Gå til innhold

Avbestillingsforsikring - noen som vet?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_regine_*
Skrevet

Hei,

Pga sykdom kan jeg ikke dra på 2 ukers ferietur (bestilt for flere måneder siden). Turen er sammen med et vennepar og det er de som har betalt for alle flybillettene på sitt VISA-kort. Venneparet skal fortsatt dra, men jeg og mannen må bli hjemme.

Jeg har reiseforsikring/avbestillingsforsikring gjennom jobb. Her byttet de selskap for ca en måned siden, og i vilkårene står det at reisen må være bestilt i den perioden en har hatt forsikring hos dem.

Hvem skal jeg henvende meg til for å få dekket flybillettene jeg nå ikke kan bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skulle ringe til det forsikringsselskapet jobben din hadde da reisen ble bestilt og høre der hva du skal gjøre?

Jeg måtte avlyse en reise her for et par måneder siden og selv om jeg hadde betalt for avbestillingsforsikring i billetten måtte jeg allikevel skaffe legeerklæring, så det er sikkert en ting du iallefall må gjøre og spørsmålet er om hvordan det blir med mannen din sin billett. Men dette kan sikkert forsikringsselskapet eller legen svare på.

Lykke til!

Gjest Gjest_regine_*
Skrevet

Hei,

Legeerklæring ordner seg da det er legen som har sagt at jeg ikke kan dra.

Får ta noen telefoner i morgen ja. Uff, det drar med seg så mye ekstraarbeid når slikt skjer :/

Gjest Forsikringsansatt
Skrevet

Det er "skadetidspunktet" som bestemmer hvilket selskap du skap bruke.

Du skal melde det til det selskapet som du har forsikring hos på det tidspunktet du blir syk og ikke kan reise. Det vil si det selskapet dere bruker NÅ.

Skrevet
Kanskje du skulle ringe til det forsikringsselskapet jobben din hadde da reisen ble bestilt og høre der hva du skal gjøre?

Jeg måtte avlyse en reise her for et par måneder siden og selv om jeg hadde betalt for avbestillingsforsikring i billetten måtte jeg allikevel skaffe legeerklæring, så det er sikkert en ting du iallefall må gjøre og spørsmålet er om hvordan det blir med mannen din sin billett. Men dette kan sikkert forsikringsselskapet eller legen svare på.

Lykke til!

Selvfølgelig må du ha legeerklæring selv om du har avbestillingsforsikring i billetten.

Avbestillingsforsikring gjelder kun ved sykdom, og må være dokumentert av lege.

Det er for TS ikke sikkert at det er det nye selskapet som skal dekke dette.

Hos noen selskap står det i vilkårene at forsikringtiden regnes fra det tidspunkt reisen er helt eller delvis betalt og til planlagte avreisetidspunkt.TS må derfor sjekke hvor forsikringen var tegnet på det tidspunktet hennes venner betalte reisen.

At noen andre har betalt spiller ingen rolle.

Gjest Gjest_regine_*
Skrevet

Filly: mener du med dette at forrige forsikringsavtale fortsatt kan være gjeldende for denne reisen?

Skrevet

Hva med bare å ringe til selskapet og spørre?

Så lenge det er litt forskjell på vilkår så er det vanskelig for oss å si noe her når vi ikke vet hvor du har forsikringen.....

Altså om du bestiller avbestillingsforsikring med reisen og så får deg en annen helårs reiseforsikring etterpå så er det avbestillingsforsikringen du bestilte med reisen som skal brukes, ikke den reiseforsikrinen du kjøpte etterpå.

Du må nesten lese hva som står i vilkårene dine. Eller fortelle hvor du har forsikring. Kanskje noen kjenner til hvordan det funker i ditt forsikringsselskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...