LitaPia Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Fikk nettopp høre av ei veninne (hun er søstra til eksen min) at eksen min har det helt forjævlig, og har hatt det siden jeg forlot ham. Hun sier han har gått veldig mye ned i vekt,er depressiv og har helt mistet livsgnisten. Det som er rart er at jeg får dårlig samvittighet, og det burde jeg jo overhodet ikke få siden han ga meg ribbeinsbrudd,hjernerystelse og flere blåveiser.. Ville dere godtet dere over denne opplysningen eller ville dere kjenne at det stakk litt i samvittigheten?
Gjest EmilyLane Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 (endret) Jeg hadde tenkt "det fortjener han etter all den smerten han påførte meg". Nei, unnskyld meg, om han var en så stor jævel at han mishandla deg (for regner med det var det som skjedde?) så får han faen meg råtne for alt du bryr deg. Ja, han har mista livsgnisten fordi han ikke har sin lille private punchingbag mer, har ingen han kan slå løs på om ting ikke er som han vil. Samvittigheten din tar helt feil her, be venninna di om å slutte å snakke om han og hev hodet høyt. Dette har han påført seg selv, den idioten. Endret 16. august 2009 av EmilyLane
Gjest Gjest_jigva_* Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Min tanke er (uten at jeg er noen psykolog) at han alltid har vært deprimert mens du kjente han, men at han da hadde deg til å "føre over" smerten sin på. Det er trist at han har det vondt og jeg håper familien hans oppfordrer han til å få hjelp til å håndtere sine problemer på bedre vis. Når det er sagt så har du ingen ansvar for han og skal heller ikke få ansvarsfølelse for han. Uansett hvor mange problemer han har nå så har du det bedre uten han og nettopp derfor skal du holde deg langt unna denne problemstillingen..
LitaPia Skrevet 16. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2009 Takk for to kjempegode svar Jeg har konsekvent latt være å svare når han har prøvd å kontakte meg (noe han har gjort med jevne mellomrom helt siden jeg gikk fra han). Har ingen tanker om å ta opp igjen kontakten for å "hjelpe han". Det fortjener han ikke med tanke på alt han gjorde mot meg. Men alikavel så synes jeg det er leit at han har det så vondt.
Raven Emerald Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Det viser jo bare at du, i motsetning til ham, er et menneske med evne til medfølelse.
slumkim Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 Min tanke er (uten at jeg er noen psykolog) at han alltid har vært deprimert mens du kjente han, men at han da hadde deg til å "føre over" smerten sin på. Enig i den ja. Har en vennine som ble mishandla i flere år av typen sin, og når hu endelig gikk fra han, gikk han skikkelig til grunne. Hun tok han tilbake etter et års tid ( av sympati tror jeg), og var vel fint i en mnds tid, før det var rett tilbake til gamle takter. Hun er heldigvis ute av det nå igjen da... så lenge det varer...
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 Fikk nettopp høre av ei veninne (hun er søstra til eksen min) at eksen min har det helt forjævlig, og har hatt det siden jeg forlot ham. Hun sier han har gått veldig mye ned i vekt,er depressiv og har helt mistet livsgnisten. Det som er rart er at jeg får dårlig samvittighet, og det burde jeg jo overhodet ikke få siden han ga meg ribbeinsbrudd,hjernerystelse og flere blåveiser.. Ville dere godtet dere over denne opplysningen eller ville dere kjenne at det stakk litt i samvittigheten? Er ikke dette ganske vanlig oppførsel fra slike menn?? De vil nok gjerne gi sin eks dårlig samvittighet.
bel Skrevet 17. august 2009 #8 Skrevet 17. august 2009 (endret) Jeg synes det er bra at han har det litt vondt.. Jeg tror ikke det er pga deg og savn, men at han synes synd på seg selv. Mennesker som slår har som ofte kun følelser for seg selv. Jeg har vært gift med en liknende mann, og hver gang jeg har gått fra han, har han blitt deperimert og jeg har tatt han tilbake. Da har har han gitt meg skydfølelse for hvordan jeg behandlet han, volden fra hans side er glemt..og har kommet tilbake rimelig kjapt. Synes du er flink! Aldri føl skyld eller dårlig samvittighet for hvordan han har det.. Endret 17. august 2009 av bel
leirbål Skrevet 17. august 2009 #9 Skrevet 17. august 2009 Empati er en flott egenskap, men ikke i denne saken. Si til venninden din at du ikke ønsker å høre mer om ham. Han er søsteren hennes, så hvis hun vil kan hun hjelpe ham. Ikke du. Ja det er naturlig å synes synd på en som lider. spesielt når det er av savn etter deg. Men ikke gå i den fellen. Når de tankene kommer, skyv dem vekk med at det er kanskje det han trenger for å behandle den neste kjæresten sin pent, så han slipper kjærlighetssorg. Det er ikke lang vei fra å synes synd på, til å ta en liten oppmuntrende telefon, til å møtes for å snakke ut osv... Han er ikke ditt ansvar. Så skyv vekk disse følelsene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå