Gå til innhold

Dere som har privat mobilabonnement betalt av jobben

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer et abonnement til 299,- pr måned, men det er kanskje litt vel dyrt for jobben å betale for meg.................................................???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobben eier telefonnummeret, så det er de som har satt opp abonnementet. Er gjennom Telenor Bedrift.

Jobben bør vel gi deg noe pinpointere på hva de ønsker at du skal velge? Hvilket abonnement som er best kommer jo an på hva den gjennomsnittelige månedsfakturaen vil bli. Skal du surfe på toget med GPRS f.eks.? Da er ikke de billigste abonnementene nødvendigvis billigst. Og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben eier telefonnummeret, så det er de som har satt opp abonnementet. Er gjennom Telenor Bedrift.

Jobben bør vel gi deg noe pinpointere på hva de ønsker at du skal velge? Hvilket abonnement som er best kommer jo an på hva den gjennomsnittelige månedsfakturaen vil bli. Skal du surfe på toget med GPRS f.eks.? Da er ikke de billigste abonnementene nødvendigvis billigst. Og så videre.

Samme her, jobben eier nummeret. Hele bedriften er knyttet opp mot NetCom Trådløs Bedrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben har bare gitt meg en telefon og et abonnement. Jeg bare ringer jeg. Trodde ikke det var helt normalt å ordne det selv? Det er bedriften som må ordne, så bedriften finner ut hva de gidder å betale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har beholdt min egen telefon (orket ikke bytte) - men jobben overtok nummeret mitt og koblet det sammen med de andre i NetCom bedrift. Har ingen anelse om hva det koster i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betaler ikke unødvendig skatt

Men er ikke folk klar over at de betaler skatt av fordelen å ha mobil fra arbeidsgiver?

Det er dessverre komplisert regnestykke, men hvis folk visste hva dette beløpet var så greide de seg helt sikkert med privat mobil og billig abonnement i stedet for å betale for at arbeidsgiver tvinger på deg mobil.

Og er du så 'heldig' å ha bredbånd fra arbeidsgiver også så bør du i alle fall studere beløpene...

Jeg har beholdt min egen telefon (orket ikke bytte) - men jobben overtok nummeret mitt og koblet det sammen med de andre i NetCom bedrift. Har ingen anelse om hva det koster i måneden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er ikke folk klar over at de betaler skatt av fordelen å ha mobil fra arbeidsgiver?

Det er dessverre komplisert regnestykke, men hvis folk visste hva dette beløpet var så greide de seg helt sikkert med privat mobil og billig abonnement i stedet for å betale for at arbeidsgiver tvinger på deg mobil.

Og er du så 'heldig' å ha bredbånd fra arbeidsgiver også så bør du i alle fall studere beløpene...

Jeg er enig med deg i at mange nok bør være bevisste her, og at noen nok vil tape på det ifht sitt privatforbruk med et billig abonnement. Men dersom man for eksempel ringer en del til/fra utlandet, eller gjerne vil ha bredbånd med litt futt, så lønner det seg klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skatter for 4000 i året, er det ikke? Så om man betaler 36% skatt koster det det rundt 120 kr i måneden å ha telefon gjennom jobben. Jeg hadde regninger på ca 300 i mnd, så for meg lønner det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skatter for 4000 i året, er det ikke? Så om man betaler 36% skatt koster det det rundt 120 kr i måneden å ha telefon gjennom jobben. Jeg hadde regninger på ca 300 i mnd, så for meg lønner det seg.

Bare vær klar over....

Bruker man en jobbtlf veldig lite.

F eks bare for kr 2000,- i året.

Så skatter man jo bare for det.

Men riktig det er maks 4000,- i året for et elektronisk kommunikasjonsmiddel. Om an bruker det mye.

Maks 6000,- for 2, eller flere. (Internett m m)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær klar over....

Bruker man en jobbtlf veldig lite.

F eks bare for kr 2000,- i året.

Så skatter man jo bare for det.

Men riktig det er maks 4000,- i året for et elektronisk kommunikasjonsmiddel. Om an bruker det mye.

Maks 6000,- for 2, eller flere. (Internett m m)

Hehe, fikk skikkelig deja vu... tror vi har hatt denne diskusjonen før ;)

Men ja, du har helt rett, dersom man ikke ringer for 333 kr i måneden, kan man bevise det og få kuttet i de 4000. (Forresten, hvordan regner de det, egentlig - 333 kr på nåværende abonnement, ikke sant? For tror det abonnementet jeg har er dyrt i forhold til ChessBillig eller hva de nå heter...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, fikk skikkelig deja vu... tror vi har hatt denne diskusjonen før ;)

Men ja, du har helt rett, dersom man ikke ringer for 333 kr i måneden, kan man bevise det og få kuttet i de 4000. (Forresten, hvordan regner de det, egentlig - 333 kr på nåværende abonnement, ikke sant? For tror det abonnementet jeg har er dyrt i forhold til ChessBillig eller hva de nå heter...)

Tja.

Jeg har et ab i jobb (Telenor bedrift) Bruker jeg det lite, får jeg bare skatt for bruken.

Det var slik i fjor.

Jeg betalte og ekstraskatt av 333,- pr måned. Men ved årsoppgjør/lønnsoppgave, så ble det avregnet mye mindre. Husker ikke helt nå. Men jeg ble vel avregnet (måtte betale skatt) for omtrent halvparten.

Personlig synes jeg dette er et veldig dyrt ab. (Dyr månedsab og ikke spesielt billige minutter) Men det er billig om det brukes mye i utlandet (som det gjøres mye i vårt firma)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...