Gjest Gjest Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Ville du gått fra din kjære eller forblitt hos din kjære (klamret deg fast) dersom en eller flere av tingene under inntraff: -Hvis han var utro mot deg -Hvis han ikke hadde tillit til deg -Hvis han ikke følte tilstrekkelig kjærlighet for deg Hvor mye villet dere funnet dere i?
Gjest KateW Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Nei... Eller utroskap er relativt, de to andre er det ikke.
Pokahonta Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 -Hvis han var utro mot deg NEI -Hvis han ikke hadde tillit til deg NEI -Hvis han ikke følte tilstrekkelig kjærlighet for deg Nei, ikke hvis det var en konstant følelse fra hans side
Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Jeg må svare alle, dvs at jeg ikke hadde orket noen av situasjonene du lister opp. For meg er tillit, kjærlighet og ærlighet tre av grunnpilarene i ethvert forhold (den fjerde er for meg respekt). Mangler en av dem, ser ikke jeg vitsen med å jobbe mer for å redde et allerede dødt forhold. Men det er nå min mening, mange er veldig mye mer tilgivende enn meg, og klarer å leve i forhold hvor disse forutsetningene mangler.
Babyrus Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Ligger det noen grunn bak for at du spør om dette eller er du bare nysgjerrig? Dette er jo noe som er litt vanskelig å svare på, ettersom at det varierer fra person til person og situasjon til situasjon. Det er også litt vanskelig å svare på slike spørsmål uten å sitte i en slik situasjon, men jeg tror nok det er stor sjanse for at jeg ville gått fra min kjære dersom han hadde gjort noe slikt mot meg. Det er ingen vits for meg å være i et forhold hvor han ikke er nok tilfreds med meg slik at han må være utro, eller i et forhold der han ikke har tillit til meg eller føler tilstrekkelig kjærlighet. Det handler ikke om "hvor mye" jeg finner meg i, det er egentlig mer et ja-nei spørsmål for meg. Spør du meg, elsker han deg ville svaret vært ja. Men hadde han derimot vært utro eller noe av det andre du spurte om, ville svaret vært nei og da har vi ingen grunn til å være sammen lengre.
Lotta35 Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 (endret) Ville du gått fra din kjære eller forblitt hos din kjære (klamret deg fast) dersom en eller flere av tingene under inntraff: -Hvis han var utro mot deg Nei -Hvis han ikke hadde tillit til deg Nei, forhold bør ha dette som basis. -Hvis han ikke følte tilstrekkelig kjærlighet for deg Nei, hvis det ikke er gjensidig kjærlighet blir alt feil. Hvor mye villet dere funnet dere i? Endret 17. august 2009 av Lotta35
Gjest Gjest_Janne_* Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 Jeg kunne ha vært villig til å kjempe for forholdet dersom partneren hadde vært utro. Det avhenger av hva vi har sammen, styrken i forholdet, utro en gang eller over tid, hvordan han tar utroskapen mm. Derfor kan jeg hverken si ja eller nei til dette. Når det gjelder manglende tillit. Hva er årsaken til at tilliten mangler? En hendelse fra meg eller noe generelt med meg eller ligger det hele hos partneren? Heller ikke et spørsmål jeg kan svare entydig ja eller nei til. Hva menes med tilstrekkelig kjærlighet? Er det noe kjærlighet igjen? Er partneren usikker? Hva vil partneren? Elsker jeg ham og han vil forsøke så drar vi det lasset sammen. Viktig her å jobbe for forholdet og samtidig sette sluttstrek dersom det viser seg å ikke gå. Man skal ikke prøve i evig tid.
kristian82 Skrevet 17. august 2009 #8 Skrevet 17. august 2009 Ville du gått fra din kjære eller forblitt hos din kjære (klamret deg fast) dersom en eller flere av tingene under inntraff: -Hvis han var utro mot deg -Hvis han ikke hadde tillit til deg -Hvis han ikke følte tilstrekkelig kjærlighet for deg Hvor mye villet dere funnet dere i? Enhver av de 3 hadde resultert i at jeg hadde gått.
Gal_dame Skrevet 17. august 2009 #9 Skrevet 17. august 2009 Ville du gått fra din kjære eller forblitt hos din kjære (klamret deg fast) dersom en eller flere av tingene under inntraff: -Hvis han var utro mot deg Nei, eg hadde nok gått. Utroskap er uakseptabelt og eg hadde aldri klart å se på han på samme måte etter å fått vite han hadde klint/pult ei anna jente. Det hadde ikkje blitt tilgitt, eg hadde hatt problemer med å stole på han og hadde hatt vanskligheter med å være intim med han i ettertid. Dessuten, har han gjort det ein gang, så er det godt mulig han hadde gjort det fleire ganger som eg ikkje hadde visst om, eller gjort det igjen på eit seinare tidspunkt. -Hvis han ikke hadde tillit til deg Om det hadde vært pga noe eg gjorde, eller pga tidligere erfaring med jenter så hadde eg blitt, prøvd å jobba med det, prøvd få han til å stole på meg og ha tillit til meg. Men om det ikkje blei bedre overhodet hadde eg nok gitt opp og gått etter ei stund ja. -Hvis han ikke følte tilstrekkelig kjærlighet for deg Det spørs på kor lenge vi hadde vært sammen. Hadde vært villig til å prøve jobbe med det, men om det kom ut av det blå etter vi hadde vært sammen ei god stund så hadde eg nok blitt jævlig skuffa. Hadde ikkje gadd kaste vekk tida mi på ein som ikkje visste om han kunne føle det samme for meg som eg gjorde for han, eller som ikkje var sikker på om han elska meg etter ett lengre forhold. Hvor mye villet dere funnet dere i? Finner meg i litt, men det er grenser for alt. For å si det sånn, han finner seg i meir fra meg, enn eg finner meg i fra han.
Gjest Gjest_jente20_* Skrevet 17. august 2009 #11 Skrevet 17. august 2009 Ville du gått fra din kjære eller forblitt hos din kjære (klamret deg fast) dersom en eller flere av tingene under inntraff: -Hvis han var utro mot deg -Hvis han ikke hadde tillit til deg -Hvis han ikke følte tilstrekkelig kjærlighet for deg Hvor mye villet dere funnet dere i? -Hvis han var utro mot deg? Svar: Nei, hadde ikke klart det. -Hvis han ikke hadde tillit til deg? Svar: Ja, hadde bare jobbet med dette for at han skulle fått tilitt til meg. (Altså jeg stoler ikke på kjæresten min, men klarer fint å være sammen med han for det om. Ingen kan stole på noen andre enn seg selv 100% uansett.) -Hvis han ikke følte tilstrekkelig kjærlighet for deg? Svar: Jeg hadde bedt ham ta en pause med meg for å finne ut om han virkelig elsket meg, hadde ikke gjort det slutt uten å prøve!! Er sjokkert over mange kvinner her inne som sier nei på alt. Man må faktisk jobbe med kjærligheten, det kommer og går problemer i forhold gjennom hele livet, man kan ikke slå opp for små ting!
Ella_Grey Skrevet 17. august 2009 #12 Skrevet 17. august 2009 Ville du gått fra din kjære eller forblitt hos din kjære (klamret deg fast) dersom en eller flere av tingene under inntraff: -Hvis han var utro mot deg Mest sannsynlig gått -Hvis han ikke hadde tillit til deg gått hvis han generelt ikke stolte på meg -Hvis han ikke følte tilstrekkelig kjærlighet for deg Mest sannsynlig gått, hvis jeg ikke kunne se for meg at han kom til å endre seg Ville aldri klamret meg fast.
Gjest mann 41 Skrevet 17. august 2009 #13 Skrevet 17. august 2009 Ville du gått fra din kjære eller forblitt hos din kjære (klamret deg fast) dersom en eller flere av tingene under inntraff: -Hvis han var utro mot deg -Hvis han ikke hadde tillit til deg -Hvis han ikke følte tilstrekkelig kjærlighet for deg Hvor mye villet dere funnet dere i? Klamret deg fast betyr vel at den som har gjort disse tingene er klar for å ende forholdet? Enkeltvis hadde jeg ikke gått helt uten videre pga disse tingene. Det beror på omstendighetene.
vaniljen Skrevet 17. august 2009 #14 Skrevet 17. august 2009 utroskap kan jeg nok ikke tilgi, har heldigvis aldri vært oppe i noe sånt så jeg veit jo egentlig ikke åssen jeg hadde taklet det heller. tillit er nødvendig så da hadde jeg heller prøvd å jobbe med det. hvis han ikke hadde hatt tilstrekkelig kjørlighet for meg så håper jeg han hadde endt det... men som folk har sagt tidligere i tråden så kommer alt an på omstendighetene.
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 17. august 2009 #15 Skrevet 17. august 2009 Jeg har klart å fortsette ekteskapet etter utroskap - men det var kun fordi mannen viste tydelig anger, og bedyret at jeg var kvinnen i hans liv og at han elsker meg over alt på denne jord. Alle kan gjøre et feiltrinn - har hatt mine jeg også i løpet av vårt lange ekteskap. MEN - jeg kunne ALDRI vært sammen med en mann som ikke elsket meg .. Hva er det da igjen, liksom?
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2009 #16 Skrevet 17. august 2009 Ville du gått fra din kjære eller forblitt hos din kjære (klamret deg fast) dersom en eller flere av tingene under inntraff: -Hvis han var utro mot deg -Hvis han ikke hadde tillit til deg -Hvis han ikke følte tilstrekkelig kjærlighet for deg Hvor mye villet dere funnet dere i? Jeg tror ikke jeg hadde klart å slutte å tenke på utroskapen, og hadde sannsynligvis plaget både han og meg selv med det resten av livet. En av oss ville gått til slutt uansett. Han har ikke 100% tillit til meg enda, men jeg håper han en gang får det slik at han får fred. Jeg kommer ikke til å gå fra han pga dette. Hvis han ikke var glad nok i meg hadde jeg gått uten tvil. Begge fortjener bedre.
Gjest Purple Haze Skrevet 17. august 2009 #17 Skrevet 17. august 2009 Utroskap er kroken på døra for meg. Det kan jeg ikke leve med. Om han ikke hadde tillit til meg, ville jeg jobbet med meg selv for å vise at jeg faktisk er til å stole på. Hvis han ikke elsker meg lenger, ville jeg latt han gå. Jeg kan ikke leve med en partner som ikke elsker meg. Hvor mye jeg ville funnet meg i, er vanskelig å svare på. Alle forhold har sine problemer og utfordringer. Så lenge kjærligheten er sterk, vil jeg kjempe for at ting skal fungere. Så sant det ikke er vold, utroskap, alvorlige tillitsbrudd eller andre ting jeg ikke kan leve med, kjemper jeg for forholdet jeg er i.
Gjest Chrizzy Skrevet 17. august 2009 #18 Skrevet 17. august 2009 -Hvis han var utro mot deg Det er mulig at det hadde ordnet seg, det er jo menneskelig å feile, men kanskje gudommelig å tilgi? Vanskelig å si, spørs nok på hvordan, hva, hvem, hvor mye etc. -Hvis han ikke hadde tillit til deg Ja, det hadde jeg nok lettest levd med (hjelp, er det noe galt med meg?), men igjen spørs på hvor ille det var. Regner med at han hadde fått tillit til meg med tiden. -Hvis han ikke følte tilstrekkelig kjærlighet for deg Dette er nok det jeg ikke kunne levd med, enkelt og greit.
Anglofil Skrevet 17. august 2009 #19 Skrevet 17. august 2009 Jeg ville ikke funnet meg i noe av det. Mvh Yvonne
Gjest EmilyLane Skrevet 18. august 2009 #20 Skrevet 18. august 2009 Hmmm.... Nå hadde jeg ikke funnet meg i noe av det. Men om vi hadde vært sammen i 20 år og han hadde kysset noen på fest så hadde jeg KANSKJE kunnet tilgi. Men det vet jeg ikke før jeg er i situasjonen, umulig å si hvordan jeg hadde reagert. Men de to andre? No way.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå