste steg er egentlig hennes! Vennskap skal jo gå begge veier, det er ikke riktig at jeg skal "mase".

Skrevet
Jeg tror ikke jeg vil mase mere på henne når hun ikke svarer meg... Har jo sendt sms og mail tidligere som hun ikke svarer på. Er nå fortsatt facebook-venner da, selv om hun ikke tar kontakt der heller.

Greit nok å være asosial i et nytt forhold, men det er nå og viktig å beholde vennene sine! Som sagt har vi vært venner i 20 år, og alltid hatt kontakt, selv da vi bodde på hver vår kant av landet, og i en periode i hvert vårt land! Og begge har hatt nye kjærester uten at vi har brutt kontakt av den grunn.

Det er ikke så mye å gjøre nå føler jeg, annet enn å vente til hun tar kontakt igjen, neste steg er egentlig hennes! Vennskap skal jo gå begge veier, det er ikke riktig at jeg skal "mase".

Kjenner meg igjen i denne... har en venninne jeg har hatt i 14-15 år nå, som jeg har mistet mye av kontakten med.. det er vondt, for vi var veldig nære og bestevenninner før. Den siste tiden er det alltid jeg som har tatt initiativet til å møtes etc., hører jo ikke fra henne verken på telefon eller Facebook, etc. (vondt å se at hun er aktiv der og skriver til andre, osv.) I det siste har jeg begynt å gi opp selv også - vennskap skal gå begge veier, akkurat som du skriver. Så da dør det vel nesten bare ut..

Ikke noe spesielt har skjedd med vennskapet vårt (ingen krangel, etc.) men det har bare dabbet mer og mer av de siste årene..

Skrevet

En venninde av meg var i en lignende situasjon en gang. Men da som den som ikke svarte på kontakt fra andre.

Hun var nettopp blitt samboer og følte at hun hadde liten tid og overskudd til alle rundt seg. Hun skulle tilpasse seg og bli kjent med det nye livet sitt, og hadde veldig mye å ordne med.

Det er jo ikke sikkert at det er annet enn at hun er overveldet over alt som skjer i livet hennes for tiden.

Så selv om det er vondt, send en melding om at hun får ta kontakt med deg hvis og evt. når hun ønsker kontakt med deg igjen.

Det kan være en grei påminnelse for henne, uten at du trenger deg inn i livet hennes.

Skrevet

Jeg er enig i at man ikke skal glemme vennene sine, men noen ganger gjør man det likvel. Dårlig vane!

Uansett, dere har vært venner gjennom tjue år. Dere kommer nok til å være venner i tjue år til, minst ;) Men kontakten trenger ikke alltid å være like tett.

Bare gi det tid :)

Skjønner godt at du savner henne da! Men kanskje dette kan være en fin mulighet for deg også? Kanskje du kan oppdage nye sider ved deg selv, eller finne nye venninner? :)

Skrevet

Jeg liker deg Stjernekyss. Du har stort sett alltid positive og praktiske svar.

(Selv om jeg ikke alltid er enig med deg.) ;)

Skrevet
Jeg liker deg Stjernekyss. Du har stort sett alltid positive og praktiske svar.

(Selv om jeg ikke alltid er enig med deg.) ;)

Oj, det var koselig, takk for det :)

Og uenighet er bra! En av mine aller beste venninner og jeg er grunnleggende uenige på de fleste punkter i livet, men av en eller annen grunn fungerer vi veldig bra sammen. Vi har liksom en usnakket enighet om at det er greit å være uenige. Dessuten får man et annet perspektiv på ting. Hun har til og med blitt den rasjonelle stemmen i hodet mitt :fnise:

Skrevet
Jeg er enig i at man ikke skal glemme vennene sine, men noen ganger gjør man det likvel. Dårlig vane!

Uansett, dere har vært venner gjennom tjue år. Dere kommer nok til å være venner i tjue år til, minst ;) Men kontakten trenger ikke alltid å være like tett.

Bare gi det tid :)

Skjønner godt at du savner henne da! Men kanskje dette kan være en fin mulighet for deg også? Kanskje du kan oppdage nye sider ved deg selv, eller finne nye venninner? :)

Jeg har andre gode venniner, bare så det er sagt!

Skrevet
Jeg har andre gode venniner, bare så det er sagt!

Ville ikke trodd noe annet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...