Gå til innhold

Storesøstergave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har blitt født et nytt barn i vår omgangskrets og da pleier vi å ha med en liten oppmerskomhet til den som har blitt storesøsken i tillegg til gaven til den nyfødte. Vanligvis er det jo ikke mange år mellom barna så storesøskengaven har vært en tegnebok e.l.

I dette tilfellet er det to storesøstre hvor den eldste er 12 år. I tillegg er hun halvsøster så jeg kjenner henne egentlig ikke. (Har kun sett henne et par ganger). Men hun må vel få gave hun også, synes dere ikke? Den andre (hel-)søsteren er det veldig naturlig å gi til.

Er det da noen som har forslag til hva vi skal kjøpe til størstemann? Tegnebok blir jo altfor barnslig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig bør hun eldste også få.

Men hva... Kanskje et billig sminke sett, smykke fra glitter, en bok (jeg har ofte fått god hjelp i bokhandelen). Gavekort på klær har vært en stor hit når jeg har gitt det til jevngamle jenter, men blir kanskje litt lite beløp...

Gjest Gjest_Lemona_*
Skrevet

Synes det er viktig at man tenker på storesøsken, men synes ikk man bør legge noe voldsomt i slike gaver. Et blad er mer enn bra nok. Det er ganske greit å tilpasse til alder også.

Skrevet

Synes smykke fra glittet var en veldig god idè jeg. Der har de veldig mye fint til alle alders grupper uten at det koster all verden (føler de har salg der hele tiden jeg ;) )

Skrevet

Smykke/hårpynt eller noe sånt er super gave til storesøster! Trenger absolutt ikke å koste mye.. bare oppmerksomheten er super!

Kjempefint at du tenker på alle søskenene selv om du ikke kjenner alle like godt.. Det betyr mye for dem, og for foreldrene! :)

Skrevet

Takk for svar og tips alle sammen! Da skal jeg seg om jeg kan finne et smykke eller annet stæsj så fort det passer at vi kommer på barselbesøk.

Skrevet

Vi kjøote nettopp et fint hårbånd som storesøstergave til ei på 10 med stor suksess :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...