Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var både bryllup og bryllupsreise vel overstått, og p-pillene er kastet. Skal bli spennende å se hvor lang tid det tar før testen blir positiv. Går vel ikke så veldig fort, da jeg har gått på p-piller i 6 år eller noe sånt.....

Har dere noen gode råd til noen helt ferske prøvere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det med ro og ikke tenkt på at du SKAL bli gravid. Da blir du bare stressa, og det hjelper ikke.

Jeg sluttet etter litt over 4 år på pilla og tenkte at det sikkert tar noen mnd, i allfall....men etter 14 dager var det klaff. Fant det ikke ut før jeg var ca5 uker på vei, så jeg gikk lykkelig uvitende om at jeg faktisk allerede var gravid.

Lykke til :D

Kosejenta

19uker i dag :P

Skrevet

Vi er også nye prøvere, selv om vi ikke har satt i gang helt enda... Jeg har brukt p-piller i 8 år eller noe, så det blir spennende å se om kroppen fremdeles fungerer som den skal! Synes det virker som om veldig mange som har brukt p-piller over lang tid blir veldig fort gravide? Jeg håper kanskje ikke at det skjer i løpet av 14 dager, for det hadde vært godt å kjenne at kroppen kommer tilbake i normal rytme igjen etter så mange år på pillen. Men man får bare ta det som det kommer uansett! Lykke til!

Skrevet

Det gikk litt fort ja.....Fikk liksom aldri vendt meg til tanken på å ikke gå på pilla før jeg allerede var gravid...men nå gleder jeg meg no sinnsykt!!! (Så mye at jeg la på 2 uker på antall uker i stad...er 17 uker i dag, ikke 19...bra jeg skal ha ferie snart 8) )

Kosejenta :P

Gjest *nurket*
Skrevet

Jeg ble også gravid 14 dager etter at jeg sluttet på p-piller, etter å ha brukt de i 9 år. :D

Trodde heller ikke at det skulle gå så raskt, at kroppen trengte laang tid til å normalisere seg etter pillene. Men det gikk fryktelig raskt det.

Var uansett kjempe lykkelig for det, og venter nå nr 2. Vesle jenta vår 11mnd skal bli storesøster selv om hun ikke forstår det ennå da :P

Lykke til med prøvingen. Og ikke stress med å bli gravid for da tar det lengre tid for de fleste. La det skje når det skjer, så skal du se at innen 6mnd så har det klaffet :P

17+4

Skrevet

Hyggelig å høre at dere er flere nye prøvere her inne :D

Jeg kastet p-pillene i juni, så vi hadde vår første prøve måned i juli.

Det ble ikke klaff med en gang. Vi er veldig spente på hvor lang tid det vil ta, fordi vi gleder oss til å få et lite nurk :wink:

Det som er viktigst er vel å ikke stresse. Men jeg har tenkt til å være litt mer obs på el denne måneden. Vi hopper i høyet når vi har lyst, ellers synes jeg det lett blir et pliktløp. :hoho: Det er jo tross alt en veldig koselig tid med all denne prøvingen også, og synes det skal være litt romantisk :wink:

Jeg ønsker dere lykke til, og gleder meg til å følge med dere nye prøvere her inne. Håper vi slipper altfor lang ventetid på det lille mirakelet :-?

PS! Har du husket folat-tabletter. Det er det eneste jeg har endret foreløpig. I tillegg til at jeg skal trene mer og tenke mer på kostholdet. :P

Skrevet

Ny prøver her også..

Giftet oss i mai i år og kastet pillene for et par uker siden. Har hatt el, så det blir spennende å se om det ble klaff denne gangen..

Lykke til til alle dere andre :D

Skrevet

Jeg kastet pillene i august 2001... Og fortsatt ingenting :cry:

Dere er heldige dere, som fikk det til så fort!!!

Det er frustrerende å gå sånn å "vente"...

Lykke til dere nye prøvere!!!

Skrevet

Jeg er også prøver! Nybegynner-prøver... :)

Hadde første pille-frie dag 1/8 så meget fersk... Håper på "bullseye" med en gang, men er forberedt på å vente ei stund.

Gøy at vi er så mange her, ok å dele det med noen, når det er hemmelig for alle andre :wink:

Skrevet

Moro å se at det ikke bare er oss som er helt ferske :) Egentlig ganske utrolig å tenke på at nå kan det faktisk skje. Vi har hele tiden snakket om "når jeg en gang slutter på pillen..... så....", og nå er det faktisk NÅ!!!

Og ja Skorpion, jeg tar folat og mulitvitamintablett. Noen andre tabletter man må ta...??

Skrevet

Disse tablett-tingene er det ingen som har fortalt meg om.. Hva er folat..?

Hva er lurt å hive i seg? :ler:

(beklager hvis det var et dumt spm..)

Gjest Anonymous
Skrevet

Folat er et vitamin (mineral?) du tar for å redusere risikoen for ryggmarksbrokk hos fosteret. Du bør begynne å ta folat allerede når du planlegger å bli gravid, og fortsette de 3 første månedene av svangerskapet. Folat får du kjøpt på apoteket og på helsekostforretninger. Anbefalt dose når du er gravid er 400 mikrogram/dag.

Skrevet

Jeg er også fortsatt prøver.Fjerna spiralen mandag 4 august så nå håper vi bare at det snart blir vår tur.

Lykke til med prøvinga dere andre også....

koldbruna :vinke:

Skrevet

Hei :D

Jeg er også prøver, og inne i 5 prøveperiode, så kan jo ikke helt kalle meg nybegynner :lol:

Lykke til med prøvingen!!!

Skrevet

Vi er inne i vår andre prøveperiode og jeg har eggløsning NÅ!

Min kjære blir sliten om dagen kan en si..... Men det er jo veldig

gøy da. Gleder oss til det blir positivt og håper det blir snart..

Jeg er kommet skikkelig igang med trening etc etter ferien og lurer på om det er dumt å trene nå som jeg har eggløsning. Kan det forstyrre prosessen?

Skrevet

Forskning viser at de som har gått lenge på pillen, blir fortere gravid enn de som kun har gått få år på den. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...