Gå til innhold

Hvor mange

Fremhevede innlegg

Skrevet

Arrghhh...i følge svigermor og mamma så skal det noe inni natta mye snitter til.

Vi skal ha 115 gjester til kaffe kl 20.

62 av de har fått middag kl 16.

Jeg har jo også opplevd å komme til kaffe hvor det bare serveres kaker.. men dette er tydligvis feil i følge den generasjonen over meg.

Hvor mye snitter bør vi ha.. skal jo være kaker også...men snitter foretrekkes jo av de fleste.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefalle å ha kombinert kake og snittebord, og da regnet gjennomsnitt 3 snitter og to kakestykker per pers. Hvis det er kun snitter så ville jeg regner så mye som 6 per pers til kaffegjestene og kanksje 3 til de som har fått middag... Veldig godt og veldig lite mettende med snitter...

Skrevet

Ja, vil ha en blanding av kaker og snitter...3 pr snute høres ok ut. Det skulle bli 345 snitter det... :spise:

Skrevet

Snitter? Aldri opplevd i et bryllup. Har det samme funksjon som nattmat?

Men jeg kommer fra trøndelag, da, og det er vel ulike tradisjoner rundt om i landet.

Høres ikke ut som en dum idé hvis det har gått lang tid siden middagen.

Skrevet
Snitter? Aldri opplevd i et bryllup. Har det samme funksjon som nattmat?

Men jeg kommer fra trøndelag, da, og det er vel ulike tradisjoner rundt om i landet.

Høres ikke ut som en dum idé hvis det har gått lang tid siden middagen.

He-he

trøndelag her også, men bor i nord nå da.

Ja, som mamma og svigers sier så bruker man det da.. jeg har vært i noen bryllup for 5-10 år tilbake...men hvem husker sånnt da...

Skal være på kakebordet og vistnok mette de sultne mager som er innbedt til kaffe(og kaker) trodde jeg. Nattmat i tillegg hos oss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...