Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Har kjøpt en pc uten cd rom, altså en mini pc, hvordan får jeg da inn officeprogrammer? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Fra nettet mener du? gratis? er det det samme som en kjøper på forettningen?
Gjest strykebrett Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 Det er ikke helt det samme som windows office, men nesten. Du kan laste ned gratis her hvis du vil ha programmene på norsk. I open office-pakken er det skriveprogram (likt med word), regnearkprogram (likt med excel) og slidepreantasjonsprogram (samme som power point). Du kan åpne alle filer som er laget i "orginalprogramvaren" med disse programmene og de brukes stort sett helt likt. Helt gratis og lovlig er det også
feuerstein Skrevet 16. august 2009 #5 Skrevet 16. august 2009 Generelt om du skal bruke cd-plater kan du enten ha en annen pc med cd-spiller og bruke den via nettverk (krever litt peiling), eller du kan kjøpe en ekstern cd-spiller (egentlig komplett dvd-brenner) og koble til med usb.
Gjest En gjest Skrevet 16. august 2009 #6 Skrevet 16. august 2009 Har kjøpt en pc uten cd rom, altså en mini pc, hvordan får jeg da inn officeprogrammer? :klø: Jeg vil tro det også går å legge programmet over på en minnepinne ved hjelp av en annen pc, og installere fra minnepinnen, uten at jeg har prøvd dette. Ellers så er det ikke så dumt å kjøpe en ekstern cd-/dvdbrenner, som en over her skrev. Jeg gjorde det til slutt, og den har jeg hatt nytte av. (Og Open-office, som er gratis, kan riktignok være en erstatning for Microsoft sin Office, men helt det samme er det ikke. Og dessuten, har du først kjøpt Office, så er det jo dumt å ikke kunne bruke den.)
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 Jeg vil tro det også går å legge programmet over på en minnepinne ved hjelp av en annen pc, og installere fra minnepinnen, uten at jeg har prøvd dette. Ellers så er det ikke så dumt å kjøpe en ekstern cd-/dvdbrenner, som en over her skrev. Jeg gjorde det til slutt, og den har jeg hatt nytte av. (Og Open-office, som er gratis, kan riktignok være en erstatning for Microsoft sin Office, men helt det samme er det ikke. Og dessuten, har du først kjøpt Office, så er det jo dumt å ikke kunne bruke den.) Hva er forskjellen på den man kjøper i butikken og den en laster ned gratis? skal bruke det i forbindelse med studie og er avhengi av at det kan åpnes både her og der og når jeg sender over til veileder etc. Går det greit med den gratise?
Gjest En gjest Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 Hva er forskjellen på den man kjøper i butikken og den en laster ned gratis? skal bruke det i forbindelse med studie og er avhengi av at det kan åpnes både her og der og når jeg sender over til veileder etc. Går det greit med den gratise? Ok, hvis du ikke allerede har brukt penger på Microsoft Office, så prøv gratisprogrammet Openoffice først, og se om du er fornøyd med det. Det kan godt hende det klarer seg. Det er slett ikke dårlig, bare litt annerledes hvis du er vant til Microsoft sitt. Og liker du det ikke kan du kjøpre home/student-versjon av Microsoft Office senere. Da får du tre lisenser ganske billig. Hvis filene du lager skal åpnes av noen som bare har Microsoft Office må du velge doc (eller docx) som filtype når du lagrer. Du finner openoffice på no.openoffice.org.
Gjest strykebrett Skrevet 19. august 2009 #9 Skrevet 19. august 2009 Jeg bruker kun open office i skolesammenheng, og det er absolutt ikke noe problem. Den greier å åpne alle filformater og du kan lagre filenr som du skal sende inn for eksempel i doc format så er det ikke noe problem å åpne i Word. Kan spare en tusenlapp på å bruke dette i setedet for å kjøpe officepakken til windows så det er et hett tips for studenter med litt lite penger. Hvis du ikke syns det fungerer er det ikke verre enn å avinstallere programmene og kjøpe seg office senere som sagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå