Snuski Skrevet 7. august 2003 #1 Skrevet 7. august 2003 Men denne gangen gjelder det økonomien. Jeg får til stadighet høre at vi må spare penger for nå vil han pusse opp leiligheten i underetasjen. Han vil spare penger til ny bil. Han vil spare penger til ditt og datt. Derfor må jeg tenke nøye over hva jeg kjøper og ikke kjøper. Jeg satte inn 5000 av feriepengene mine og 3000 av skattepengene på sparekontoen vår (de står fremdeles). Men nå når han skal begynne med denne jakthobbyen sin flyr pengene fort.....jegerprøvekurset koster 1300 kr, et våpen koster; skrekk og gru....over 20,000 kr....dessuten må han betale for å få lov å jakte også.. Så her handler det ikke bare om alle dyrene jeg er så glad i, men pengene også... Hvorfor må jeg alltid tenke over hva jeg bruker pengene på? Må han begynne med denne dyre hobbyen nå når økonomien er så stram...leieboerne våre har sagt opp leiligheten, så nå mister vi noen måneders leie..det er mye det... Blir bare litt lei meg og frustrert. Men om jeg tar det opp med ham, får jeg slengt i trynet at jeg aldri unner ham noe kjekt... :cry:
Gjest Atacand Skrevet 7. august 2003 #2 Skrevet 7. august 2003 Jeg synes dere bagge skal spare til å pusse opp huset,fordi det går til dere begges fremtid.Vi spleiser på alt av inventar og oppussing av hjem. Din type virker som han er lite voksen og har ikke fått lekt fra seg enda. Det er noe annet hvis dere er samboere og lånet står på den ene i forholdet.da må den ene stå for oppussing av hus. hilsen Atacand
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #3 Skrevet 7. august 2003 Hvilket våpen koster over 20.000???? Her finnes det gode hagler til 3000.- og rifler til 6000.- så her må det vel prioriteres litt tror jeg....
Gjest Poirot Skrevet 7. august 2003 #4 Skrevet 7. august 2003 Jeg synes du har god grunn til å be han roe ned litt. begge bør spare, ogbegge bør ha en pott som er sin som man kan bruke til hva man vil Dekker ikke denne det man treenger, så får man spare disse pengnee en stund også.
Fru Fomle Skrevet 7. august 2003 #5 Skrevet 7. august 2003 Klart at begge skal bidra likt med sparingen! Og hvis dere har stram økonomi bør han absolutt klare å finne billigere våpen enn det! Gubben kjøpte rifle med kikkertsikte for ca 8000 for noen år tilbake. Gjør som Donpedro sier med at dere begge får penger som hver disponerer helt selv.
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #6 Skrevet 7. august 2003 Nei, dette stemmer ikke! Man får bra våpen til en 4000 - 5000 kroner. Så der lurer han deg desverre. DESSUTEN -----------Han skal da pent få lov til å finansiere sin egen hobby! Dette er ikke egentlig noe problem, det er han som gjør det til et problem, siden han har en så dyr hobby, husk det!!!!
Gjest Vega Skrevet 7. august 2003 #7 Skrevet 7. august 2003 Ikke la deg lure av "bare må ha"... - dersom prislappen lyser knallrødt. Sett deg inn i priser på egen hånd, for du kan regne med at jaktkniver, termoklær, vindjakke, fjellstøvler, kompass, lykt, tursekk, presenninger, soveposer osv. - ligger på forskjellig prisnivå - og det er mye å hente på å sjekke alternativer. Det trenger ikke være dårligere fordi prisen er lavere - mange ganger selger kun selve merket. Han trenger ikke det kuleste og dyreste - vitsen må jo være selve gleden med å være ute i naturen... Ta han litt i ørene...
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2003 #8 Skrevet 8. august 2003 Hvorfor i all verden må han begynne med dette NÅ? Han får finne en annen og billigere hobby og begynne med jakt når dere har råd til det. Kanskje han er en bortskjemt guttunge som alltid har fått det han ville ha fra mamma og pappa? PS - Er selv mann,
VesleBråka Skrevet 8. august 2003 #9 Skrevet 8. august 2003 Da har jo du 21 300 til gode i forhold til ham, og han kan ikke klage på ditt forbruk før du har "sløst" vekk like mye. Kanskje han skjønner et eller annet hvis du sier det? Kanskje dere skal sette dere ned og diskutere felles mål med sparingen.. og hva som er greit og ikke greit, noenlunde likt seff..
Gjest sexysadie Skrevet 9. august 2003 #10 Skrevet 9. august 2003 synes han stinker litt. Du slutter å spare så lenge han driver med hobbyen sin.Begge skal spare ikke sant?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå