Gå til innhold

Hvordan spiser du tunfisken din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å prøve meg på tunfisk som pålegg, men er litt skeptisk :P Hva har dere på skiva/knekkebrødet i tillegg til tunfisken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

smøreost med hvitløk er godt med tunfisk, og et salatblad.

Skrevet

Hvis jeg skal bruke tunfisk som pålegg så lager jeg meg tunfisksalat. Blander tunfisk, litt lettrømme/kesam og majones, hvitløk, vårløk og/eller rødløk, kanskje litt kapers, en dæsj sitron, litt dijonsennep, salt og pepper. Nam. Står fint noen dager i kjøleskapet.

Skrevet

Jeg ville også godt for salaten, kan evt. gjøres enda mer lettvint ved å blande en boks tunfisk oppi en ferdiglaget tunfisksalat fra feks Delikat.

Skrevet
Med gaffel.

Og med det svaret ønsket du å....?

Noen må bare være spydige uansett.

Skrevet
Og med det svaret ønsket du å....?

Noen må bare være spydige uansett.

Det var en måte å si at jeg liker tunfisken bar :)

Leste ikke resten enn bare overskriften. Sorry.

Skrevet
Det var en måte å si at jeg liker tunfisken bar :)

Leste ikke resten enn bare overskriften. Sorry.

OK :)

Skrevet

Jeg lar den få en liten tur i steikepanna sammen med vårløk, hvitløk og chili, salt og pepper. Presser litt sitron over når den kommer på skiva og evt. litt mer grovkvernet pepper.

Skrevet

Jeg pleier å ha et par skiver tomat, og litt pepper.

Skrevet
Jeg har lyst til å prøve meg på tunfisk som pålegg, men er litt skeptisk :P Hva har dere på skiva/knekkebrødet i tillegg til tunfisken?

Pleide lage smørbrød med tunfisk ofte når eg bodde hos mine foreldre.

Da blei det slik:

Brød - smør - salat blad - tunfisk (fra boks, i gele) - majones (som oftest sitron majones men den selger de ikkje her lenger :tristbla: ) - agurk skiver - brød skive på toppen og delt i to (hjørne til hjørne). Nam nam... :)

Skrevet

Spiste tunfisk endel på skiva før. Da var det tunfisk, majones og tabasco :)

Skrevet

På brødskiven med frisk spinat og mango :sikle:

Skrevet (endret)

Er ikke spesiet glad i sjø-mat, men denne tunfisksalaten en venninne av meg fra USA lager er bare nydelig (dog ikke den sunneste kanskje, men verdt det!!):

1 boks med tunfisk i vann, pass på i fjerne vannet før du bruker tunfisken.

1 pose (mills) majones, trenger ikke bruke hele, ta litt og litt, det skal bare være en smørebar konsistens på salaten(har ikke prøvd lett-majones, men funker sikkert)

Rødløk

Stangselleri

Alt blandes og røres forsiktig sammen. Smør salaten på en brødskive i ett tykt lag, legg en brødskive oppå og skjær det i to.

Legg den ferdige salaten i en boks med lokk og oppbevar den i kjøleskapet.

Har du en nydelig sandwich!

Endret av Lotte27
Skrevet

Cottage cheese, tunfisk, agurk og masse pepper er godt paa skiva. Eller tunfisk blandet med majones og maiskorn som de gjoer her i UK. :)

Skrevet

Jeg spiser ikke brød, men mye tunfisk- heller den i en skål, drypper eddik oppå, og nyter.

Skrevet

Jeg spiser som regel tunfisken min som salat, helst med pasta.

Hvis ikke, blander jeg den med lettmajones og lettrømme, hvitløk og smører den på brødskiva.

Skrevet

Jeg liker best tunfisk salat med tunfisk i vann, cherrytomater, isbergsalat, rødløk, pepper og basalmico. Er godt til kvelds, masse proteiner og lite karbo :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...