Gå til innhold

Everyday minerals

Anbefalte innlegg

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg skulle inn på EDM nå for å bestille en ny prøvepakke; brunfargen forsvinner og jeg må finne riktig farge igjen. Og de har begynt å ta betalt for prøvepakkene nå? Og det går ikke ann å sette de sammen selv? Når begynte dette? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så det første gang i dag, så er nok ikke lenge siden. Har ikke helt funnet ut om det går an å forandre på innholdet i samplene, eller om man må bestille akkurat slik de er satt opp, men jeg kjenner det er litt irriterende uansett. Dessuten bugger siden i firefox på mac (ihvertfall her), det liker vi ikke.

Gjest Sandbekken
Skrevet

Jeg får heller ikke opp siden! har vanlig pc og firefox..

Edm har mista litt respekt fra meg.. Jeg har hatt problemer med en pakke til 300 kr som ble sendt i retur av posten for jeg var vekke og ikke fikk hentet den.. Snakka med kundeservice til edm og de sa de skulle sette inn 300 kr til meg nå de fikk pakken i retur. nå er det gått 2 måneder snart, jeg har sendt ny meling og spurt om hva som skjer.. men nå får jeg ikke svar!! j'''la drit!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Dette har skjedd i løpet av helga, tror jeg. Jeg fikk ihvertfall en pakke (med blant annet gratis prøvekit) levert i slutten av forrige uke, og da var jeg innom på nettsiden for å sjekke noe og alt var som det pleide. Nå er jo både layout og innhold endret.

Men det bør kanskje ikke overraske oss - det må jo ha kostet en del å drive med gratisprøver som de har gjort.

Gjest Grafica
Skrevet

Jaja, der mistet de hvertfall meg som kunde. Jeg gidder ikke betale for en prøvepakke der jeg ikke kan sette sammen fargene selv! Jeg vet jo ca hvilke farger jeg skal ha, men det er ikke de som kommer i prøvepakken, og jeg tør ikke risikere å kaste bort penger på å kjøpe fullstørrelse av noe jeg ikke er 100% sikker på at passer til meg.

Får teste Tikei da, hørt mye bra om de.

Skrevet (endret)

Ja, jeg ventet vel egentlig bare på dette. Sikkert mange som utnyttet dette, og ikke kjøpte fullsize når de har funnet fargen sin. (vet ikke om det gikk an å bestille tre like i gratiskiten?)

De gratissamplene som er nå ser ikke så greie ut. Da kan man jo ikke velge hvilken formula man vil ha. Men uansett... Man "dør" ikke av å kjøpe en sample til 16 kroner eller tre. Spesielt ikke når de er "kjempesvære" i forhold til andre konkurrenters prøver!

Grafica: Man kan jo fortsatt kjøpe prøver i akkurat de fargene du ønsker på EM! Du slipper å kjøpe fullsize før du har funnet matchen din. Gratis prøver får du ikke på Tikei heller. Tikei sine er billigere (og mindre), men uansett hva du velger, blir det ikke store innhogget i økonomien med mindre du skal ha en haug med prøver.

Endret av Jade
Skrevet
Men uansett... Man "dør" ikke av å kjøpe en sample til 16 kroner eller tre. Spesielt ikke når de er "kjempesvære" i forhold til andre konkurrenters prøver!

Da jeg så denne tråden trodde jeg plutselig at det ikke gikk an å få tak i prøver på siden lenger. Nå så jeg at man kan kjøpe det for 2,50 dollar per stykk. Synes ikke det er så ille jeg heller!

Regner med det har gått enormt mye gratisprøver der de siste årene. Tenk på hva det koster med de små krukkene, pakking og så videre. Jeg fortsetter definitivt som kunde! :)

Skrevet

I tillegg selger de 1g med øyenskygger til 16 kroner også! For sånne vanlige "dødelige" som meg, holder det "for alltid" og åpner en helt ny verden med eksperimentering! :) (og ID sine full size øyenskygger er på ca en halv gram)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Try me er vel bare gratis hvis man kjøper noe annet i tillegg, men det blir jo ikke store summene om man kjøper en sample eller to. Prøvene fra EM er jo mye større enn dem fra Tikei uansett, med mindre de har krympet dem også, da :snurt:

Det virkelig irriterende er jo at man ikke kan velge hvilke farger/formulas man skal ha selv, og fargen jeg bruker finnes såvidt jeg ser ikke i noen sett heller. :kjefte:

Skrevet

Det står på forumet at man alltid kan bestille en gratis try me med hver bestilling. Men "rabatten" vil ikke synes før du er i checkout. Så, prøvene er fortsatt gratis. Jeg liker det nye systemet, som er designet for å hjelpe en nykommer til å velge riktige farger. Jeg bestilte sikkert tre eller fire prøvesett før jeg fant min foundation, og jeg hadde nok funnet den mye raskere med det nye systemet.

Skrevet

Er det ikke sånn at det bare er ett gratis prøvekit per person da?

Uansett får man jo bestilt små prøver fra EM også, akkurat som hos Tikei, så ser ikke helt hvorfor det skulle være noen grunn til å slutte som kunde...

Skrevet
Uansett får man jo bestilt små prøver fra EM også, akkurat som hos Tikei, så ser ikke helt hvorfor det skulle være noen grunn til å slutte som kunde...

Ikke jeg heller.

Jeg synes det gamle systemet var bedre, men forstår godt at det nok var ulønnsomt for EM i lengden. Jeg kunne imidlertid godt tenke meg å kunne velge farger selv ved å tilpasse de presammensatte kit'ene, men det kan jo hende at den muligheten dukker opp etterhvert.

Skrevet
Ikke jeg heller.

Jeg synes det gamle systemet var bedre, men forstår godt at det nok var ulønnsomt for EM i lengden. Jeg kunne imidlertid godt tenke meg å kunne velge farger selv ved å tilpasse de presammensatte kit'ene, men det kan jo hende at den muligheten dukker opp etterhvert.

Hmmh, har ting forandret seg så mye i.l.a. et år? Jeg prøvde EM for første gang på denne tida i fjor, og da kunne man bestille 5 valgfrie foundationprøver, en rouge og en øyenskygge(??) gratis. Men dette tilbudet gjaldt bare EN gang, etter å ha bestilt det en gang måtte man betale for prøvene hvis man trengte flere. Noe som jo er gaaanske logisk, er jo sånn de fleste mineralmerker gjør det?

Skrevet

Det gikk an å bestille 3 prøver i samme farge. Da kunne man bare helle de opp i sin full-sized box, så at det forsvant har jeg bare ventet på.

Meeeen, de kit-ene med 6 full-sized til ca. 200 kr., er de tatt vekk også!? Jeg kan i vert fall ikke finne de. Da ble det jo plutselig en del dyrere å bestille fra EM (dog ikke dyrt-dyrt da;))

Glad jeg bestillte 6 bokser fundation på fredag, før forandringene.. :D

Skrevet
Hmmh, har ting forandret seg så mye i.l.a. et år?

Det har forandret seg så mye på tre dager, de forandret det i helga ;)

Og jeg bestilte med en gratis prøvepakke i hver bestilling jeg, det var aldri noe problem, så kanskje ikke så rart de har kuttet det ut.

Gjest Sandbekken
Skrevet
Det står på forumet at man alltid kan bestille en gratis try me med hver bestilling. Men "rabatten" vil ikke synes før du er i checkout. Så, prøvene er fortsatt gratis. Jeg liker det nye systemet, som er designet for å hjelpe en nykommer til å velge riktige farger. Jeg bestilte sikkert tre eller fire prøvesett før jeg fant min foundation, og jeg hadde nok funnet den mye raskere med det nye systemet.

Jeg tviler på at man finner fargen sin fortere med det nye systemet. Nå kan man jo bare velge mellom et par sett med farger, og forulaene kan man ikke velge selv engang!

På forumet nevnes det at de skal komme nye try me's hver måned, men hven gidder å vente i mange måneder før det kommer et sett som kansje kan passe deres hud? :roll:

Missforstå meg rett, det gratiskitet som var før var jo for godt til å være sant.. men det var slik jeg klarte å finne min farge, altså igjennom ca 5 gratis kits.. for nye brukere vil det koste ganske masse å drive å kjøpe prøvekrukker helt til de har funnet fargen sin.

Nei, de burde fortsatt med gratis kitte, men kun ett per person..

Skrevet

Slik gjør jeg det nå:

Jeg bestiller de prøvene jeg vil ha (i den formulaen jeg vil ha) til ca 16 kr stykket (blir vel en 5-6 prøver - ingenting å bli fattig av). Og så bruker jeg gratis-kitet til et øyenskyggesett, blush, concealer el.l. istedet. Jeg har ikke bruk for en haug med prøver som jeg enten har fra før, eller som er i feil formula. Det kan være fargeforskjell mellom de forskjellige formulaene også!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvor mye betaler dere i shipping derfra? Skulle bestille noe derfra nå og endte på $30 i shipping, kan ikke huske at det har vært så mye før...

Gjest Gjest_Mortil2_*
Skrevet

link takk :) :):):) gliiiiiiiiiiiiiiiiser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...