Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Uansett hvilken mineralfoundation jeg bruker, ser det ut som den fremhever noen få tørre partier i ansiktet. Har prøvd, BareMinerals, Tikei, og Everydayminerals. Noen tips om hvordan jeg skal gjøre det? Vil så gjerne kunne bruke den typen foundation. Jeg renser ansiktet, har på aromatisk olje (decleor) og harmoniekrem (decleor) Noe annet jeg kan gjøre? Blande krem og foundation? men da blir noe av vitsen med mineralfoundation borte Ta på litt krem etter foundation?
Gjest Sandbekken Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Har du prøvd formelen intensive i everydayminerals?
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Blande krem og foundation? men da blir noe av vitsen med mineralfoundation borte Ta på litt krem etter foundation? Jeg klarer ikke å få på krem etter foundation uten å se ut som ei svett sølekake i ansiktet. Hva med en god primer? (Og nei - vitsen med mineralfoundation er vel ikke at den er i pudderform, bare at veldig mange er det? ) Og ikke minst - bli kvitt de tørre områdene? Hør med en hudpleier hvis det virkelig plager deg, om ikke h*n han hjelpe deg med å finne produkter som går godt til huden din.
mari4ever Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Har du prøvd formelen intensive i everydayminerals? hvis hun bruker intensive formulaen dekker jo denne mer, og dermed viser MER tørre partier pga konsistensen og formulaen. original glo eller semi er sikkert de rette formulaene for deg?=)
Gjest Frk.Katrine Skrevet 18. august 2009 #5 Skrevet 18. august 2009 Bare escentuals (de samme som lager id: bare minerals) har noe som heter "Facial mist". Dette er fuktighet i sprayform. Du kan bare sprye den på utenpå sminken. Den er ikke kremete, og tørker fort så den synes ikke. Den funker i hvartfall veldig bra på meg
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 hvis hun bruker intensive formulaen dekker jo denne mer, og dermed viser MER tørre partier pga konsistensen og formulaen. original glo eller semi er sikkert de rette formulaene for deg?=) Har ikke sett det på den måten. Har prøvd intensive av EM. Skal prøve original glo neste gang. Skal se om jeg får tak i Facial mist, sliter virkelig med tørr hud.
FantasDick Skrevet 18. august 2009 #7 Skrevet 18. august 2009 Om du har så tørr hud ville jeg heller fokusert på hudpleien framfor sminken!
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 Om du har så tørr hud ville jeg heller fokusert på hudpleien framfor sminken! Jeg gjør det, tror jeg. Har tørr hud i kinn og panne. Går stort sett bra med de produktene jeg bruker til rens osv. Men er når jeg har på foundation de tørre partiene blir fremhevet, ser de ikke så godt før det.
Honesty Skrevet 19. august 2009 #9 Skrevet 19. august 2009 Bruker du en rik nok krem til hudtypen din? En tørr hud trenger en krem som inneholder fett/oljer; en krem som kun gir fuktighet vil kun hjelpe der og da. Ellers anbefaler jeg at du peeler regelmessig for å få bort tørre hudflak.
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 19. august 2009 #10 Skrevet 19. august 2009 Bruker du en rik nok krem til hudtypen din? En tørr hud trenger en krem som inneholder fett/oljer; en krem som kun gir fuktighet vil kun hjelpe der og da. Ellers anbefaler jeg at du peeler regelmessig for å få bort tørre hudflak. Bruker harmonie (decleor) kremen, er den som ble anbefalt meg pga tørr hud, couperose og sensitiv hud. (var hos hudpleier) Før kremen bruker jeg en aromaessens, husker ikke nå hvilken. Bruker også peeling 1-2 ganger i uken. Bruker selvsagt rens tilpasset huden hver dag, masker o.l etter behov. Ja, og så bruker jeg en "balsam" om natten Kan det være en annen krem som dekker mitt behov?
Honesty Skrevet 19. august 2009 #11 Skrevet 19. august 2009 Jeg synes selv Nutri-délice er bedre til tørr hud enn Harmonie, som jeg synes forsvinner for fort. Jeg har alle tre styrkegradene, og bruker dem litt om hverandre etter hvor tørr huden er. Balsamene føler jeg egentlig at bare tørker ut, til tross for at jeg har prøvd flere ulike typer. Jeg har Angelique-varianten stående, men bruker den egentlig ikke så ofte av den grunn.
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 19. august 2009 #12 Skrevet 19. august 2009 Jeg synes selv Nutri-délice er bedre til tørr hud enn Harmonie, som jeg synes forsvinner for fort. Jeg har alle tre styrkegradene, og bruker dem litt om hverandre etter hvor tørr huden er. Balsamene føler jeg egentlig at bare tørker ut, til tross for at jeg har prøvd flere ulike typer. Jeg har Angelique-varianten stående, men bruker den egentlig ikke så ofte av den grunn. Var ikke klar over at den var i tre versjoner, kanskje jeg skal prøve en av de. Kan sikkert bruke den og Harmonie annenhver dag. Eller Nutri-délice om morgen og Harmoie om kvelden. Føler jeg må bruke Harmonie også, pga couperose og sensitiv hud. Har jo selvsagt normal/fet hud på nese/hake. Ikke lett det her
Gjest Sandbekken Skrevet 19. august 2009 #13 Skrevet 19. august 2009 hvis hun bruker intensive formulaen dekker jo denne mer, og dermed viser MER tørre partier pga konsistensen og formulaen. original glo eller semi er sikkert de rette formulaene for deg?=) intensive funket nesten som en fuktighetskrem for meg, etter et par dager med den fikk jeg mer problemer med blank hud enn tørr! Men det er sikkert veldig individuelt det er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå