Linnie Skrevet 7. august 2003 #1 Skrevet 7. august 2003 I blokken der jeg bor, pusser de opp hele fasaden. Rett utenfor soveromsvinduet mitt har de alt utsyret sitt. Hver morgen kl. 07,00 er de på plass. Og med dette følger jo endel bråk. Ofte krangler (!) de og skriker til hverandre, og all slags mulige maskiner settes i gang. Det jeg lurer på, er om de har lov til dette?? Vi som bor her, har jo ikke lov til å sette på en vaskemaskin før kl. 08,00 en gang, langt mindre borre og banke osv... Det er jo litt slitsomt dette her, har jo tross alt ferie, og har lyst til å sove litt lenger enn til 7 hver morgen.. Selv om jeg tror jeg får vente med sovingen til neste sommer...
Arwen Skrevet 7. august 2003 #2 Skrevet 7. august 2003 Er du naboen min? Jeg ble så irritert her en morgen klokken ti over syv, når borringa i soveromsveggen min begynte at jeg sjekket husordensreglene. Der står det at det skal være ro mellom klokken 2300 og 0600. Så jeg trøster meg med at de ikke begynner klokken seks jeg da.
MarianneE Skrevet 7. august 2003 #3 Skrevet 7. august 2003 Min mann er bygningsarbeider, og han begynner på jobb kl. 7. Dette er det noen fra litt høyere hold som bestemmer, så vidt jeg vet. Om det er lov? Ja....tror da det. Ihvertfall så lenge det er på utsida av blokka. Hadde de holdt på inne ville det vært noe annet, tror jeg.......
Gjest Atacand Skrevet 7. august 2003 #4 Skrevet 7. august 2003 Jeg tror det er noe annet når styret i borettslaget har bestemt dette og oppusinga av blokkene må jo gjøres. hilsen Atacand
Sandman Skrevet 7. august 2003 #5 Skrevet 7. august 2003 Konsekvensene/ulempene av rehab-arbeidene må da vel ha vært kommunisert mellom BRL-styret og beboerne i lengre tid...?
Gjest Hilde Skrevet 7. august 2003 #6 Skrevet 7. august 2003 Jeg vet hvordan det føles - bortsett fra at jeg ikke bor i noe borettslag. Iår er 3. sommeren som det bygges og bankes på alle kanter her hvor jeg bor. Man kan stille klokken etter dem - nøyaktig kl. 7 så startes gravemaskiner, lastebiler, spikerpistoler, hamrer og sager - veldig festlig når flere uker av ferien skal tilbringes hjemme :-?
Linnie Skrevet 7. august 2003 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2003 Æsj altså.... Er jo sååå trøtt kl 7!!! Å ikke nok med det, det er ikke gøy å våkne av at det står en mann utenfor vinduet ditt og "limer" på plast på vinduet når du ligger med hele deg utenfor dyna!!
Arwen Skrevet 7. august 2003 #8 Skrevet 7. august 2003 Konsekvensene/ulempene av rehab-arbeidene må da vel ha vært kommunisert mellom BRL-styret og beboerne i lengre tid...? Vi har akkurat kjøpt leiligheten vår. Har derfor ikke hatt noe å si i den sammenheng. (Dessuten snakket hun vi kjøpte av utrolig dårlig norsk, så var ikke så mye info å hente der heller)
Linnie Skrevet 7. august 2003 Forfatter #9 Skrevet 7. august 2003 Ps vi bare leier, og huseier har ikke fortalt om dette i det hele tatt. Så nå har jeg skrevet en mail, og spurt hvor lenge dette skal foregå....
Tusenfryd Skrevet 7. august 2003 #10 Skrevet 7. august 2003 Det er sommer - alle bygningsarbeidere er nå brune og sterke og har bar overkropp fordi det er så varmt... nyt synet til frokosten du... *gamle purker rir igjen*
Linnie Skrevet 7. august 2003 Forfatter #11 Skrevet 7. august 2003 he he he Tusenfryd, hadde jeg vært noen år eldre så kanskje jeg hadde nytt det, men bygningsarbeidere i 40-åra har desverre ingen tiltrekningskraft på meg enda!!! (Kanskje om 10- 15 år!!)
Redhead Skrevet 7. august 2003 #12 Skrevet 7. august 2003 Arbeidstida til bygningsarbeiderne starter kl. 7.00. Mannen min er snekker og han drar på jobb kl. 06.30!!
Gjest Hilde Skrevet 7. august 2003 #13 Skrevet 7. august 2003 Enig med deg der, Tusenfryd - det er menn som vet hva kroppen skal brukes til, det .. fysisk jobbing, altså
Arwen Skrevet 7. august 2003 #14 Skrevet 7. august 2003 Jeg har tittet litt her også, og ingen som forelpig lever opp til min ekstremt høye standar foreløpig.
minniepus Skrevet 7. august 2003 #15 Skrevet 7. august 2003 De har arbeidstid fra 07.00 til 15.00. Det samme gjelder de som klipper plenen der jeg bor... Sånn er det bare.
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #16 Skrevet 7. august 2003 De har nok tillatelse til å starte kl 07.00 ja. På nabotomten her jeg bor holder de på å bygge to leilighetskompleks og de holder på å blir ferdig (endelig). Inngangspartiet til husene vender mot oss, og som gelender der skal de bruke slike metallrammer. Kl 05.00 en morgen, våknet jeg av skikkelig banking med hammer på metall....... Arrg... :evil: Var oppi vinduet får å se hva de drev med...joda, to arbeidere, morgenfugler tydligvis, hadde funnet ut at de skulle starte tidlig for å bli ferdig. Ble så irritert at jeg fikk min mann til å si i fra, og da ble det stille, foruten to slag som visstnok var det siste, for vi hørte ikke flere. En annen morgen, våknet jeg i 4-5 tiden av en bil som sto på tomgang i gårdsplassen vår. Jeg spekulerte hva det var og gikk opp for å se. Joda, der står avisbudet som skulle levere avisen og leste den før han putta den oppi postkassa.... :evil: At det går an. Fikk jo sakt i fra der også da, slik at nå leverer han avisen og drar med en gang. Man kan da lese ferdig avisen før, og ikke i gårdsplassen til folk som prøver å sove...... Noen folk klarer jo ikke å tenke lengre enn sin egen nese jo.......
Retz Skrevet 7. august 2003 #17 Skrevet 7. august 2003 Da jeg jobba svart i bygningsbransjen, starta vi kl 6. Kl 16 gikk vi hjem og hadde pause, for så å begynne på an igjen i 19-tida. På søndager tok vi hensyn og starta ikke før kl 7 om morgenen.
VesleBråka Skrevet 7. august 2003 #18 Skrevet 7. august 2003 Først flytta jeg inn i en blokk. Uka etter begynte de å bygge et stort bygg på nabotomta, dit hvor soveromsvinduet lå. Mye irritasjon. Så flyttet jeg til et nytt sted. Et par måneder etterpå begynte de å pusse opp nabohuset, som lå vegg i vegg. Da ble jeg så eitrende forbanna at jeg hengte opp trusselbrev Det som irriterte meg kraftig, og som jeg tok opp med dem, var hvordan de legger opp dagen sin. Klokka 07 er tiden for pressluftbor, kaste planker fra andre etasje ned i stålcontainer osv. Klokka 9 til 11-12 studerte de tegninger, bar materialer, spikret og saget litt. Jeg spurte om de ikke kunne ta mindre støyende oppgaver klokka sju, og pressluftbor klokka ni. De bare så dumt på meg, og ga faen i at de var midt i et tettbebygd nabolag. Har de 5 ting som skal gjøres i løpet av dagen, som ikke er avhengig av en rekkefølge, kan de da vel la være med pressluftboret først?! De er onde. De skal ta igjen for at de må opp så tidlig.
Ugla Skrevet 7. august 2003 #19 Skrevet 7. august 2003 Var oppi vinduet får å se hva de drev med...joda, to arbeidere, morgenfugler tydligvis, hadde funnet ut at de skulle starte tidlig for å bli ferdig. Ugler (det vil si jeg) er "nattdyr", kan jeg da starte å slå plenen, spikre og sage fra kl 2300 om kvelden? Nix... det hadde blitt bråk det!!! Men naboen min, som er morgenfugl, HAN kan starte før kl 07 om morgenen (kl 06, som noen skrev her). Det er neimen ikke rettferdig, for DA er JEG langt inne i drømmeland...
Gjest Poirot Skrevet 7. august 2003 #20 Skrevet 7. august 2003 Tror det er en egen lov som sier at pensjonister (som har hele uka fri) MÅ høytrykksspyle bil og gårdsplass før kl 10.00 HVER søndag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå