monkeyhub Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Er invitert i forlovelsesfest, og lurer på om det er vanlig å ta med gave? I så fall, ka? Har aldri vore med på det før, og lurer på ka som er vanlig. Har forstått det sånn at festen er nokså uformell, det skal serveres grillmat. De som har forlovet seg er ikkje i aller nærmeste vennekrets.
Coriander Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 (endret) Nå er vel ikke forlovelsesfest så vanlig i Norge..??? Har vært i forlovelsesfester i UK og der tar man med gave, men aldri noe voldsomt noe. Da vi forlovet oss, hadde vi ikke fest men fikk allikevel noen flasker vin og sprudlevann, noe som var totalt uventet, men veldig hyggelig. Så hvis du ikke vil komme tomhendt, kan du kanskje ta med en flaske av noe slag? Endret 17. august 2009 av Coriander
kinkeline Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 I forlovelsesfestene jeg har vært med på har det ikke vært gave. Det er bare en fest for å feire at de er forlovet, så det er bare å dukke opp og kose seg. Men ja, kan vel ta med en flaske vin ellerno hvis du er veldig usikker.
monkeyhub Skrevet 19. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2009 Takk for svar! Tror eg går for en flaske sprudlevann:)
lilleGrethe Skrevet 19. august 2009 #5 Skrevet 19. august 2009 Vi feiret forlovelsen vår to ganger; med familien min på 17. mai da han fridde, grillingen med familie og venner ble da kombinert 17. maifeiring og forlovelsesfest. Da hadde ingen gaver, siden det ble annonsert på festen. Vi bor i England, og hadde en middag med kolleger til min kjære - da fikk vi noen gaver, men mest morsomme, og ikke spesielt dyre. En flaske passer sikkert bra!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå