Gå til innhold

~ Garasjen som ble til meeega-hus ~

Er det riktig av kommunen å rive huset til Olsen?  

1 stemme

1. 1. Er det riktig av kommunen å rive huset til Olsen?

• JA
      9
    • NEI
      2
    • Vet ikke...
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker dere saken om Stig Olsen som søkte Rælingen kommune om å få bygge en garasje på 50 kvm?

Byggherre Stig Olsen søkte sommeren 2000 om tillatelse til å bygge en garasje ved siden av huset sitt på Nordby i Rælingen. Tillatelsen ble gitt og Statens vegvesen godkjente utbygging 15 meter fra riksveien.

Etterhvert som grunnmuren kom på plass, stusset naboene og kommunen på størrelsen. Det viste seg nemlig at Olsen satt opp et helt hus, langt større enn de 50 kvadratmeterne han søkte om. I tillegg ligger det bare seks-sju meter fra riksveien.

Etter mye advarsler, brev, dagsbøter og om og men, har kommunen nå satt i gang arbeidet med å rive huset til Olsen. Synes du dette er riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp!

Helt tydelig så har han ikke holdt seg til det han har søkt om (ganske sikkert bevist) og prøve da og "snike" seg til et hus slik? Nei, det synes jeg ikke noe om!

Riv huset, sier nå jeg!

Skrevet

Riv hele dritten! Hvordan skal ellers folk lære seg å skjønne at et nei er et nei? Tilgivelse bedre enn tillatelse? Nei, fanken heller - få det hele unna. Hva kommer til å skje hvis man tillater sånne ting?

Jo, det skal jeg si deg. Da skjer det som har skjedd i Blindleia og andre steder hvor folk bare tar seg til rette, driter i andre og truer kommunene med søksmål for å trekke ut saken.

Alle skjønner at sjøbodene er store hytter.

I dette tilfellet fikk han så mange advarsler og så mange beskjeder, at hele greia skulle vært fjernet for lenge siden. Og attpåtil har han stått frem med fullt navn og klaget på pengene han taper hvis han må rive. Dette har han visst om hele tiden, før han begynte å bygge.

Sånne rivinger skjer for sjelden, spør du meg. Og det gjorde du jo!

Gjest Poirot
Skrevet

Riv i vei!

Alt for mange sniker seg til diverse forbudte utbygginger, og fattige kommuner makter hverken å kontrollere, gå til sak eller gjøre noe. Tjøme er er grimt eksempel på hvordan rike hytteeiere kan overkjøre en kommune med svært liten administrasjon.

Skrevet

Et tydelig eksempel på mennesker som tar seg til rette og mener at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse...

Riv i vei - til pass for ham når han ikke har holdt seg til det som var tillatt...

Gjest Anonymous
Skrevet

*uæææ.... valgt feil jeg...skulle trykt ja og ikke nei* :grine:

...Fryyyder meg over at de nå river.... :briller:

Så glad for at det blir tatt affære på slike ting jeg, istede for at arrogante og egoistiske mannfolk tror de får gjøre som de vil....... :kul:

Gjest Gjesta
Skrevet

Riv det!

Regler er til for å holdes!

Clea

Gjest Anonymous
Skrevet

He he he... Riv i vei!!!

Han har ikke mye sympati fra naboer og folk i nærområdet!! (og tydeligvis ikke fra andre områder heller!!) :P Selvom det ble aldri så fint... Mannen må jo være stokk ...!!!

Skrevet

Det verste er jo at mannen fortsatte å bygge etter at han hadde blitt gjort oppmerksom på at han hadde brutt reglementet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...