Gå til innhold

Barnehage planleggingsdager?

Anbefalte innlegg

Gjest plutti plott
Skrevet

Når barnehagen har planleggingsdager så må man skaffe barnevakt til barna? Er i litt kjip situasjon jeg har virkelig ikke noen til å ha barnet, ikke ennå i alle fall, jobber med saken. Vi hadde første dag i barnehagen i dag og jeg fikk vite i dag at de har planleggingsdager torsd. og fred. denne uken, kom litt brått på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten må man skaffe barnepass, ta ut feriedager eller avspassering eller søke om ulønnet permisjon fra jobb.

Skrevet

Mange har med seg barna på jobb, dersom det er mulig (praktisk er det vel sjeldent). Selv hadde vi hjemmekontor forrige uke. Som andre skriver er det også mulig å bruke fridager eller ulønnet permisjon. Kjedelig er det uansett.

Eller så kan man være like heldig som meg som har en sjef med et barn som er akkurat like gamle. Da sier man ikke noen ting når det er innkjøring, planleggingsdager osv, men kjører lønn som vanlig :lur:

Skrevet
Enten må man skaffe barnepass, ta ut feriedager eller avspassering eller søke om ulønnet permisjon fra jobb.

Det var vel stort sett alternativene ja. Eventuelt søke om lønnet permisjon, selvsagt, men det er det nok de færreste som får. Eller ta med barna på jobb, som nevnt over her.

Skrevet

Og det gir seg ikke med barnehagen, på skolen er det like mange planleggingsdager.

Selv tar jeg alltid med ungene på jobb når det er planleggingsdager.

Skrevet

Det er jo noe alle vet at det på skolen og i barnehagen er planleggingsdager.

Hva er problemet?

Jeg synes det er merkelig at foreldre klager over at de må bruke fridager på å være hjemme med barna sine. Og jeg har forståelse for at de i barnehagen må ha planleggingsdager. De må jo ha møter de også hvor de kan ta seg av praktiske og administrative ting. Glad er jeg for at de ikke bare overlater ungene til seg selv og har møter.

På jobben hos meg har vi mandagsmøter, salgsmøter og reiser 2 ganger året vekk for å ha strategimøte som varer i 2 dager (med overgang). I barnehagen er det sikkert minst like viktig å ha møter. De kan ikke ha barna der da, like lite som vi kan ha med oss kundene våre på interne strategimøter.

Skrevet

Det burde jo være mulig å alliere seg med noen av de andre foreldrene på barnehagen at barnepasset går på omgang. Det burde jo strengt talt ikke være nødvendig at alle foreldrene i barnehagen tar fri samtidig.

Men dette er kanskje ikke løsningen for trådstarter da h*n muligens ikke kjenner de andre foreldrene ennå.

Skrevet
Det burde jo være mulig å alliere seg med noen av de andre foreldrene på barnehagen at barnepasset går på omgang. Det burde jo strengt talt ikke være nødvendig at alle foreldrene i barnehagen tar fri samtidig.

Helt enig...

Jeg jobber selv i barnehage så jeg må være på jobb når det er planleggingsdag. Noen ganger har barna vært hos venner fra barnehagen - andre ganger har mannen mitt hvert hjemme med våre 2 + 2 venner av barna.. Alle må jo ikke ta fri hver eneste planleggingsdag..

Da jeg var mindre og vi hadde skoleferie var jeg først 2 uker hos en venninne (sov hjemme og sånn, men var der mens mamma/pappa var på jobb), så var denne venninnen hos meg i 2 uker mens hennes foreldre jobbet. Og så var vi på ferie med familien... Fantes ikke SFO på sommeren når jeg var liten, og skoleferien var lang...

Gjest No wonder woman
Skrevet
Det er jo noe alle vet at det på skolen og i barnehagen er planleggingsdager.

Hva er problemet?

Jeg synes det er merkelig at foreldre klager over at de må bruke fridager på å være hjemme med barna sine.

Er det noen som klager? Jeg forstod det slik at ts spurte etter løsninger.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Når barnehagen har planleggingsdager så må man skaffe barnevakt til barna? Er i litt kjip situasjon jeg har virkelig ikke noen til å ha barnet, ikke ennå i alle fall, jobber med saken. Vi hadde første dag i barnehagen i dag og jeg fikk vite i dag at de har planleggingsdager torsd. og fred. denne uken, kom litt brått på.

Kanskje ta dette opp på foreldremøte? Her starter skolen idag.. De hadde planleggingsdager mandag og tirsdag... slik var det i barnehagen også.. De startet 2 dager senere pga planleggingsdager.. lettere å utsette oppstart enn å avslutte uke med plandager..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...