Gå til innhold

Bilforsikring

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_dame_*
Skrevet

aldri eid bil tidligere og aldri hatt uhell registrert på meg heller (hvis noe sånt finnes for oss ikke-bileiere), er dame på 33 år

bilen jeg skal kjøpe er en 2001 modell til 90 000,-

personbil (på fysisk størrelse med en Quasqai), 5 dører, bensinmotor

hva kan jeg forvente å måtte betale i forsikring?

hvilke andre utgifter er det knyttet til en sånn bil (sett bort fra bensin og reperasjon) - hva kan jeg forvente i veiavgift og årsavgift? andre avgifter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_dame_*
Skrevet

110 hk, om det har betyning

Skrevet

Du kan jo gå inn på ulike forsikringsselskap sine nettsider og se om de har kalkulatorer på bilforsikring. Noen selskap gir rabatter for feks parkering i egen garasje, om bilen har rabatt ol. Dersom du er medlem i en fagforening kan det være lurt og sjekke om de har samarbeidsavtale med forsikringsselskap - da kan det være rabatter å hente! Nito har feks gode avtaler med gjensidige.

De fleste forsikringsselskaper vil også gi deg en bedre pris om du samler flere forsikringer i det aktuelle selskapet. Så om du har feks innboforsikring, uføreforsikring og reiseforsikring i tillegg, vil det lønne seg å ha de i samme selskap.

Ellers er det fullt mulig å forhøre seg hos flere selskaper, be om et tilbud og så vurdere det ut i fra tilbudene du får.

Skrevet

PS. Veiavgift og årsavgift er det samme og ligger på 3000-3500 kr. Husker ikkje nøyaktig sum. Den er den samme for de aller fleste biler (mener det er litt forskjell dersom du har dieselmotor m/u partikkelfilter? - men det gjelder ikkje din bensinbil).

Ellers må du ta høyde for utgifter til service og EU-godkjenning, nye dekk og forbruksvarer som spylervæske, motorolje, vaskemiddel etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...