Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som blir behandlet som dritt. Han har vært utro minst en gang, som hun har fortalt oss. Jeg tror han har vært utro flere ganger. Han forteller henne hvor feit hun er, hvilket hun ikke er i det hele tatt. Han reiser på ferier og gidder ikke ta telefonen når hun ringer, eller tar telefonen og sier bare dritt til henne. Han hakker på henne hele tiden, ingenting er bra nok... Samtidig er han veldig sjalu. Hun kan ikke få mail eller sms av guttevenner eller ex'er, sånne "hvordan går det" mail altså.

Jeg og en tredje venninne håper han snart vil dumpe henne, for å få ende på denne behandlingen. Noen ganger innrømmer hun at hun ikke gidder mer, andre ganger stiller hun seg annerledes og forsvarer han - kommer med høydepunktene osv.

Nå flytter han, mens hun blir værende pga studier. Dette håper vi skal ta knekken på dem, men det kan jo lett gå andre veien og. Føles slemt å tenke sånn, men jeg bare tror hun vil få det bedre uten han, vil ikke hun skal ha det sånn som dette for alltid. Hva hvis han en dag begynner å slå?

Det jeg lurer på er, hvorfor blir HAN værende i forholdet? Han kan da umulig trives han heller? Om han bare ser hennes feil, er utro, ikke bryr seg om henne - er det ikke da bedre for han om han er singel? De har jo ingenting som binder de sammen, ikke samboere, ingen barn e.l.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det lurer jeg også på..Var i et liknende forhold for noen år siden. Der i gården visste til og med svigermor(hennes mening da) at han bare holdt meg på gress....Ja, jeg var vel grei å ha så lenge det varte...

Gjest Anonymous
Skrevet

En annen ting; mine venninner så hvordan han var. Men jeg var for stolt til å høre på de, og jeg tror jeg ble lenger i forholdet enn jeg skulle ha vært. kun for at de ikke skulle få rett.

Skrevet

Dette som gjest sier - har jeg også hørt fra en bekjent (venninne av en venninne) - alle fortalte hvor fæl han var, det sperret for at hun kunne tenke selv og finne ut av tingene på egen hånd. I stedet kom hun i forsvar.

Da jeg var i prosessen etter et ni års samboerskap mht brudd, fikk jeg masse støtte - men det ville ikke fungert par år tidligere... Tror man skal være forsiktig med å prate dritt - åpne for en samtale der man spinner tanker rundt framtiden, er noe annet. Så er det å ikke tråkke rett i salaten da...

Skrevet

Men vi snakker ikke dritt om han til henne. Tar hun opp temaet selv, gir vi vår fulle støtte - og noen ganger ender hun opp med å gå i forsvar, andre ganger finner hun ut det er best å gå fra han.

Det jeg egentlig lurer på, er hvorfor menn av denne kaliber (finnes sikkert sånne damer også) gidder være i et forhold når det heller ikke ser ut til at de selv trives?

Skrevet

Vel, det er jo en måte å kue dama på. Nok av riktige slaget (små drypp) så mister jo hun selvtilliten til slutt, og sjansen for at hun blir i forholdet er desto større...

Er også en måte å hevde seg selv, fortelle henne at han er bedre enn henne. Sannsynligvis har han et fordekt kvinnesyn, og kan ikke annet enn å oppføre seg som en tosk /tyrann. Han ser mest sannsynlig ikke noe galt med det heller, selv om han nok kan komme med unnskyldning for syns skyld - for å glatte over, men det stikker sikkert ikke dypt.

Og kan hende føler han seg tross alt bedre når han er i et forhold, han får jo tilgang på goder, sex bl.a. (og kanskje også varm mat, rene klær, lettere økonomi etc.)

Neimen om jeg vet...

Skrevet

Greit å ha noen å p ule på?

Jeg skulle ønske noen hadde satt seg ned med meg dengang da, og sagt på en pen måte at han fyren der, han har du det ikke bra med, og hvorfor gidder du egentlig. Den tiden du bruker på å prøve å funke med ham, er bortkastet tid du kunne kost deg med en du virkelig trives med..

Skrevet

Har ei venninne som er i samme typen forhold.

Han kjefter og klager og snakker stygt om og til henne.

Hunn gjorde det slutt forrige tordag/fredag, men er sammen nå igjenn, fordi hun syntes det "var så trist".......

Dumme dumme jente, som i to år bare har kommet til oss og fortalt

for en løgner og bedrager han er, for så å forsvare han i det vide og brede for en eller annnen grunn :x

Skjønner hverken det ene eller andre :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jaja, hvis de mener selv at de har det godt..da er det ikke mye vi andre kan gjøre med det! Bare ønske dem til lykke!!!!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, jeg har vært i et sånt lignende forhold. I dag vet jeg at jeg ble på grunn av min ekstremt lave selvtillitt og fordi jeg levde med et stadig håp om at han skulle bli snill en dag. Han påsto å elske meg men behandlet meg som dritt.

Til slutt gikk han fra meg gudsjelov! Jeg vet godt hvorfor han ikke gikk fra meg, det var fordi jeg var alltid snill og gjorde ting som han ville, han fikk sex uten krav... osv... Han var lur! Han utyttet meg det var godt for ham, men jævlig for meg! I dag skulle jeg ønske det var jeg som gikk til slutt, jeg kastet hen ut en gang, men han kom tilbake og maste sa jeg liksom var alt for ham, at han ikke kunne leve uten meg bla,bla,bla... så jeg synes synd på ham og tok han tilbake, så gjorde han meg gravid vi fikk barn og så gikk han fra meg.... Jeg var altfor snill, ja dumsnill kan man si!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...